کد خبر : 93008
تاریخ انتشار : دوشنبه 15 نوامبر 2021 - 19:18
-

مصرف بارهای سرمایشی در اردبیل به 90 مگاوات رسید

مصرف بارهای سرمایشی در اردبیل به 90 مگاوات رسید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: تعجب آور است که برای اولین بار در تابستان امسال بارهای سرمایشی در استان اردبیل تا 90 مگاوات مصرف انرژی داشته‌اند. حسین قدیمی 28 تیر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ما روزهای گرم تابستان را سپری می‌کنیم و علیرغم استفاده از ظرفیت مدیریت مصرف در بخش صنایع و

مصرف بارهای سرمایشی در اردبیل به 90 مگاوات رسید

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل گفت: تعجب آور است که برای اولین بار در تابستان امسال بارهای سرمایشی در استان اردبیل تا 90 مگاوات مصرف انرژی داشته‌اند.

حسین قدیمی 28 تیر در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: ما روزهای گرم تابستان را سپری می‌کنیم و علیرغم استفاده از ظرفیت مدیریت مصرف در بخش صنایع و کشاورزی امروز نیز بیشتر از سقف مجاز اعلام شده که 350 مگاوات بود مصرف برق را در استان شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: چنانچه مدیریت مصرف برق در بخش صنایع و کشاورزی کفاف سقف مجاز اعلام شده را نکند ما مجبور به اعمال خاموشی با برنامه‌ریزی قبلی خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل تصریح کرد: در بررسی یک ماه اخیر متوجه شدیم که مصرف بارهای سرمایشی در استان به شکل عجیبی افزایش یافته و بین 90 تا 100 مگاوات مصرف انرژی را در این بخش شاهد هستیم که انتظار می‌رود شهروندان در استفاده از کولر به تنظیم درجه کولر تا 25 و دور کند در کولرهای آبی توجه کنند.

قدیمی با انتقاد از برخی ادارات که در روز روشن به جای استفاده از روشنایی طبیعی از چراغ‌های اضافی استفاده می‌کنند، گفت: چنانچه ادارات 50 درصد تعدیل انرژی را مراعات نکرده و یا خارج از میزان متعارف برق مصرف کنند با اعمال خاموشی روبر خواهیم شد.

وی از انعقاد قرارداد همکاری با بسیج ادارات خبر داد و بیان کرد: در این تفاهمنامه مقرر شد شرکت برق و بسیج ادارات به تعهدات خود عمل کنند تا در مجموع با انجام رزمایش مدیریت مصرف در ادارات برق مصرفی در دستگاه‌های دولتی تعدیل شود.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل افزود: به رغم اعلام سقف مجاز 350 مگاوات در روز گذشته مصرف به بیش از 400 مگاوات رسید و ما تلاش کردیم تا در کنار ورود تمام نیروگاه‌ها به مدار از طریق مدیریت مصرف صنایع و کشاورزی و روشنایی معابر تناسب‌سازی برق مصرفی را انجام دهیم.

قدیمی میزان واردات برق را به کشور 650 مگاوات و صادرات را زیر 100 مگاوات اعلام کرد و گفت: کاهش بار مصرفی چاه‌های کشاورزی نیز از ساعت 12 ظهر تا 6 عصر جزو برنامه‌ریزی‌هاست و ما با اعمال تعطیلی‌ ادارات در روز پنجشنبه، تغییر ساعات ادارات، طرح تعطیلی صنایع سعی می‌کنیم تا مصرف انرژی را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: قرار است تابلوهای ادارات، فروشگاه‌ها و معابر عمومی برق مصرفی در صنوف لوسترفروشی و الکتریکی‌ها، میوه‌فروشی و بستنی فروشی‌ها و برق تزئینی نمای ساختمان‌ها خاموش شده تا تعدیل انرژی انجام شود.

مدیرعامل شرکت برق استان اردبیل با قدردانی از همکاری خوب رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی در اطلاع‌رسانی بحث برنامه‌های خاموشی احتمالی روزانه اظهار کرد: از طرق سامانه برق من خدمات متنوعی ارائه می‌شود و سعی‌مان بر این است تا اعلام خاموشی‌های با برنامه و بی‌برنامه را از طریق این سامانه بارگذاری کنیم.

قدیمی در مورد ممنوعیت فعالیت دستگاه‌های رمزارز نیز خاطرنشان کرد: در استان اردبیل رمزارز مجاز نداریم و از ابتدای امسال تاکنون با شناسایی 169 مرکز غیرمجاز بیش از یک هزار و 796 دستگاه ماینر جمع‌آوری شده است.

وی میزان مصرف این دستگاه‌ها را 400 هزار کیلووات اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه 37 درصد مصرف برق در استان خانگی و 26 درصد صنعتی است، ما به مشترکان پرمصرف اخطاریه دادیم تا مصرف خود را مدیریت کنند و تلاش می‌شود تا با نصب کنتورهای هوشمند برای سه هزار مشترک پرمصرف میزان مصرف برق آنها به صورت مستمر مورد رصد قرار گیرد.

 

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح