کد خبر : 106688
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 16:01
-

نخستین همایش آینده صنایع ایران در شیراز برگزارشد

نخستین همایش آینده صنایع ایران در شیراز برگزارشد

ایسنا/فارس نخستین همایش آینده صنایع ایران با حضور جمعی از مسئولان استان فارس به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در شیراز برگزار شد. رئیس پارک علم و فناوری فارس در این همایش بیان کرد: طبق منویات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نخبگان، ما باید سهم تولید دانش‌بنیان را که در حال حاضر تقریبا یک‌ درصد

نخستین همایش آینده صنایع ایران در شیراز برگزارشد

ایسنا/فارس نخستین همایش آینده صنایع ایران با حضور جمعی از مسئولان استان فارس به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در شیراز برگزار شد.

رئیس پارک علم و فناوری فارس در این همایش بیان کرد: طبق منویات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با نخبگان، ما باید سهم تولید دانش‌بنیان را که در حال حاضر تقریبا یک‌ درصد است به پنج‌درصد در یک بازه زمانی سه تا پنج‌ساله برسانیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، امین ذوالقدر در رابطه با اهمیت توجه به استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا، گفت: ایده‌های شکل‌گیری باید با نوآوری همراه باشد و قابلیت رشد و توسعه به صورت تیمی و با حمایت‌های سرمایه‌گذاری دنبال شود.

او در ادامه خواستار حمایت ویژه تمامی مسئولان از شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه حمایت از دانشگاهیان و قشر دانشجو به منظور پررنگ کردن نقش فناوری و تکنولوژی در صنایع ایران شد.

تحقیق و توسعه در هر کارخانه پیشران محسوب می‌شود

حمیدرضا ایزدی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز در این همایش با تأکید بر اینکه صنایع ایران و صنعت فارس باید از خدمات و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان استقبال کنند، عنوان کرد: صنعت نقش مهمی در توسعه اقتصادی دارد که اگر در فرآیند فعالیتی آن به ویژه در زمینه تولید و عرضه محصولات آن، امکان بکارگیری از راهکارها و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود، قطعا ضامن پایداری آن بنگاه اقتصادی و زمینه‌ساز ایجاد ارزش افزوده آن واحد تولیدی خواهد شد.

او ادامه داد: امروزه تحقیق و توسعه در هر کارخانه و واحد تولیدی و اقتصادی به عنوان یک بخش توسعه‌دهنده و پیشران محسوب می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان با تکیه بر تحقیقات راهبردی و کاربردی خود یک ظرفیت قابل اطمینان برای صنعت ما هستند.

ایزدی در رابطه با افزایش مشارکت دانشگاهیان و دانشجویان در بخش صنعت هم بیان کرد: ارتباط صنایع مختلف با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی نظیر شرکت‌های دانش‌بنیان یک ضرورت اساسی است که ما به صورت مداوم بر این ارتباط تاکید داریم تا بتوانیم در زمینه پرورش منابع انسانی توانمند و ایجاد شرایط مناسب در رابطه با فرهنگ کار گروهی، نقش‌آفرین باشیم.

پایش و عارضه‌یابی ۶۰۴ واحد صنعتی

حسین پناهی، رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس نیز فعالیت‌های آن مجموعه را در راستای تحقق شعار سال و به نتیجه رساندن منویات مقام معظم رهبری دانست و در این زمینه بیان کرد: در پروژه اخیر این سازمان، پایش و عارضه‌یابی ۶۰۴ واحد صنعتی و ۷۰ واحد معدنی با فعالیت‌های متداوم دو کلینیک تخصصی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای و شهرک صنعتی در حال انجام است که هدف از آن کمک به رفع موانع تولید است.

او در خصوص طرح پایش و عارضه‌یابی واحدهای صنعتی راکد و نیمه‌فعال نیز گفت: این طرح در چهار کارگروه زیرساخت، تحقیق و توسعه، قوانین و مقررات و همچنین مالی و اعتباری با هدف پایش و پشتیبانی از واحدهای صنعتی و تولیدی فعالیت دارد.

شرکت‌های دانش‌بنیان باید طلایه‌دار حرکت‌های اقتصادی باشند

سهراب شرفی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس نیز با تاکید بر لزوم بهره وری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی نوین در کسب و کارها یک ضرورت است و اگر صنعت ما در راستای دانش‌بنیان بودن باشد کمتر با مشکل مواجه خواهیم شد.

او ادامه داد: اساس فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان باید بر پایه کیفیت باشد ضمن اینکه به لحاظ جمعیتی در کشور بایستی به بعد کمی آن هم توجه شود.

شرفی با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید طلایه‌دار حرکت‌های اقتصادی باشند، گفت: جهش تولید با این روند بروکراسی و قوانین حاکم و همچنین نگاه سنتی محقق نخواهد شد مگر اینکه همانند هزاران سال پیشرفت تدریجی در صنعت، تحول‌خواه باشیم و انتظار است که دانشگاه‌ها هم ورود جدی به این موضوع داشته باشند.

مدیران بخش صنعت آینده‌نگر نبوده‌اند

ابراهیم عزیزی، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی این همایش با ابراز امیدواری از استمرار و تداوم اینگونه برنامه‌ها و گردهمایی‌های تخصصی در زمینه صنعت، عنولن کرد: توانمندی‌های صنعتگران فارس قابل گسترش به فراتر از مرزهای استان و حتی کشور است که انتظار داریم به صورت کاربردی و هدفمند این مهم دنبال شود.

او با بیان اینکه فارس، استان صنایع خاموش است، خاطرنشان کرد: استان فارس صنایع بسیار مطرحی را در گذشته نظیر ITI، ITMC، آزمایش و … به ایران معرفی کرده بود که متاسفانه هم واردات محصولات و عدم مصرف تولیدات داخلی به آن‌ها ضربه وارد کرده است و هم اینکه بانک‌ها چوب حراج به صنعت فارس زده‌اند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه مدیران بخش صنعت ما آینده‌نگر نبوده‌اند، ادامه داد: نبود نگاه هوشمندانه و توجه به منافع زودگذر مقطعی باعث شده است تا بانک‌ها چوب حراج به واحدهای تولیدی ما بزنند.

او با گلایه از موضوع رانت‌خواری به جای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، گفت: متاسفانه برخی مواقع هم شاهد ورود افراد و جریانات غیرمتخصص و بعضا رانت‌خوار حتی خارج از استان به بخش صنعت فارس هستیم.

عزیزی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تصمیم بر اصلاح قانون به نفع تولیدکنندگان و صنعتگران دارد، خاطرنشان کرد: قطعا ما و مجلس محترم، قوانین و مقرراتی را که تولیدکننده را در غل و زنجیر خواهد کرد، اصلاح خواهیم کرد.

او اظهار کرد: نگاه‌ها در بخش صنعت، نگاهی بلند، آینده‌نگر و مدبرانه باشد تا بتوان شاهد رشد و شکوفایی در زمینه صنایع مختلف به ویژه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی بود که انتظار است دستگاه‌های اجرایی هم به این موضوع جدیت نشان دهند و برنامه‌های عملیاتی خود را پیاده‌سازی کنند.

گفتنی است، در این همایش شرکت‌های دانش بنیان به ارائه توانمندی‌های خود پرداختند.

همچنین در حاشیه این همایش، نمایشگاهی با حضور ٣٠ شرکت فعال دانش بنیان برپا شده بود و در آیین اختتامیه این رویداد، از کارآفرینان و فعالان بخش صنعت در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان تقدیر شد.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح