کد خبر : 152913
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 دسامبر 2021 - 16:24
-

معدوم‌سازی 12.5 تن موادغذایی در ایام عید

معدوم‌سازی 12.5 تن موادغذایی در ایام عید

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در طول اجرای بسیج نوروزی سلامت، در مجموع 12 هزار و 309 کیلوگرم مواد غذایی در استان معدوم شد.   به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در نشست خبری هفدهمین هفته سلامت و طرح بسیج سلامت نوروزی، اظهار کرد: بسیج سلامت نوروزی با هدف تشدید

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: در طول اجرای بسیج نوروزی سلامت، در مجموع 12 هزار و 309 کیلوگرم مواد غذایی در استان معدوم شد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمدرضا صائینی ظهر امروز در نشست خبری هفدهمین هفته سلامت و طرح بسیج سلامت نوروزی، اظهار کرد: بسیج سلامت نوروزی با هدف تشدید بازرسی از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، بهداشت و ایمنی مواد غذایی، کنترل بیماری‌های منتقله از آب و مواد غذایی، نظارت بر جمع‌آوری و دفع پسماندها، نظارت برسیستم آب شرب در مناطق شهری و روستایی از ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین‌ماه اجرا شد.

 

این مسئول ادامه داد: این اقدامات در حوزه‌های مختلف مراکز خدمات جامع سلامت شهری یا روستایی ارائه شد که در همه آنان پزشکان و تیم سلامت در ایام نوروز حضور داشتند که اجرای طرح در این ایام با کم‌ترین مشکلات در این بخش مواجه بود و رضایت‌مندی نسبی بالای ۹۵ درصد را به همراه داشته است و همه این ادعاها بر اساس مدارک و مستندات است و بازخورد خدمات دریافت‌کنندگان از طریق پیامک دریافت می‌شود.

 

وی افزود: مراقبت از گروه‌های خاص ار جمله اقدامات انجام شده در این ایام بود که مادران باردار بخشی از این گروه را شامل می‌شود که خوشبختانه در این زمینه امسال در استان با مشکلی مواجه نبودیم.

 

صائینی با اشاره به بازرسی‌های انجام ‌شده در ایام عید از واحدهای مختلف، تصریح کرد: در برنامه بسیج سلامت نوروزی 11 هزار و 602 مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده که 409 مورد از این بازرسی‌ها در بخش اماکن عمومی بین‌راهی بوده است. همچنین تعداد 450 مورد بازید مشترک در ایام نوروز توسط علوم‌پزشکی انجام شده که تعداد 92 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان خاطرنشان کرد: در ایام نوروز 684 اخطاریه بهداشتی صادر شده و تعداد 20 مورد تعطیلی نیز در ایام انجام شده و در مجموع 12 هزار و 309 کیلوگرم مواد غذایی در استان معدوم شد.

 

در ادامه این جلسه، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان نیز اظهار کرد: در ایام عید فعالیت واحدهای تولیدکننده مواد غذایی و واحدهای عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی و نیز داروخانه‌ها مورد بازرسی قرار گرفت.

 

جواد تاج‌کی ادامه داد: در مجموع 94 بازدید از واحدهای تولیدکننده مواد غذایی و واحدهای عرضه‌کننده لوازم آرایشی و بهداشتی به عمل آمد که چهار مورد آن منجر به شکایت شده است که پاسخ شکایات انجام ‌شده در 24 ساعت بعد از اعلام شکایت، پاسخ داده می‌شود.

 

وی افزود: در طول این ایام 510 نمونه از مواد غذایی مختلف که شامل انواع آجیل، مواد غذایی خام، غذای پخته ‌شده، شیرینی خشک و شیرینی تر و … مورد آزمایش قرار گرفت. همچنین 39 مورد بازدید از داروخانه‌ها به عمل آمد که در هشت مورد آن مسئول فنی در محل حضور نداشت که این مهم تخلف محسوب می‌شود.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح