کد خبر : 12304
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 سپتامبر 2021 - 1:39
-

مسافران نوروزی ۲ روز فرصت دارند الموت را ترک کنند

مسافران نوروزی ۲ روز فرصت دارند الموت را ترک کنند

 جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا در الموت باید این منطقه از مسافران تخلیه شود، در صورتی که اهالی منطقه الموت میهمانان خود را طی ۲ روز آینده بدرقه نکنند وضعیت خطه سرسبز الموت در فصل بهار قرمز خواهد شد، ۲ روز فرصت می‌دهیم که مسافران الموت

مسافران نوروزی ۲ روز فرصت دارند الموت را ترک کنند

 جانشین ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: با توجه به شیوع کرونا در الموت باید این منطقه از مسافران تخلیه شود، در صورتی که اهالی منطقه الموت میهمانان خود را طی ۲ روز آینده بدرقه نکنند وضعیت خطه سرسبز الموت در فصل بهار قرمز خواهد شد، ۲ روز فرصت می‌دهیم که مسافران الموت را ترک کنند.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونا استان قزوین که امروز پنجم فروردین در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به تعطیلات نوروزی علی‌رغم تأکید مسئولان مبنی بر کاهش سفرها و مخاطرات آن، مردم سفر کرده‌اند.

وی افزود: مناطق الموت و طارم در استان قزوین جزو مناطق خطرناک از بابت شیوع کرونا هستند و شاهد افزایش میزان و روند بستری در استان قزوین هستیم به‌طوری‌که آمار بستریان مبتلا به کرونا طی چهار روز گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است به این صورت که تعداد بستری‌ها ۱۹۰ نفر بود و هم اکنون به ۲۳۰ نفر رسیده است.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: در صورت ادامه عادی‌انگاری مردم، وضعیت رنگ‌بندی استان در خوش‌بینانه‌ترین حالت نارنجی خواهد شد اما اگر سفرها و مسافرت‌ها همچنان ادامه داشته باشد وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان قرمز می‌شود.

وی بیان کرد: مردم منطقه طارم و الموت توجه کنند که اگر شرایط همچنان ادامه داشته باشد پیک چهارم کرونا در انتظارشان است، پیک چهارم پیکی خطرناک و کرونای انگلیسی خواهد بود، پیک انگلیسی بسیار نگران کننده است.

ابتلای نیمی از جمعیت یک روستا به کرونا در مراسم ختم

حبیبی تأکید کرد: برگزاری یک مراسم ختم در روستای ۵۰ نفره فیشان در الموت باعث ابتلای ۲۳ نفر به کرونا شده است، در واقع با برگزاری مراسم ختم ۵۰ درصد روستا به کرونا مبتلا شدند و همه این‌ها ناشی از بی توجهی به مصوبات ستاد کرونا است، مشکل دیگر این است که برخی از مهمانان بعد از مراسم روستا را ترک کردند و هنوز ردیابی نشدند.

وی یادآور شد: با توجه به شیوع کرونا در الموت باید این منطقه از مسافران تخلیه شود، در صورتی که اهالی منطقه الموت میهمانان خود را طی ۲ روز آینده بدرقه نکنند وضعیت خطه سرسبز الموت در فصل بهار قرمز خواهد شد، ۲ روز فرصت می‌دهیم که مسافران الموت را ترک کنند.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به کاروان استقبال از بهار شهرداری، بیان کرد: کاروان‌های استقبال از بهار در سطح شهر قزوین که توسط شهرداری ایجاد شده است برای مردم شادی به همراه آورده است، اگرچه به صورت سیار فعالیت دارند اما همان توقف ۱۰ دقیقه‌ای باعث تجمع مردم و افزایش خطر ابتلای مردم به ویروس کرونا می‌شود و اولویت اصلی ما سلامت مردم است بنابراین این کاروان‌ها از فردا باید متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: مراقبت و کنترل در الموت به ویژه در فیشان باید افزایش پیدا کند تا بتوانیم کرونا را سرکوب کنیم، استان قزوین با توجه به وضعیت حاضر شرایط پذیرایی و استقبال از میهمانان نوروزی را ندارد و میراث فرهنگی باید به این امر توجه کند.

حبیبی تأکید کرد: مهمان‌پذیرها و هتل‌ها نیز حتی با ظرفیت ۳۰ درصد امکان شیوع کرونا را دارند اگر یک فرد مبتلا به هتلی وارد شود می‌تواند مجموعه کارکنان هتل و مسافران را مبتلا کند و این امر خطرناک است بنابراین نباید تبلیغاتی در این حوزه صورت بگیرد و تأکید بر این است که شرایط پذیرش مسافر در استان قزوین را نداریم.

وی یادآور شد: از ورود خودروهای با پلاک غیربومی به مناطق الموت شرقی و غربی جلوگیری می‌شود، در واقع ۲ محور ورودی به الموت باید تحت کنترل قرار بگیرد و از ورود مسافران جلوگیری شود، همچنین کلیه اماکن تفریحی و گردشگری در منطقه الموت باید تعطیل شود و نیروی انتظامی باید وارد شود چراکه موج جمعیتی الموت باعث می‌شود هفته آینده شاهد افزایش ابتلا باشیم.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان بیان کرد: تیم طرح شهید سلیمانی در منطقه فیشان مستقر شود، همچنین کنترل نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز گردشگری به صورت جدی باید در دستور کار قرار گیرد.

حبیبی در رابطه با تزریق واکسن کرونا نیز گفت: مدیر کل مدیریت بحران پیگیر روند تزریق واکسن کرونا شود و در خصوص نحوه تزریق واکسن اطلاع‌رسانی صورت بگیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح