کد خبر : 127677
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 12:19
-

نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت از دریچه علم میسّر است

نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت از دریچه علم میسّر است

ایسنا/کرمان رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم لذا تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که استقلال و شرف این ملت و مرزهای جغرافیایی پابرجا و مستدام است که در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس موفق باشیم.

نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و مقاومت از دریچه علم میسّر است

ایسنا/کرمان رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم لذا تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که استقلال و شرف این ملت و مرزهای جغرافیایی پابرجا و مستدام است که در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس موفق باشیم.

سرهنگ”عباس بایرامی” در مراسم اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری در دانشگاه شهید باهنر کرمان با بیان اینکه خوشحال هستیم که آیین اختتامیه هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری را از شهر تاریخی کرمان و از دانشگاه شهید باهنر و از جوار مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و 6500 شهید گرانقدر استان کرمان برگزار می کنیم، افزود: علمدار و پرچمدار این واقعه و پدیده بزرگ اساتید دانشگاه شهید باهنر کرمان هستند.

وی با اشاره به اینکه ما در دفاع مقدس ترکیبی از موضوعات خاص فرهنگی، نظامی، دفاعی، امنیتی، سیاسی و اجتماعی و حتی اقتصادی را مشاهده می کنیم، گفت: سرآمد همه این موضوعات، موضوعات علمیِ مربوط به دفاع مقدس است که در بیان سردار دل ها همه گوش دادیم که در واقع عمق بخشی به این حرکت بزرگ از دریچه علم صورت می گیرد و علم و دانش در هر حوزه ای زمینه قدرت را فراهم می کند.

بایرامی تصریح کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ مقاومت نیاز به علمی کردن موضوعات داریم لذا تنها زمانی می توانیم ادعا کنیم که استقلال و شرف این ملت و مرزهای جغرافیایی پابرجا و مستدام است که در انتقال مفاهیم و فرهنگ ناب دفاع مقدس موفق باشیم و در این راه به نظر بنده هیچ ابزاری قوی تر از علم نیست لذا اساتید دانشگاهی و حوزوی عَلَم این مهم را بر دوش دارند.

رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس کشور افزود: ادبیات پایداری یک پیشینه قوی و قدیم از فرهنگ ها، تمدن ها، اسطوره ها و حماسه هاست که شاعران و نویسندگان با استفاده از پیشینه ادبیات تاریخی توانستند این را با اشارات و جبهه های گوناگون ادبی به طرز قابل توجهی بارور کنند و این مهم در انقلاب اسلامی تبلور خاصی داشت و در دفاع هشت ساله ملت ایران جلوه های دیگری را به خود گرفت لذا گنجاندن این رشته مهم در دروس دانشگاهی و حتی در دروس دانش آموزی می تواند در نهادینه سازی آن موفق باشد.

وی با اشاره به اینکه به نظر بنده جوانان و نوجوانان تشنه این دروس هستند، گفت: کنگره ادبیات پایداری بیش از یک دهه فعالیت خود را از دانشگاه شهید باهنر در کرمان شروع کرد و تبدیل به یک قطب علمی در بحث ادبیات شد و از اهداف این کنگره پیوند علم با دفاع مقدس و پرداختن به زوایای پنهان دفاع جانانه ملت ایران است.

بایرامی افزود: با توجه به تفاهمنامه بسیار قوی که بین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و وزارت علوم و فناوری وجود دارد، آمادگی داریم در نشست های تخصصی، راه های ترویج و توسعه رشته ادبیات پایداری را بررسی کرده و روی مزیت ها و نقص ها کار کرده و در ادوار دیگر با شرایط بهتر و وضعیت بهتری ورود کنیم.

به گزارش ایسنا، دکتر”احمد امیری خراسانی” دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری نیز در این مراسم بیان کرد: کشور ما همیشه در معرض خطر و تهاجم بوده و در تمام این سال ها مقاومت مردم این کشور را شاهد بودیم و نه تنها ما گرفتار هجوم تاریخی اقوام خارجی و بیگانگان بودیم بلکه استبداد و طاغوت داخلی نیز رنج بی پایانی را بر گرده این مردم مظلوم در طول تاریخ داشتند و باید که نسل جوان از گذشته تاریخی خود آگاه شوند.

وی اظهار کرد: قیام میرزا کوچک خان جنگلی، قیام مردم غیور تبریز و … را نباید فراموش کنیم زیرا این ها یادگارهای ارزشمندی است که در گنجینه ادبی ما نهفته است و نسل امروز باید این ها را بشناسند.

دبیر علمی هشتمین کنگره سراسری ادبیات پایداری با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی در مقابل همه ستم ها بیان کرد: صدام هشت سال جنگ تحمیلی را به نمایندگی از کل جهان بر ملت مظلوم ایران تحمیل کرد و چه عزیزان، دلسوختگان و بزرگانی را فدا کردیم؛ این ها جزو افتخارات و ارزش های مملکت هستند که باید بمانند.

وی با اشاره به آشوب منطقه ای داعش تصریح کرد: بزرگ مردان کشور ما و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، عَلَم مقاومت، پیروزی و پایداری را سرافرازانه بلند کرده و در مبارزه با داعش، ایران و ایرانی را در طول تاریخ و در زمان حاضر بر بلندای قله افتخار و شرف قرار دادند.

امیری خراسانی با اشاره به اینکه این ها گنجینه ارزشمند ما هستند که باید در قالب شبیه همین کنگره ها در اختیار مردم گذاشت، اظهار کرد: امسال 78 مقاله را از سراسر کشور دریافت کردیم که 23 مقاله برگزیده شد که مجموعه مقالات برگزیده در قالب نامه پایداری چاپ و منتشر خواهد شد و همچنین در کنار این ها نشریه ادبیات پایداری را داریم که با درجه علمی و پژوهشی در دانشگاه شهید باهنر کرمان منتشر می شود.

همچنین دکتر”محمدعلی طاهر” رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این مراسم گفت: کنگره ادبیات پایداری یک کنگره مفید و جریان ساز است و سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی از سخنرانان، بنیانگذاران و حامیان این کنگره بودند و در جهت تداوم و گسترش این حرکت تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه تنها راه الگوسازی و فرهنگ سازی برای نسل جوان، کار علمی و پژوهشی پیرامون قهرمانان ما در حوزه دفاع مقدس است که قهرمانان این حرکت ارزشمند رزمندگان و شهدا هستند، افزود: کنگره ادبیات پایداری به همت اساتید فرهیخته دانشگاه باهنر و همکاری و همراهی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس شکل گرفت و حاج قاسم خالق کنگره ادبیات پایداری و همواره مشوق پژوهشگران این عرصه بود لذا ما باید در جهت توسعه و گسترش ادبیات و فرهنگ پایداری باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح