کد خبر : 79554
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 3:02
-

نجات جانِ “قره‌سو” به 1500 میلیارد تومان بند است!

نجات جانِ “قره‌سو” به 1500 میلیارد تومان بند است!

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی رودخانه قره‌سو، ورود فاضلاب انسانی را منشا اصلی آلودگی این رودخانه عنوان کرد و افزود: آنطور که مسئولان آب و فاضلاب می گویند 1500 میلیارد تومان برای راه اندازی تصفیه خانه و جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به قره سو لازم است. فریدون یاوری در گفت

نجات جانِ "قره‌سو" به 1500 میلیارد تومان بند است!

ایسنا/کرمانشاه مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به آلودگی رودخانه قره‌سو، ورود فاضلاب انسانی را منشا اصلی آلودگی این رودخانه عنوان کرد و افزود: آنطور که مسئولان آب و فاضلاب می گویند 1500 میلیارد تومان برای راه اندازی تصفیه خانه و جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به قره سو لازم است.

فریدون یاوری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به آلودگی بالای رودخانه قره سو گفت: این رودخانه که از سراب روانسر نشات می گیرد، وارد شهر کرمانشاه شده و در حالیکه می توانست به بهترین فرصت گردشگری شهر و محلی برای زیست انواع آبزیان تبدیل شود، متاسفانه به خاطر ورود فاضلاب عملا به یک منبع آلودگی تبدیل شده است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه افزود: در سالهای گذشته پساب صنایع هم به این رودخانه وارد می شد که آلودگی هایی بسیاری هم برای رودخانه و هم برای آبزیان آن به همراه داشت، طوری که درسالهای گذشته با صید ماهی از این رودخانه اصطلاح “ماهی نفتی” -به خاطر آلودگی های صنعتی که وارد رودخانه می شد- باب شده بود.

یاوری گفت: خوشبختانه با پیگیری های بسیار در چندسال گذشته پساب عمده این صنایع تصفیه می شود و برخی هم حوضچه های خاکی تعریف کرده اند و تنها در مواقعی که سیلاب حادث شود احتمال ورود پساب آنها به داخل رودخانه قره سو وجود دارد. البته پیگیر هستیم این صنایع هم سیستم تصفیه فاضلاب نصب کرده تا از آلودگی های احتمالی پیشگیری شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عمده منبع آلودگی رودخانه قره سو ورود فاضلاب انسانی به این رودخانه است، گفت: هم اکنون 65 درصد فاضلاب انسانی شهر کرمانشاه وارد این رودخانه می شود.

یاوری خاطرنشان کرد: خشکسالی های اخیر هم که موجب کاهش دبی رودخانه شده در افزایش آلودگی های آن بی تاثیر نیست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه مهمترین راهکار رفع آلودگی رودخانه قره سو را راه اندازی تصفیه خانه کرمانشاه و جلوگیری از ورود فاضلاب انسانی به این رودخانه دانست و افزود: در این زمینه مکاتبات بسیاری با شرکت آب و فاضلاب انجام شده و آنها کمبود اعتبار را علت اصلی عدم راه اندازی پروژه تصفیه خانه عنوان کرده اند.

یاوری افزود: آنطور که مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان می گویند، برای راه اندازی تصفیه خانه کرمانشاه اعتباری بالغ بر 1500 میلیارد تومان لازم است تا فاضلاب کرمانشاه بصورت کامل تصفیه شده و از ورود فاضلاب به قره سو جلوگیری شود.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر تنها 35 درصد فاضلاب شهر کرمانشاه تصفیه می شود و برای تصفیه 65 درصد مابقی نیاز به راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کرمانشاه است.

وی افزود: مسئولان شرکت آب و فاضلاب اعلام کرده اند که این اعتبار فعلا قابل تامین نیست و ما هم نتیجه این مکاتبات را به سازمان محیط زیست منعکس کرده ایم.

یاوری گفت: در کنار پیگیری موضوع راه اندازی تصفیه خانه، مکاتبات بسیاری با شرکت آب منطقه ای جهت برخورد با چاه های غیرمجاز داشته‌ایم، چرا که حفر چاه در نزدیکی رودخانه بر دبی آب رودخانه اثر می گذارد و باید با این مسئله برخورد لازم صورت گیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح