کد خبر : 153761
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 17:37
-

مساجد باید پناهگاه مومن و غیرمومن باشند

مساجد باید پناهگاه مومن و غیرمومن باشند

یک استاد دانشگاه عنوان کرد: مساجد باید مامن مومنین و غیرمومنین و پناهگاه تمام نیازهای معنوی و مادی مردم باشند، ولی آیا در حال حاضر مساجد کشور به این مکان امن تبدیل شده‌اند؟ به گزارش ایسنا، محمدرضا ستوده نیا پنج شنبه ۲۹ فروردین در نشست علمی اساتید قرآنی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با

یک استاد دانشگاه عنوان کرد: مساجد باید مامن مومنین و غیرمومنین و پناهگاه تمام نیازهای معنوی و مادی مردم باشند، ولی آیا در حال حاضر مساجد کشور به این مکان امن تبدیل شده‌اند؟

به گزارش ایسنا، محمدرضا ستوده نیا پنج شنبه ۲۹ فروردین در نشست علمی اساتید قرآنی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، گفت: ما در سطح کلان با دو دسته مشکل مواجه هستیم؛ مشکلات کلی و مشکلات جزئی؛ در میان اندیشمندان توجه بیشتر معطوف به مسائل کلان و تئوریک است که همان چشم‌اندازهای مربوط به آینده است ولی مردم بیشتر به مسائل جزئی و بالفعل توجه دارند و شاید اصلاً درکی از مسائل کلی نداشته باشند.

ستوده نیا اضافه کرد: شاید اگر در سیره رسول اکرم (ص) دقت کنیم، می‌بینیم که علاوه بر اینکه ایشان ملاک‌های کلی را بیان کردند ولی در مواجهه با مردم عامی، معمولاً به ذکر جزئیات می‌پرداختند اما ما امروز شاهد نوعی غفلت از شیوه‌ی پیامبر هستیم.

این پژوهشگر قرآنی اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) پس از نزول وحی عمده وقت خود را به تبیین آیات برای اصحاب می‌گذراندند و تا زمانی که اصحاب هر آیه نازل شده را یاد نمی‌گرفتند و احکام آن را آموزش نمی‌دیدند، سراغ آیه دیگری نمی‌رفتند.

وی همچنین گفت: پیامبر از طریق قرائت الفاظ آیات قرآن بر مردم، جامعه را قرآنی کردند و آنها را شیفته کلام وحی کردند؛ قرائت یک صفحه‌ای قرآن در مساجد مثل یک نور است؛ در این زمینه نیز باید کافی خوانی ترویج یابد تا معارف اهل بیت (ع) نیز در زندگی مردم جاری شود.

ستوده نیا ابراز کرد: مساجد باید مامن و ملجا مؤمنین و غیرمومنین و پناهگاه تمام نیازهای معنوی و مادی مردم باشد، ولی آیا در حال حاضر مساجد کشور به این مکان امن تبدیل شده‌اند؟

این داور بین‌المللی قرآن با اشاره به این‌که جایگاه قرآن بسیار بالا و رفیع است ادامه داد: گاهی ما بر حسب عادت به “بزرگ کردن همه چیز” باعث می‌شویم مردم میان خود و قرآن فاصله‌ی زیادی حس کنند و این در حالی است که مردم همواره در پی امور در دسترس هستند بنابراین از بیم اینکه قرآن را متوجه نخواهند شد سراغ آن نمی‌روند.

وی با تاکید بر ضرورت وارد کردن قرآن به متن زندگی مردم در کنار اهل بیت (ع)، ادامه داد: ما در خصوص اهل بیت (ع) توانستیم آن‌ها را وارد زندگی مردم کنیم اما در خصوص قرآن چطور؟

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در القای آیات الهی به عموم مردم باید از هنر استفاده کنیم، کانون‌های مساجد باید روی عامل معنویت و تطهیر معنوی توجه بیشتری کنند یعنی معنویت و حالت روحانیت در کانون‌های مساجد باید به درستی القا شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح