کد خبر : 90903
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 نوامبر 2021 - 21:16
-

مطالبه جدی استان کرمان، توجه ویژه وزارت بهداشت در بحث واکسیناسیون کروناست

مطالبه جدی استان کرمان، توجه ویژه وزارت بهداشت در بحث واکسیناسیون کروناست

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: مطالبه جدی ما این است وزارت بهداشت در بحث واکسن در استان کرمان را که در حال حاضر تقریبا شاید استان اول به لحاظ اوج بیماری است، توجه ویژه ای داشته باشد. دکتر”علی زینی وند” امروز ۲۶ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه امروز مکاتبه ای با

مطالبه جدی استان کرمان، توجه ویژه وزارت بهداشت در بحث واکسیناسیون کروناست

ایسنا/کرمان استاندار کرمان گفت: مطالبه جدی ما این است وزارت بهداشت در بحث واکسن در استان کرمان را که در حال حاضر تقریبا شاید استان اول به لحاظ اوج بیماری است، توجه ویژه ای داشته باشد.

دکتر”علی زینی وند” امروز ۲۶ تیرماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه امروز مکاتبه ای با رئیس جمهور و وزیر بهداشت در زمینه اعطای کمک های مالی و تجهیزات به استان خواهیم داشت، اظهار کرد: در بحث واکسن از عدم تخصیص به افراد بالای ۵۰ سال استان کرمان گلایه کردیم و از رییس دانشگاه درخواست کردیم پیگیری کنند که از امروز سایت برای درخواست واکسن بالای ۵۰ سال در برخی استان ها باز شده و درخواست داریم در مرحله اول برای جنوب و شرق استان کرمان نیز این اتفاق بیفتد.

وی افزود: مطالبه جدی ما این است وزارت بهداشت در بحث واکسن در استان کرمان را که در حال حاضر تقریبا شاید استان اول به لحاظ اوج بیماری است، توجه ویژه ای داشته باشد.

زینی ند تصریح کرد: از سازمان های بیمه گر تقاضا داریم و هم تکیف است در این شرایط به صورت جدی پای کار باشند و تامین مالی و پرداخت ها را به روزتر کنند تا تجهیزات و داروهای کرونا در استان به هیچ وجه کمبود نداشته باشیم.

استاندار کرمان در ادامه بیان کرد: با مصوبه ستاد استان، رفت و آمد بین شهرستان های استان نیاز به برگ تردد ندارد اما محدودیت تردد بین استانی همچنان برقرار است ضمن اینکه باید ورودی های استان کرمان از سمت هرمزگان و سیستان و بلوچستان به شدت محدود شود و ورودی ییلاقات حتما به صورت جدی کنترل شود.

وی با تشکر از همکاری ها در زمینه برگزاری نماز جمعه در استان افزود: باید مراسم اعیاد قربان و غدیر و روز عرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در زمان کم برگزار شود و در غیر این صورت فرمانداران مراسم بدون پروتکل را تعطیل کنند.

زینی وند در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: برخی فرمانداران آنگونه که باید در بحث کرونا پای کار نیستند که اصلا پذیرفته نیست و کوتاهی از هیچ دستگاهی در حوزه مسئولیت ها و کرونا پذیرفته نیست و تاکید جدی داریم همه دستگاه ها با محوریت فرمانداران پای کار باشند.

استاندار کرمان در ادامه با تسلیت شهادت ماموران مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهنوج گفت: حجم این عملیات خیلی بالا بود و هوشاری نیروی انتظامی بالاتر اما از دست دادن این عزیزان واقعه جبران ناپذیری است و متاسفانه ما به دلیل شرایط نتوانستیم در مراسم حضور پیدا کنیم که امیدواریم به زودی بتوانیم به خانواده این عزیزان سر بزنیم.

وی افزود: واسعه تاسف بار دیگر وقوع سیل در برخی نقاط استان کرمان بود که این شرایط جوی امروز هم ادامه دارد.

زینی وند تصریح کرد: ما از مردم گلایه داریم چراکه از هفته قبل هشدارها مرتب از مبادی مختلف صادر شده بود و در استان کویری در تابستان به دلیل خشکی زمین، وقوع سیل کاملا قابل پیش بینی است و می بینیم با بروز سیلاب مردم ایستاده و فیلم رداری می کنند.

وی با تسلیت جان باختن تعدادی از هم استانی ها در سیل روز گذشته بیان کرد: مردم و نیروی انتظامی به این افراد تذکر داده و درخواست کردند که توقف کنند اما توجه نکرده و به راه خود ادامه داده اند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه مردم باید به هشدارها توجه کنند، گفت: مردم برخی جاها روی رودخانه پل می زنند و گفتیم هر جا در بستر رودخانه و مناطق ییلاقی مانع در رودخانه ایجاد شده از قبیل خانه، پل و … تخریب کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر”محمدصادق بصیری” جانشین استاندار در ستاد کرونای کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان شهرستان کوهبنان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، گفت: شش شهرستان انار، بافت، بردسیر، ریگان، رابر و راور نارنجی و ۱۶ شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: وضعیت کنونی به شدت نگران کننده و شکننده است و باید همه ضوابط را برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا داشته باشیم.

بصیری تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا، تشدید اعمال محدودیت ها در شهرهای قرمز نسبت به مشاغلی از جمله ممنوعیت پذیرایی رستوران و قهوه خانه در فضای سربسته، ممنوعیت فعالیت تالارهای پذیرایی و سالن های سینما و تئاتر و پاساژها و استخر و باشگاه بدنسازی و شهربازی و نمایشگاه ی عمومی و تخصصی برای هفته جاری نیز به قوت خود باقی است.

بصیری تصریح کرد: برای برگزاری مراسم روز عرفه و اعیاد ذی الحجه باید پروتکل های بهداشتی سال گذشته رعایت شود و امروز در ستاد ملی کرونا مهلت رسیدگی به پرداخت مالیات ها یک ماه تا پایان مردادماه تمدید شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح