کد خبر : 97823
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 19:14
-

مشارکت 73 درصدی شهروندان قوچانی در ثبت‌نام سامانه سلامت

مشارکت 73 درصدی شهروندان قوچانی در ثبت‌نام سامانه سلامت

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان گفت: تا کنون 128 هزار و 224 نفر از شهروندان قوچانی در سامانه سلامت، خوداظهاری بیماری کرونا را انجام داده‌اند که نشان‌دهنده مشارکت 73 درصدی مردم است. داوود خوش‌شکن سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان در نشست خبری با اصحاب

مشارکت 73 درصدی شهروندان قوچانی در ثبت‌نام سامانه سلامت

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان گفت: تا کنون 128 هزار و 224 نفر از شهروندان قوچانی در سامانه سلامت، خوداظهاری بیماری کرونا را انجام داده‌اند که نشان‌دهنده مشارکت 73 درصدی مردم است.

داوود خوش‌شکن سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزارشد، با اشاره به اجرای طرح ملی بسیج مقابله با کرونا در سطح کشور عنوان‌کرد: با تدابیر اندیشیده شده طی سه روز گذشته تا کنون 128 هزار و 224 نفر از شهروندان قوچانی در سامانه سلامت، خوداظهاری بیماری کرونا را انجام داده‌اند که نشان‌دهنده مشارکت 73 درصدی مردم و کسب رتبه نخست در استان است.

وی ادامه داد: از میان ثبت‌نام شدگان در سامانه سلامت 1570 نفر دارای علائم کرونا بودند که پس از پیگیری مراقبتی مشخص شد از این تعداد 150 نفر نیاز به مراقبت بستری دارند.

خوش‌شکن بیان کرد: در نهایت این افراد به یکی از دو مرکز 16 ساعته بهداشت ارجاع داده‌می‌شوند و بعد از معاینه پزشک، افرادی که نیازمند به بستری هستند به بیمارستان منتقل می‌شوند.

وی با تاکید بر این نکته که بیشترین کانون آلودگی بیمارستان است، افزود: توصیه ما این است که اگر کسی علائمی دارد با مراجعه به مراکز 16 ساعته بعد از سطح بندی بیماری در صورت نیاز به بیمارستان مراجعه کند.

سرپرست شبکه بهداشت، درمان و مجتمع عالی سلامت شهرستان قوچان در ادامه اظهار کرد: با اجرای طرح ملی بسیج مقابله با کرونا با ورود به سامانه سلامت به آدرس salamat.gov.ir با ثبت مشخصات فردی و تکمیل پرسشنامه، افراد در صورت ابتلا به بیماری کرونا و یا احتمال آلودگی شناسایی  و با مراجعه حضوری به درمان فرد اقدام می‌شود تا زنجیره انتقال قطع شود.

وی در ادامه از شناسایی کانون‌های آلوده شهرستان توسط واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان قوچان خبرداد و گفت: نقاط شهری که بیشترین میزان آلودگی و مبتلایان به ویروس کرونا دارند، منطقه فرهنگیان شماره دو، کوی ارتش و خیابان شهید مطهری بوده که اقدامات مراقبتی بیشتری داشته‌ایم. همچنین روستاهای مزرج، آقکاریز، هی‌هی، قیطاقی از آلوده‌ترین نقاط روستایی به ویروس کرونا در شهرستان قوچان هستند.

خوش‌شکن با بیان این نکته که از میان مبتلایان به کرونا در شهرستان قوچان 65 درصد ساکن شهر و 35 درصد از روستاها بوده‌اند، افزود: اولین افراد آلوده شده به ویروس از روستاهای مزرج و آقکاریز در قالب کاروان‌های زیارتی به قم مراجعه کرده بودند.

وی مطرح کرد: یک ماشین حامل میوه‌های آلوده انتقالی از شمال کشور و یک راننده خطی فعال در مسیر مراوه‌تپه به قوچان از جمله ناقلان ویروس کرونا در شهرستان قوچان بوده‌اندکه پس از شناسایی اقدامات نظارتی لازم انجام گرفته‌است.

بیش از 15 هزار نفر از ورودی خراسان شمالی مورد آزمایش تب‌سنجی و غربالگری قرار گرفتند

در ادامه هادی رجائی‌نیا فرماندار شهرستان قوچان عنوان کرد: از 10 روز گذشته بحث تست، کنترل و غربالگری در ورودی شهرستان از سمت استان خراسان شمالی و از سمت شهرستان مشهد ایستگاه‌های کنترل ایجاد شد و افرادی که احتمال بیمار بودن داشتند، تذکرات لازم داده می‌شد.

وی با اشاره به افزایش اعمال محدودیت تردد مسافران در ورودی استان از مرز استان خراسان شمالی افزود: از تاریخ 27 اسفند ماه تاکنون تعداد 5 هزار و 100 خودرو از سمت استان خراسان شمالی به شهرستان قوچان وارد شدند که تعداد سرنشینان این خودروها 15هزار و 300 نفر بوده‌است که مورد تست تب‌سنجی قرار گرفتند.

رجائی‌نیا گفت: در همین راستا بیش از 40 درصد از سرنشینان خودروها که بیشتر افرادی بودند که از استان‌های آلوده کشور به قصد زیارت حرم مطهر رضوی به استان سفر کرده بودند، برگشت داده‌شدند و 35 نفر نیز با توجه به شرایط مشکوک به واحدهای درمانی معرفی‌شدند.

فرماندار شهرستان قوچان با بیان این نکته که تاکنون سه نوبت به صورت کامل سطح شهر و معابر ضدعفونی شده‌است، بیان کرد: همه نقاط آلوده شهر و روستا شناسایی و به صورت مستمر ضدعفونی می‌شوند اما شرایط به گونه‌ای است که روند صعودی ابتلا را مشاهده می‌کنیم؛ در صورت همکاری مردمی این زنجیره قطع و روند نزولی را شاهد خواهیم بود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح