کد خبر : 99984
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 22:43
-

نحوه مصرف ویتامین D برای مقابله با کرونا

نحوه مصرف ویتامین D برای مقابله با کرونا

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص نحوه مصرف ویتامین D گفت: برای بزرگسالان مصرف ماهانه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D و برای گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال نیز مصرف هر دو ماه از این قرص توصیه می شود. نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا،

نحوه مصرف ویتامین D برای مقابله با کرونا

ایسنا/خراسان شمالی کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی درخصوص نحوه مصرف ویتامین D گفت: برای بزرگسالان مصرف ماهانه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D و برای گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال نیز مصرف هر دو ماه از این قرص توصیه می شود.

نسرین علیزاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: دریافت کافی انواع ریزمغذی‌ها مانند ویتامین‌ها، املاح معدنی و دریافت کافی منابع پروتئینی به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک کرده و هرچه تغذیه مناسب‌تر باشد، مقاومت بدن در مقابل بیماری کرونا بهتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از ویتامین‌ها مانند ویتامین c و A به طور طبیعی در منابع غذایی وجود دارد، ادامه داد: یکی از توصیه‌ها، مصرف کافی سبزی‌ها و میوه‌های تازه است به شرط آنکه با دقت شسته و ضدعفونی شده باشد.

وی افزود: همچنین منابع حاوی ویتامین C از انواع سبزی‌ها نیز شامل انواع کلم، گل کلم، فلفل‌ها، انواع میوه‌ها به ویژه مرکبات می شود.

علیزاده با بیان اینکه همچنین منابع غذایی حاوی ویتامین A یا بتاکاراتن که پیش ساز ویتامین A است عبارتند از انواع سبزی‌ها و میوه‌های زرد، سبز، نارنجی و قرمز رنگ، اضافه کرد: با مصرف روزانه سبزی‌ها و میوه‌هایی که به صورت تازه و خام خورده می‌شوند، این ویتامین‌ها برای بدن تامین می‌شود.

به گفته علیزاده، املاحی مانند سلنیوم، روی و آهن نیز در تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارند و با مصرف مقدار کافی منابع پروتئینی به صورت روزانه مانند حبوبات، تخم مرغ، انواع گوشت‌ها، نان و غلات سبوس‌دار که حاوی سلنیوم و ویتامین گروه‌ B هستند، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و نقش مهمی در پیشگیری از ابتلا به بیماری دارند.

کارشناس مسئول بهبود تغذیه دانشگاه تصریح کرد: هیچ توصیه‌ای برای مصرف مکمل نداریم، بنابراین مصرف خودسرانه مکمل، انواع قرص ویتامین C ، ویتامین A و E و انواع مکمل‌هایی که به صورت شیمیایی هستند هیچ توصیه‌ای برای آن وجود ندارد.

علیزاده یادآور شد: بهترین توصیه آن است که از طریق منابع غذایی و برنامه غذایی روزانه، یعنی همان سبزی و منابع پروتئینی، ویتامین‌ها و املاح معدنی دریافت شود.

به گفته این کارشناس مصرف خودسرانه مکمل‌ها می‌تواند موجب اضافه دریافت و بروز علائم مسمومیت ناشی از مصرف زیاد شود که این موضوع مسائل متعددی را نیز تولید می‌کند.

وی در ادامه در مورد نحوه مصرف ویتامین D نیز توضیح داد: به دلیل اینکه منابع غذایی ما فقیر از ویتامین D  است، وزارت بهداشت بر اساس بخشنامه‌ها و پروتکل‌هایی که در شبکه‌های بهداشتی و درمانی در حال اجراست توصیه به مصرف یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D به صورت ماهانه کرده است.

وی با بیان اینکه این توصیه برای تامین ویتامین D وجود دارد و مطابق با بخشنامه‌های وزارت بهداشت همه گروه‌های سنی، ماهانه یک مکمل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D را باید مصرف کنند، افزود: این توصیه برای جمعیت ۱۲ سال به بالا است.

علیزاده گفت: برای گروه سنی ۲ تا ۱۲ سال توصیه به مصرف هر دو ماه یک عدد قرص ۵۰ هزار واحدی ویتامین D شده و برای کودکان زیر دو سال نیز مطابق بخشنامه‌های موجود قطره AD که روزانه ۲۵ قطره به کودکان زیر دو سال باید داده شود.

وی افزود: همچنین مصرف روزانه مکمل هزار واحدی ویتامین D برای زنان باردار تا انتهای بارداری توصیه می‌شود.

علیزاده اظهار کرد: در حال حاضر وزارت بهداشت سامانه ۴۰۳۰ را راه‌اندازی کرده است که با گرفتن این شماره‌ در قسمت پیشگیری از بیماری، توصیه‌های تغذیه‌ای وجود دارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح