کد خبر : 110770
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 نوامبر 2021 - 20:35
-

ناسا از ماموریت جدید خود پرده برداشت

ناسا از ماموریت جدید خود پرده برداشت

ناسا اخیرا اعلام کرده قصد دارد به منظور مطالعه طوفان‌های ذرات خورشیدی از شش ماهواره کوچک استفاده کند تا آنها تابش ساطع شده از خورشید را اندازه گیری کنند. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ناسا اخیرا خبر از پروژه جدید خود که بررسی طوفان‌های خطرناک ذرات خورشیدی است، داده است. ماهوارههای

ناسا از ماموریت جدید خود پرده برداشت

ناسا اخیرا اعلام کرده قصد دارد به منظور مطالعه طوفان‌های ذرات خورشیدی از شش ماهواره کوچک استفاده کند تا آنها تابش ساطع شده از خورشید را اندازه گیری کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، ناسا اخیرا خبر از پروژه جدید خود که بررسی طوفان‌های خطرناک ذرات خورشیدی است، داده است. ماهوارههای مذکوری که قرار است طی این پروژه از انها استفاده شود، تا پیش از اول ژوئیه ۲۰۲۳ پرتاب نخواهند شد.

طی این ماموریت ناسا گروهی از ماهواره های کوچک را به مدار زمین می فرستد تا پدیده اسرار آمیز طوفان های ذرات خورشیدی را مورد مطالعه قرار دهد.

این ماموریت “آزمایش فضایی تداخل سنج رادیویی خورشید” یا “سان رایز” (SunRISE) نام دارد و مبلغ ۶۲.۶ میلیون دلار برای انجام  این ماموریت در نظر گرفته شده است.

این مأموریت توسط “جاستین کسپر” (Justin Kasper) از “دانشگاه میشیگان” هدایت خواهد شد که البته محققان آزمایشگاه پیش‌رانش جت ( Jet Propulsion Laboratory) ناسا نیز بر روی ان نظارت خواهند داشت.

“نیکی فاکس” (Nicky Fox) از ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرچه بیشتر در مورد چگونگی طوفان خورشید و آب و هوای فضا بدانیم ، می توانیم تأثیرات منفی آنها را بر روی فضاپیماها و فضانوردان کاهش دهیم.

طی این مأموریت محققان از 6 ماهواره دارای انرژی خورشیدی که به اندازه اجاق های توستر  هستند و “کیوب ست” (CubeSats) نامیده میشودند، استفاده خواهند کرد تا داده های مربوط به انتشار فرکانس پایین خورشید را جمع آوری کند.

6 ماهواره در حالی که در مدار زمین قرار دارند ، در فاصله شش مایلی از یکدیگر قرار خواهند گرفت.

محققان برای ایجاد مدلهای سه بعدی از این طوفانها ، از تفاوت در جریان ذرات تابشی استفاده خواهند کرد. محققان از این مدلها برای پیش بینی بهتر زمان وقوع طوفان ذرات خورشیدی اتفاده خواهند کرد.

طوفان ذرات خورشیدی هنگامی اتفاق می افتد که جریانهای بزرگی از پروتونها از سطح خورشید خارج می شوند که این پروتونها انرژی کافی برای نفوذ به مغناطیس‌سپهر زمین دارند. مغناطیس‌سپهریا مِغناط‌کُره یا مَگنِتوسفِر ( Magnetosphere) منطقه مغناطیسی پیرامون یک جرم فضایی است. مغناطکره هنگامی شکل میگیرد که جریانی از ذرات باردار، مانند باد های خورشیدی، در تعامل با میدان مغناطیسی ذاتی یک سیاره یا یک جسم مشابه منحرف میشود. کره زمین و دیگر سیارات دارای میدان مغناطیسی ذاتی مانند عطارد، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون، توسط یک مغناطکره احاطه شده‌اند.

طوفان ذرات خورشیدی همچنین می توانند ایستگاه های فضایی و فضاپیماها را مختل کنند. آنها اثرات مضری از جمله حالت تهوع ، استفراغ و تغییرات خطرناک در شیمی خون فضانوردان داشته باشند. پروژه سان رایز بخشی از “برنامه ماموریت های فرصت” (NASA’s Missions of Opportunity program) ناسا است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح