کد خبر : 183668
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 ژانویه 2022 - 18:45
-

نمی توانیم شرایط پس از کرونای دانشگاهها را پیش بینی کنیم

نمی توانیم شرایط پس از کرونای دانشگاهها را پیش بینی کنیم

رئیس دانشگاه تهران از ارائه بیش از ۷ هزار درس به شکل مجازی خبر داد و گفت: درحال حاضر که در میانه بحران کرونا هستیم نمی توان پیش بینی کرد که پس از کرونا چه اتفاقی می افتد و چگونه عمل خواهیم کرد. به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی طی سخنانی در جشنواره مشترک

نمی توانیم شرایط پس از کرونای دانشگاهها را پیش بینی کنیم

رئیس دانشگاه تهران از ارائه بیش از ۷ هزار درس به شکل مجازی خبر داد و گفت: درحال حاضر که در میانه بحران کرونا هستیم نمی توان پیش بینی کرد که پس از کرونا چه اتفاقی می افتد و چگونه عمل خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی طی سخنانی در جشنواره مشترک بین الملل دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، این دو دانشگاه را به عنوان قدیمی ترین دانشگاههای کشور معرفی کرد و گفت: از دو سال پیش با همکاری دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران این جشنواره را برگزار می کنیم در وماقع جشنواره قبلی به دلیل حضوری بودن و حضور دانشجویان ایرانی و خارجی از شور و هیجان بیشتری برخوردار بود اما امسال شیوع کرونا ویروس باعث شد که این نجشنوراه به صورت مجازی و با حضور تعداد محدودی برگزار شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که شیوع کرونا ویروس فرصت هایی را در عرصه علم و پیشرفت دانشگاهها فراهم کرد، گفت: توسعه و پیشرفتهای دو قرن اخیر باعث شد که ما از برخی از موضوعات غافل و همچنین مغرور شویم. و بیشتر تمرکز ما در عرصه بیماریهای غیر واگیردار متمرکز شد اما شیوع کرونا ویروس موجب شد که ما مجددا به بیماریهای واگیر نیز تمرکز داشته باشیم.

رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: هیچ چیزی نمی تواند جایگزین علم شود و نقش بی بدیل علم را از بین ببرد در واقع بدون علم بشر مجددا به قرون وسطی برمی گردد.

وی خاطر نشان کرد: فعالیت های بین المللی و علمی در جهان باید به صورت یکپارچه صورت بگیرد و مرزهای جغرافیایی نباید مانع پیشرفتهای علمی باشد چرا که بدون همکاری و همراهی مردم جهان دستاوردهای علمی تحقق نخواهد یافت .

دکتر نیلی با تاکید بر این که دانشگاهها به عنوان مرکز علمی باید در عرصه های بین المللی ارتباطات جهانی همکاری و صلح دوستی را حفظ کنند، گفت: خوشبختانه دو دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران در این زمینه موفق عمل شده و ما در عرصه های بین المللی دستاوردهای خوبی به دست آوردیم به طوری که ریاست دو اتحادیه بین المللی توسط دانشگاه تهران و حضور در شبکه های علمی جهانی ، حضور دانشجویان خارجی اجرای برنامه های مشترک و همچنین حضور دانشجویان ما در عرصه های خارجی خود نشان دهنده پیوند مستحکم علم این دانشگاه با کشورهای دیگر است.

وی تاکید کرد: ما باید شرایط همکاری های بین المللی را بیشتر از گذشته تقویم کنیم به طوری که این ارتباطات دردوره کرونا نیز ادامه پیدا کرد و این ویروس نتوانست ما رااز حضور در عرصه های جهانی بازدارد.

وی تاکید کرد: با شیوع کرونا ویروس دانشگاهها از جمله دانشگاه تهران به سمت آموزشهای مجازی حرکت کرد و به طوری که از لحاظ پوشش و محتوای آموزش افت چندانی نداشتیم حتی در پژوهشهای کاربردی نیز تلاش کردیم پشتیبانی ها و امکانات لازم را در اختیار دانشجویان قرار بدهیم. تا مشکلات کمتری پیش بیاید. به همین جهت تمامی سعی و تلاش ما این بود که از مدار علم در دوره کرونا عقب نمانیم. چرا که بدترین عقب افتادگی در دنیا همان عقب افتادگی در علم است.

به گفته رئیس دانشگاه تهران ، در دوره کرونا بیش از ۷ هزار درس از طریق آموزش مجازی به دانشجویان ایرانی و خارجی ارائه می شود.

رئیس دانشگاه تهران در پایان با تاکید بر این که نمی دانیم بعد از کرونا چگونه در دانشگاهها عمل خواهیم کرد، گفت: هنوز نمی دانیم پس از کرونا چه اتفاقی خواهد افتاد و پیش بینی ها بر چه اساسی خواهد بود. اگر چه این پیش بینی ها بستگی به این دارد که با چه نرخی بخواهیم به کرونا غلبه کنیم اما به طور کلی نمی دانیم پس از ویروس کرونا که هم اکنون در میانه بحران هستیم چه رفتاری خواهیم کرد و چگونه عمل می کنیم .

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح