کد خبر : 155331
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 8:37
-

نخستین کنفرانس ملی مواد نوین در یزد آغاز بکار کرد

نخستین کنفرانس ملی مواد نوین در یزد آغاز بکار کرد

ایسنا/یزد نخستین کنفرانس ملّی مواد نوین به همت پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد از امروز به صورت مجازی آغاز بکار کرد. «سید حسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان و رئیس کنفرانس در افتتاحیه این کنفرانس دو روزه که امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه ۱۳ اسفندماه بر بستر فضای مجازی به آدرس

نخستین کنفرانس ملی مواد نوین در یزد آغاز بکار کرد

ایسنا/یزد نخستین کنفرانس ملّی مواد نوین به همت پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان یزد از امروز به صورت مجازی آغاز بکار کرد.

«سید حسین میرحسینی» رئیس پژوهشکده مواد نوین سرامیکی جهاددانشگاهی استان و رئیس کنفرانس در افتتاحیه این کنفرانس دو روزه که امروز سه‌شنبه و فردا چهارشنبه ۱۳ اسفندماه بر بستر فضای مجازی به آدرس https://www.skyroom.online/ch/jdyazd/mmc در حال برگزاریست، ضمن تقدیر از دست اندرکاران و حامیان برگزاری این کنفرانس، اظهار کرد: همان‌گونه که مستحضرید یکی از سیاست‌های کلان در سطح دانشگاه‌ها حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم است، لذا شایسته است در دانشگاه‌ها پس از پرداختن به مباحث آموزشی، حرکت در مسیر پژوهش، یافتن افق‌های جدید و حرکت بر روی مرزهای دانش، به مرحله‌ای از رشد وارد شوند که یافته‌های خود را با ارزش افزوده بسیار بالا وارد بازار ‌کنند.

وی با بیان این که پژوهشگری در حوزه کارآفرینی و تولید دانش‌بنیان، موفق می‌شود که نیازسنجی دقیقی از بازار داشته باشد یا متناسب با دانش خود در بازار نیازسازی کند، گفت: در همین راستا دانشگاه‌ها باید از تقلیدپروری در علم پرهیز کنند و باید خودباوری، فرهنگ تحقیق‌ و شکوفایی علمی در دانشگاه‌ها رواج یابد، آن‌موقع هست که به اهداف مطلوب دست پیدا می‌کنیم.

میرحسینی با تاکید بر این که نگارش مقاله پژوهشی هدف اصلی علم نیست، عنوان کرد: احیای اخلاق و نهادینه کردن اخلاق و اصلاح جامعه باید به عنوان هدف اصلی علم تلقی شود و تولید باید به عنوان خروجی تمامی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تولید علم تنها در تولید مقاله خلاصه نمی‌شود و نگارش مقاله تنها یکی از شاخص‌های تولید علم به شمار می‌آید.

رئیس این کنفرانس ملی عنوان کرد: دست‌یابی به رتبه اول علم و فناوری در منطقه، چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده و کشور نیروی انسانی کافی برای دست‌یابی به این رتبه را دارد اما برای دست‌یابی به تمامی اهداف علمی کشور نیازمند عظمی همگانی در این زمینه هستیم تا به اهداف عالی دست یابیم و شاهد دانشگاه‌هایی کارآفرین باشیم تا دانشجویان خود، صاحب ایده و از توانایی تولید برخوردار باشند.

وی افزود: این همایش فرصتی مغتنم برای ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خبرگان و اهل فن در حوزه فناوری‌های نوین در زمینه مهندسی مواد است.هدف از برگزاری این کنفرانس ایجاد فضا و فرصت مناسب برای پژوهشگران است که یافته‌های پژوهشی خود را ارائه و در مسیر تولید دانش‌بنیان قرار دهند.

به گفته‌ی وی، این‌گونه رویدادها موجب ایجاد شوق و شور و نشاط در بدنه دانشگاه‌ها و خصوصاً دانشجویان می‌شود و ﺗﻌﺎﻣﻞ ﺻﺤﻴﺢ ﺩﻭ ﺑﺨﺶ ﻣﻬﻢ ﺻﻨﻌﺖ ﻭ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ و هم‌جوار نمودن این دو بخش در کنار هم از دیگر اهداف برگزاری این کنفرانس‌هاست. البته نهادینه کردن فرهنگ کار گروهی و نهادینه کردن فرهنگ گفت‌وگو و تبادل نظر نخبگان نیز از جمله مزایای برگزاری چنین برنامه‌هایی است.

میرحسینی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در این کنفرانس ۱۴۲ مقاله در محورهای اصلی مواد پیشرفته، نانومواد و بیومواد دریافت شد که تعداد ۲۶ مقاله برای سخنرانی و ۷۰ مقاله به‌صورت پوستر پذیرفته شده‌اند که امیدوارم در طی برگزاری کنفرانس مورد بهره‌برداری همگان قرار گیرند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح