کد خبر : 85690
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 22:31
-

مصرف آب و شیر در مسمومیت با قرص برنج ممنوع است

مصرف آب و شیر در مسمومیت با قرص برنج ممنوع است

ایسنا/گیلان رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان گفت: در مسمومیت با قرص برنج (فسفید آلومینیوم) مصرف آب و یا شیر ممنوع است زیرا باعث جذب بیشتر سم می شود. پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مسمومیت ها یکی از علل شایع مراجعه به اورژانس است اظهار کرد: شایع ترین علت مسمومیت، مصرف بیش

مصرف آب و شیر در مسمومیت با قرص برنج ممنوع است

ایسنا/گیلان رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان گفت: در مسمومیت با قرص برنج (فسفید آلومینیوم) مصرف آب و یا شیر ممنوع است زیرا باعث جذب بیشتر سم می شود.

پیمان اسدی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه مسمومیت ها یکی از علل شایع مراجعه به اورژانس است اظهار کرد: شایع ترین علت مسمومیت، مصرف بیش از اندازه داروهاست.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد از مسمومیت ها در منازل رخ می دهد و می توان گفت ایمن سازی منازل از نظر بروز مسمومیت ها بسیار مهم است، گفت: مسمومیت ها به دو دسته عمدی و اتفاقی تقسیم می شوند که از این میزان مسمومیت عمدی بیشتر در بزرگسالان و اتفاقی در اطفال و سالمندان دیده می شود.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان با اشاره به راه های ورود سم به بدن افزود: ۷۵ درصد مسمومیت از راه خوراکی، ۶ درصد از راه استنشاقی بصورت جذب گاز، اسپری و بخارات از راه تنفس، ۳/۵ درصد تزریقی (داروهای مخدر و غیر مجاز، سوء مصرف آرامبخشها) و  ۳درصد از طریق جذب پوستی وارد بدن می شود.

اسدی شایع ترین مسمومیت ها را مسمومیت دارویی، سموم کشاورزی، مسمومیت با هیدروکربن ها (نفت و بنزین)، مسمومیت با مواد سوزاننده (اسید و قلیان)،  مسمومیت با مواد مخدر، مسمومیت با گاز مونوکسید کربن عنوان و تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که هنگام استفاده از مواد شیمیایی و شوینده ها؛ پنجره ها را باز گذاشت تا هوا به خوبی جریان داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه داروها، محصولات شوینده و فراورده های آرایشی-بهداشتی را باید از کودکان دور کردف گفت: لازم است بر مصرف دارو در کودکان و سالمندان نظارت و همچنین از قراردادن ظروف حاوی مواد شیمیایی در کنار مواد غذایی خودداری کرد.

اسدی با بیان اینکه از نگهداری گل ها و گیاهان سمی (خرزهره-دیفن باخیا ) درمنزل خودداری شود، گفت: بلع باطری کوچک در کودکان بسیار خطرناک و کشنده است.

رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ گیلان تاکید کرد: از مخلوط کردن مواد شیمیایی (جوهرنمک و جرم گیر) با فراورده های سفیدکننده باید خودداری کرد.

وی ضمن توصیه به شهروندان در برابر هرگونه مسمومیت یادآور شد: بهترین اقدام در مسمومیت ها تماس با اورژانس ۱۱۵ و یا انتقال به مرکز درمانی است و همچنین اگر فردی کاهش سطح هوشیاری دارد، از راه خوراکی چیزی به او داده نشود.

اسدی با بیان اینکه در مسمومیت های پوستی باید پوست بیمار را با آب فراوان و با فشار شست و شو و همچنین چشم ها را نیز با سرم نرمال سالین و در صورت عدم دسترسی به آن با آب تمیز و فراوان شستشو داد، خاطرنشان کرد: در صورت وقوع مسمومیت گوارشی یکی از راه های موثر تحریک به استفراغ جهت تخلیه سم است. برای این کار بهتر است به بیمار آب ولرم داد.

وی با بیان اینکه در مسمومیت با قرص برنج (فسفید آلومینیوم) مصرف آب و یا شیر ممنوع است  زیرا باعث جذب بیشتر سم می شود گفت: چنانچه مسمومیت در اثر استنشاق گازهای سمی است در و پنجره ها را باز و ماسک زده شود و با استفاده از یک دستمال خیس جلوی دهان وبینی را باید گرفت و فرد را از محیط خارج کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح