کد خبر : 112997
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 20:31
-

نشست‌های دوره‌ای سازمان اطلاعات فرانسه درباره جاسوس‌افزار پگاسوس

نشست‌های دوره‌ای سازمان اطلاعات فرانسه درباره جاسوس‌افزار پگاسوس

سازمان اطلاعات فرانسه به تحقیقات درباره جاسوسی برخی طرف‌ها از مسؤولان فرانسوی از جمله رئیس جمهوری این کشور به واسطه برنامه جاسوسی پگاسوس ادامه می‌دهد. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های بین‌المللی از جمله واشنگتن پست و لوموند تحقیقاتی را درباره برنامه جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی انجام دادند و ژوئیه اعلام

نشست‌های دوره‌ای سازمان اطلاعات فرانسه درباره جاسوس‌افزار پگاسوس

سازمان اطلاعات فرانسه به تحقیقات درباره جاسوسی برخی طرف‌ها از مسؤولان فرانسوی از جمله رئیس جمهوری این کشور به واسطه برنامه جاسوسی پگاسوس ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، رسانه‌های بین‌المللی از جمله واشنگتن پست و لوموند تحقیقاتی را درباره برنامه جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی انجام دادند و ژوئیه اعلام شد که ۵۰ هزار تلفن در معرض جاسوسی قرار گرفته‌اند. در این تحقیقات به کشورهایی مثل عربستان، امارات، مراکش، مکزیک و فیلیپین اشاره و بعدا مشخص شد که از سوی کشورهای اروپایی مثل آلمان به کار گرفته شده است.

روزنامه لوموند اواخر هفته گذشته اعلام کرد که مقامات پاریس درباره این پرونده به صورت ظاهری سکوت کرده‌اند درحالی که در اصل تحقیقات بزرگ و عمیقی درباره طرف‌هایی که به جاسوسی علیه مسؤولان دولتی، روزنامه‌نگاران، سیاستمداران و تجار اقدام کرده‌اند، در جریان است.

این روزنامه نوشت، سازمان اطلاعات فرانسه ارزیابی برای اطلاع یافتن از میزان سطح جاسوسی که کشور فرانسه در معرض آن قرار گرفته است، انجام داده است. مقامات فرانسه اینکه تلفن ماکرون در معرض جاسوسی قرار گرفته باشد را تأیید یا تکذیب نمی‌کنند.

لوموند اشاره کرد که سازمان اطلاعات فرانسه هر هفته نشست‌هایی را در بالاترین سطح شعبه‌هایش برای ارزیابی این مساله برگزار می‌کند تا مشخص شود که آیا تلفن‌های مسؤولان ارشد دولت فرانسه هک شده است یا خیر. صدها تلفن مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سازمان اطلاعات فرانسه به بخش‌هایی از این برنامه در تلفن‌های برخی کارشناسانی که در پرونده‌های حساس در زمینه دفاع فعالیت می‌کنند، دست یافت. همچنین بسیاری از اتباع خارجی در فرانسه در معرض جاسوسی قرار گرفته‌اند.

سازمان اطلاعات فرانسه اطلاعات زیادی درباره این برنامه و روش عملکرد آن ندارد؛ اما در خنثی کردن آن موفق بوده است. فرانسه به دلیل عدم تمایل برخی کشورهای اروپایی برای همکاری با پیچیدگی‌های فنی روبرو شد. این سازمان اذعان کرده که بعد از چند ماه فعالیت به اطلاعات کافی درباره طرفی که به جاسوسی پرداخته نرسیده است. فرانسه دیدارهایی با مسؤولان اسرائیلی درباره این برنامه برای اطلاع یافتن از مشتری‌های برنامه پگاسوس برگزار کرد؛ اما به نتیجه‌ای نرسید.

فرانسه در سه سطح فعالیت می‌کند. یکی ادامه تحقیقات برای شناختن طرف یا طرف‌هایی که به جاسوسی علیه مسؤولان فرانسوی پرداخته‌اند، دوم ایجاد نقشه راهی برای تمام شرکت‌هایی که به ساخت برنامه جاسوسی در جهان می‌پردازند و سوم هماهنگی بین‌المللی برای مقابله با این برنامه است. آنچه فرانسه را در این راستا تشویق می‌کند تصمیم اخیر واشنگتن درباره درج نام شرکت ان اس او در لیست سیاه است. آمریکا معتقد است که این یک شرکت خطرناک است که امنیت ملی این کشور و نظام جهانی را تهدید می‌کند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح