کد خبر : 156587
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 17:25
-

مشاور وزیر کشور: تجارب مقابله با بحران ها مستند شود

مشاور وزیر کشور: تجارب مقابله با بحران ها مستند شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: تجربیات استان ها در مقابله با بحران هایی نظیر این بحران مستند شود. به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، فریبا نظری پور کیائی امروز (۲۸ فروردین ماه) در جلسه ای که در خصوص وضعیت مناطق سیل زده در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان شرایط سختی

مشاور وزیر کشور: تجارب مقابله با بحران ها مستند شود
مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: تجربیات استان ها در مقابله با بحران هایی نظیر این بحران مستند شود.

به گزارش ایسنا – منطقه خوزستان، فریبا نظری پور کیائی امروز (۲۸ فروردین ماه) در جلسه ای که در خصوص وضعیت مناطق سیل زده در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: خوزستان شرایط سختی را گذرانده است. همه مردم لحظه به لحظه اوضاع خوزستان را رصد می کنند و دل همه برای خوزستان می تپد.

وی تصریح کرد: طبق بازدیدهایی که طی دو روز از اردوگاه های اسکان سیل زدگان شده است با وجود همه شبهه ها رضایتمندی نسبی وجود دارد. همه ادارات، ارگان و سازمان های در این زمینه تلاش کرده اند و از همه تشکر می کنم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: فکر می کنم هر چه از بحران فاصله می گیریم شاید توجه از برخی نقاط فاصله بگیرد در حالی که در این زمان کار ما در حوزه زنان، خانواده و کودکان آغاز می شود.

نظری پور کیائی با اشاره به یکی از وظایف دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها، گفت: دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها در سراسر کشور مرجع متناظر کنوانسیون حقوق کودک در ایران هستند. همچنین سال گذشته مصوبه ای مبنی بر اینکه مدیران کل بانوان و خانواده استانداری ها عضو ستاد بحران باشند اخذ شد البته جا انداختن این مصوبه سخت است.

وی تاکید کرد: حتما مدیران دفاتر بانوان و خانواده استانداری ها در جلسات ستاد بحران شرکت کنند. این موضوع باعث می شود تنها در زمان بحران برنامه ریزی نشود؛ مرحله و سیاست گذاری اصلی در مدیریت بحران پیشگیری است.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده تصریح کرد: در فروردین ماه امسال برای نخستین بار سخنگوی وزارت کشور عنوان کرد علاوه بر تامین خوراک و اسکان افراد، جمعیت هلال احمر جهت توزیع گسترده نیازهای بهداشتی زنان و کودکان توجه کند. زنان، کودکان، سالمندان یا بیماران خاص نیازهای خاصی دارند. البته متوجه شدم در خوزستان متناسب با جنسیت، سن، قومیت و مذهب نیز توجهاتی شده است.

وی افزود: از سازمان های مردم نهاد می خواهم جهت تغییر و اصلاح باورهای جامعه نسبت به اتفاقات خوبی که رخ می دهد تلاش کنند. اکنون به مسائل نیازهای زنان، کودکان و مسائل قومی در بحران توجه می شود که شاید سال های گذشته به آن توجه نمی شد.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده بیان کرد: تاکید وزیر این است که تجربیات استان ها در مقابله با بحران هایی نظیر این بحران مستند شود. ما نیازمند تکمیل، مرور و استفاده از این دانش سازمانی و تجربه امروز این بحران هستیم. اگر بنا است برای بحران آماده باشیم باید این مستندات را مرور کنیم و ضعف ها و قوت ها را بدانیم.

نظری پور کیائی در خصوص پیشنهاد تعطیلی مدارس ابتدایی در خوزستان که توصیفی هستند، گفت: این موضوع مطرح شده است و باید بررسی شود. باید در خصوص دیرتر آغاز کردن فعالیت همه مدارس یا اعلام پایان سال تحصیلی دبستانی تصمیم گیری شود.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به بازگشت سیل زدگان به محل سکونت، تصریح کرد: افرادی که از اسکان اضطراری به اسکان موقت رسیدند پس از گذراندن مراحل مورد نیاز به منازل خود برگردند زیرا اجتماعات در کمپ ها در حال ایجاد مشکلاتی است.

وی ادامه داد: طبق اعلام استاندار خوزستان در این زمینه اقدام شده است و کمپ های اسکان سیل زدگان از ۱۱۰ کمپ به ۸۵ کمپ کاهش یافته است.

وی با اشاره به طرح بازتوانی اجتماعی، گفت:طرح بازتوانی اجتماعی نیز بسیار خوب است که تا حد توان در این زمینه کمک می کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح