کد خبر : 142360
تاریخ انتشار : شنبه 4 دسامبر 2021 - 16:34
-

نسبت حوزه‌های مختلف با هنرهای تجسمی روشن شود

نسبت حوزه‌های مختلف با هنرهای تجسمی روشن شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم مشخص شدن نسبت حوزه‌های مختلف با هنرهای تجسمی، خاطرنشان کرد که در عرصه هنرهای تجسمی هنرمندان ماندگارند. مدیران و معاونان و وزرا می‌آیند و می‌روند، ولی هنرمندان می‌مانند. به گزارش ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سید عباس صالحی

نسبت حوزه‌های مختلف با هنرهای تجسمی روشن شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم مشخص شدن نسبت حوزه‌های مختلف با هنرهای تجسمی، خاطرنشان کرد که در عرصه هنرهای تجسمی هنرمندان ماندگارند. مدیران و معاونان و وزرا می‌آیند و می‌روند، ولی هنرمندان می‌مانند.

به گزارش ایسنا و به نقل از واحد ارتباطات و رسانه اداره کل هنرهای تجسمی، سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) عصر روز سه‌شنبه (۲۰ فروردین ماه) با رؤسای انجمن‌های هنری از جمله سیدمجتبی حسینی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، هادی مظفری (مدیر کل هنرهای تجسمی)، احسان آقایی (رئیس موزه هنرهای معاصر تهران) و سیدحسین سیدزاده (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) در موزه هنرهای معاصر تهران دیدار کرد.

صالحی در این نشست اظهار کرد: آنچه در هنرهای تجسمی در سال گذشته رخ داد، گام‌های اولیه بود و امسال گام بعدی را بر می‌داریم. رویدادهایی که انجمن‌ها برگزار کردند، خط‌های اتصال انجمن‌ها با وزارت فرهنگ را برقرار کرد. در دیدارهایی که از جشنواره هنرهای تجسمی فجر داشتم، دریافتم که فرصتی تازه در این زمینه پدید آمده است.

او افزود: هنرهای تجسمی چند مزیت مهم دارند؛ خلاقیت فردی انفجاری در این هنرها و حضور اجتماعی آن، رابطه هنرهای تجسمی با اجتماع و حوادث و رویدادهای مهم را رقم می‌زند. خلاقیت در هنرهای تجسمی در خدمت مباحث اجتماعی هم از نظر سوژه و هم از نظر حمایت از جامعه است. کشور ما پر از مسائل اجتماعی است و هنرمندان می‌توانند در حل این مسائل و کمتر کردن آلام جامعه کمک کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها و اهداف در حوزه هنرهای تجسمی درگیر کردن کل ایران با هنر است، گفت: هنرهای تجسمی به انسجام اجتماعی کمک می‌کند و نخ تسبیح انسجام اجتماعی جامعه ایران و نزدیکی اقوام و اقلیم‌ها است. این هنرها ظرفیت و مزیت‌های ویژه‌ای دارند که باید قومی‌تر بشوند. از طرفی دیگر باید تلاش کنیم که مجموعه‌های دیگر همانند مجموعه‌های دولتی و دولتمردان و همینطور فضای اجتماعی و سرمایه‌های اقتصادی را با ظرفیت هنرهای تجسمی آشنا کنیم.

صالحی خاطرنشان کرد: نسبت حوزه‌های مختلف با هنرهای تجسمی باید روشن و قوی شود؛ حوزه گردشگری، حوزه‌های میان فرهنگی و شهرسازی باید ظرفیت و نسبت خود را با هنرهای تجسمی بازتعریف کنند. این مساله باعث هم‌افزایی و هم فکری بیشتر می‌شود. نکته مهم این است که شما هنرمندان ماندگارید، مدیران و معاونان و وزرا می‌آیند و می‌روند، ولی هنرمندان می‌مانند. همراهی وزارت فرهنگ و انجمن‌ها، با این هدف شکل می‌گیرد که ظرفیت هنرهای تجسمی بالاتر برود و این مساله باید در زمینه اقتصاد هنر نیز توانایی خود را نشان دهد.

در این نشست همچنین هادی مظفری، مدیر کل هنرهای تجسمی نیز در سخنانی به رابطه انجمن‌های تخصصی هنری و اداره کل تجسمی اشاره کرد و گفت: واسپاری کارها به انجمن‌ها در سال ۹۷ مهم‌ترین کار ما بود که با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شد. سال گذشته یک میلیارد و ششصد میلیون تومان قرارداد با انجمن‌ها برای اجرای فعالیت‌های سالانه منعقد شد. انجمن‌هایی مانند گرافیک، هنرمندان سفالگر، تصویر گران و… که با شعار همه ایران، تهران نیست رویدادهای خود را در سراسر کشور برگزار کردند. در همین راستا در نظر داریم قرارداد با انجمن‌ها را تا مبلغ ۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ افزایش دهیم.

فاطمه کرک‌آبادی (رئیس هیأت مدیره انجمن طراحان گرافیک)، محسن سلیمانی (نایب رئیس انجمن طراحان گرافیک)، کیانوش غریب‌پور (رئیس انجمن تصویرگران)، فرزاد فرجی (رئیس انجمن هنرمندان سفالگر)، امیر راد (رئیس انجمن هنرمندان نقاش ایران)، عباس مجیدی (رئیس انجمن هنرمندان مجسمه‌ساز) از دیگر حاضران این نشست بودند.

از دیگر مطالباتی که در این نشست مطرح شد ایجاد و شکل‌گیری خانه هنرهای تجسمی و همچنین فضایی مشخص برای برگزاری دوسالانه‌ها و فعالیت‌های ملی و بین‌المللی در حوزه هنرهای تجسمی بود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح