کد خبر : 168595
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 11:25
-

نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس ممنوع است

نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس ممنوع است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان  ممنوع بوده و انتقال اسناد واحدهای صنعتی دارای گواهی پایان کار بر اساس مفاد دفترچه قرارداد باید با هماهنگی این شرکت انجام شود. احد فتوحی سه‌شنبه ۲۳ آذر در جمع خبرنگاران با هشدار به برخی افراد یا بنگاه‌های

نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس ممنوع است

ایسنا/فارس مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: هرگونه نقل و انتقال زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان  ممنوع بوده و انتقال اسناد واحدهای صنعتی دارای گواهی پایان کار بر اساس مفاد دفترچه قرارداد باید با هماهنگی این شرکت انجام شود.

احد فتوحی سه‌شنبه ۲۳ آذر در جمع خبرنگاران با هشدار به برخی افراد یا بنگاه‌های معاملات املاک  که با واسطه گری نسبت به خرید و فروش اراضی صنعتی در قالب وکالت و بدون طی تشریفات اداری اقدام می‌کنند، گفت: این تخلفات، همه ساله و به‌صورت مکرر توسط شرکت شهرک‌های صنعتی  پیگیری می‌شود.

او افزود: بر همین اساس و با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، معاون محترم قضایی دادستان کل کشور نیز طی بخشنامه‌ای، این موضوع را به سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و همچنین اتاق اصناف کشور و استان‌ها ابلاغ کرده است.

فتوحی با تاکید بر اینکه هرگونه خرید و فروش زمین در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی فاقد وجاهت قانونی است، از سرمایه ‌گذاران، صنعتگران و تولید کنندگان مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خواست صرفاً از طریق مجاری رسمی و قانونی نسبت به دریافت خدمات مورد نیاز و نقل و انتقال قراردادهای منعقده با شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه  با تاکید براینکه براساس مفاد دفترچه حق انتفاع  زمین شهرک‌های صنعتی، طرف قرارداد مکلف است تا یک ‌سال واحد صنعتی خود را به بهره‌برداری برساند و در غیر اینصورت، برای جلوگیری از راکد نگه داشتن زمین، فسخ قرارداد در قانون پیش بینی شده است، تصریح کرد: با همه این مسائل اولویت نخست ما برای برخورد با قراردادهای راکد، مصالحه، مذاکره و اعطای مهلت است؛ اما چنانچه مشخص شود که هدف سرمایه‌گذار ایجاد واحد صنعتی نیست و احتکار زمین است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های نظارتی و قضایی بدون مماشات مطابق قانون برخورد و قرارداد فسخ می‌شود.

او با تأکید بر اینکه تمام قراردادهایی که تا سال ۱۳۹۷ منجر به ساخت و بهره برداری نشده باشند و اصطاحاً زمین آنها دست نخورده باقی مانده باشد لغو شده‌اند، تصریح کرد: آن دسته از زمین‌هایی که از سال ۱۳۹۷ تا به امروز همچنان دست نخورده باقی مانده‌اند نیز در مهلت قانونی ساخت و ساز و بهره برداری قراردارند و اگر مهلت شان به پایان برسد و به مرحله ساخت و ساز نرسند، قرارداد آنها نیز لغو و مشمول فسخ  خواهد شد.

فتوحی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی واحدهای صنعتی که قرارداد آنها با شرکت شهرک‌ها منعقد شده به صورت ماهیانه در یک سامانه الکترونیک رصد  و پایش می‌شود.

او در ادامه با بیان این توضیح که برخی واحدها به صورت سوله های نیمه کاره یا سوله های تمام ساخت هستند، گفت: به این گونه واحدها هم برای تکمیل پروژه یا نصب ماشین الات در یک مدت زمان مشخص اخطارهای لازم داده شده، زیرا که در قرارداد صرحتاً آمده است واگذاری زمین منوط به اخذ پروانه بهره برداری است، با این حال این گونه واحدها در مرحله آخر برخوردهای قانونی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک ‌های صنعتی فارس همچنین از رسیدگی، بررسی و تعیین تکلیف ۲ هزار و ۴۵۳پرونده راکد صنعتگران از زمان تاسیس شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تاکنون خبر داد و گفت: این پرونده ‌ها مربوط به متقاضانی است که طی سال های گذشته با این شرکت قرارداد منعقد کرده‌اند، اما ساخت و سازی نداشته‌اند.

فتوحی اراضی فسخ قرارداد شده را افزون بر مساحت ۲۳۰ هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: شناسایی و فسخ واحدهای راکد در راستای برنامه‌های این شرکت  به‌منظور ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغالزایی موجود است.

او تاکید کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و تسریع در رسیدگی به پرونده‌های راکد، جلسات هیات داوری و حل اختلاف سازمان در استان فارس در هر ماه به صورت مستمر برگزار می‌شود که در این زمینه  از ابتدای امسال تاکنون به ۹۱۹ پرونده رسیدگی شده که مشخص شد ۷۵۹ متقاضی برخی مراحل ساخت وساز را انجام داده‌اند و با اعطای مهلت به آنها موافقت شد؛ اما ۱۶۰پرونده نیز به دلیل عدم اقدام به اجرای تعهدات فسخ شدند که مجموعاً ۵۴ هکتار از اراضی شهرک‌های استان به این طریق آزاد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح