کد خبر : 131464
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 نوامبر 2021 - 23:18
-

منتظری: پیوست فرهنگی لوایح و طرح‌های مهم با جدیت پیگیری می‌شود

منتظری: پیوست فرهنگی لوایح و طرح‌های مهم با جدیت پیگیری می‌شود

ایسنا/گلستان نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب شد از آغاز سال ۱۴۰۰، در لوایح و طرح‌های مهم و کلانی که در مجلس مطرح می‌شود حتماً باید پیوست فرهنگی پیش‌بینی شود. غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در بحث فرهنگ، پیوست فرهنگی در طرح‌های بزرگ و تأثیرگذار

منتظری: پیوست فرهنگی لوایح و طرح‌های مهم با جدیت پیگیری می‌شود

ایسنا/گلستان نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب شد از آغاز سال ۱۴۰۰، در لوایح و طرح‌های مهم و کلانی که در مجلس مطرح می‌شود حتماً باید پیوست فرهنگی پیش‌بینی شود.

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی در بحث فرهنگ، پیوست فرهنگی در طرح‌های بزرگ و تأثیرگذار ملی در بخش‌های مختلف اقتصادی، عمرانی و مالی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

وی افزود: بعد از مطرح کردن ضرورت پیوست فرهنگی از سوی مقام معظم رهبری، در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد که سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای طرح‌های ملی و تأثیرگذار حتماً پیوست فرهنگی داشته باشند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: پیوست فرهنگی نشان‌دهنده شاخصه‌های فرهنگی کشورمان و ریشه در عقاید، باورها و اعتقادات مردم دارد.

منتظری با اشاره به اینکه در حوزه معماری و ساخت‌وساز باید به پیوست فرهنگی توجه کنیم، گفت: امروز در اغلب شهرهای کشور ما نماهای رومی در ساخت‌وساز به کار گرفته می‌شود درصورتی‌که این نما متعلق به فرهنگ کشور دیگری است.

وی ادامه داد: ما در معماری ایرانی-اسلامی نمادهای فراوانی داریم که کمتر در ساخت‌وسازها و پروژه‌های عمرانی به آن توجه شده است. با حضور در خانه‌های تاریخی که توسط میراث فرهنگی بازسازی شده، حس آرامش خاصی به انسان دست می‌دهد که این از شاخصه‌های فرهنگی ماست. امروز تمام سطح دیوار و بنای بیرونی ساختمان‌های ما از سنگ است و متأسفانه هیچ روح و لطافتی در آن دیده نمی‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه باید به پیوست فرهنگی مجموعه‌های مسکن مهر توجه جدی می‌شد، تصریح کرد: جمعیت عظیمی که در مجموعه‌های مسکن مهر زندگی می‌کنند نیاز به گذراندن اوقات فراغت دارند و نیاز بود که در آنها مجموعه‌های ورزشی، کتابخانه و فضاهای فرهنگی دیگر دیده می‌شد.

منتظری در ادامه گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس مصوب کرد که از آغاز سال آینده لوایح و طرح‌هایی که در مجلس مطرح می‌شود حتماً باید پیوست فرهنگی آن نیز پیش‌بینی شود. در گام بعد با همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی به دنبال این هستیم که دستگاه و سازمان‌ها را با یکدیگر همسو کنیم تا پیوست فرهنگی پروژه‌های ملی و تأثیرگذارشان را ارائه دهند. در این راستا مقرر خواهد شد تا تیمی مرجع از چهره‌های شاخص فرهنگی و یک تیم کارشناسی از وزارت خانه مربوطه تشکیل و مدل مدنظر را طراحی کنند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس بیان کرد: خوشبختانه نظام‌نامه پیوست فرهنگی در شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشته شده و این موضوع راه را برای ما آسان‌تر خواهد کرد. امیدواریم با این اقدام ارزشمند، بتوانیم جلوه‌های فرهنگ ایرانی-اسلامی را در پروژه‌های و طرح‌های بزرگ کشور شاهد باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح