کد خبر : 122589
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 22:05
-

نگاهی به دستاوردهای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

نگاهی به دستاوردهای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی در سال ۹۹، جهاددانشگاهی خراسان جنوبی توانست با فعالیت‌های موثر پژوهشی، آموزشی و فرهنگی نقش موثری در توسعه منطقه داشته باشد. جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به تشریح عملکرد این نهاد در سال ۹۹ پرداخت. به گزارش ایسنا، در این یادداشت آمده است: جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و نهادی دانش بنیان و

نگاهی به دستاوردهای جهاددانشگاهی خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی در سال ۹۹، جهاددانشگاهی خراسان جنوبی توانست با فعالیت‌های موثر پژوهشی، آموزشی و فرهنگی نقش موثری در توسعه منطقه داشته باشد.

جلال الدین صادقی، رئیس جهاددانشگاهی خراسان جنوبی به تشریح عملکرد این نهاد در سال ۹۹ پرداخت. به گزارش ایسنا، در این یادداشت آمده است:

جهاددانشگاهی مولود انقلاب اسلامی است و نهادی دانش بنیان و فرهنگ مدار است که همواره تلاش کرده با تکیه بر نیروهای جوان و متخصص و در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری، جهادگونه در عرصه‌های مختلف علم و فرهنگ در ارتباط تنگاتنگ با دانشگاه‌ها و مراکز علمی دیگر مسیر تبدیل علم به ثروت را بپیماید و در جهت کمک به استقلال و خودکفایی ایران گام بردارد؛ به گونه‌ای که رهبر فرزانه این نهاد را از ستون‌های اصلی انقلاب نامیده و پیوسته با حمایت خویش شوق به ابداع و نوآوری و شکفتن را در جهاددانشگاهی شعله ور کردند.

رهبر معظم انقلاب، جهاددانشگاهی را به درخت تنومندی تشبیه کردند که ثمرات آن در جامعه لبریز شده است. جهاددانشگاهی خودباوری در جوانان را نهادینه کرده و به همگان ثابت کرده است فتح قله‌های جهانی کاری ناممکن نیست؛ نمونه بارز این ادعا پژوهشگاه رویان و افتخارآفرینی آن در سطح جهان است.

خراسان جنوبی پایتخت گیاهان دارویی و تولید کننده انحصاری عناب در ایران و تنها تولید کننده زرشک بی دانه در جهان به شمار می رود، با وجود این استعداد خدادادی تاکنون بهره برداری اقتصادی شایسته‌ای مبتنی بر پژوهش و تحقیقات کاربردی از این محصولات صورت نگرفته است.

جهاددانشگاهی خراسان جنوبی تمرکز بر توسعه اقتصادی پتانسیل‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای در حوزه گیاهان دارویی را اولویت اول کاری خود قرار داده است.

تاکید بر بهینه سازی تولید و فراوری گیاهان دارویی بویژه عناب، زرشک و زعفران در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی، ارائه خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک در مرکز خدمات تخصصی گیاهان استراتژیک با برند بیرناب و آدرس birnab.ir ، راه اندازی کانون ملی زرشک و عناب، پرداختن به آسیب‌های اجتماعی با تاکید بر بانوان خانه دار در  دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی، ذخیره خون بند ناف در بانک خون بند ناف رویان، انجام مطالعات شهری و روستایی در دفتر مطالعات شهری و روستایی و همچنین گروه پژوهشی برنامه ریزی شهری و روستایی جهاددانشگاهی و ارائه مشاوره در مرکز روانشناسی به روان وابسته به جهاددانشگاهی از محورهای فعالیت حوزه پژوهش است.

اختراع شکلات فراسودمند عناب، آبنبات فراسودمند زرشک با خاصیت تصفیه خون و کمک به خون سازی،کلوچه فراسودمند و بیسکوییت فراسودمند عناب از دیگر فعالیت‌های این سال است. چاپ ۵ کتاب توسط محققان جهاددانشگاهی و اخذ پذیرش و چاپ بیش از ۴۰ مقاله علمی در نشریات و همایش های داخلی و بین المللی از دیگر افتخارات جهاددانشگاهی است .

دبیرخانه علمی آسیب‌های اجتماعی استان در جهاد دانشگاهی فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۲۳۰۰ نفر از بانوان خانه دار از خدمات آموزشی و فرهنگی این دبیرخانه با رویکرد توانمند سازی بهره مند شده‌اند.

گروه پژوهشی مطالعات اقتصادی و اجتماعی شهری و روستایی تشکیل شده و برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ۱۰۹ روستای خراسان جنوبی با کارفرمایی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرا و فاز دوم آن برای ۱۳۵ روستای دیگر استان در حال انجام است.

باتوجه به اینکه سلول‌های بنیادی خون بند ناف برای درمان بیمارهای صعب العلاج با منشا خونی کاربرد دارد، نمایندگی خون بندناف در خراسان جنوبی از سال ۹۴ در جهاددانشگاهی خراسان جنوبی کار خود را آغاز کرده و تاکنون موفق به ذخیره سازی ۷۰۰ نمونه شده است.

در حوزه فعالیت‌های آموزشی این مجموعه در استان نیز سالانه بیش از ۶ هزار نفر در آموزش‌های کوتاه مدت و ۵۰۰ نفر در آموزش‌های ضمن خدمت جهاد دانشگاهی استان شرکت می‌کنند.

فرهنگسرای ابن حسام، نگارخانه ابن حسام، انتشارات جهاددانشگاهی، سازمان دانشجویان، مرکز گردشگری علمی و فرهنگی، مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، خبرگزاری ایسنا، سازمان فعالیت‌های قرآنی و خبرگزاری ایکنا از مراکز فعال حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی است.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان از ابتدای شکل گیری این نهاد فعالیت خود را با حضور دانشجویان و اساتید با فعالیت‌های خود در محیط دانشگاهی توانست جایگاه ویژه‌ای در بین اساتید و دانشجویان کسب کرده و منشا برکت برای استان باشد.

معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی مجموعه‌ای علمی، فرهنگی و سازگار با نظام فکری و اندیشه‌ای این نهاد و ماموریت فرهنگی آن برخوردار همکاری و همیاری اساتید، دانشجویان و اهل فرهنگ و هنر و بستری باز و مهیا برای تولید و عرضه آثار خلاق و آزاداندیشانه علمی و فرهنگی است.

مرکز برتر علمی در افکارسنجی، رسانه برتر در اطلاع رسانی و تولید خبر استان، موثر در شناسایی و تعامل با دانشجویان، دانشگاهیان و نخبگان فرهنگی و شاخص در معرفی مفاخر استانی و کشوری از مزیت‌های فعالیت‌های فرهنگی این واحد است.

اجرای طرح نظرسنجی در استان و برگزاری دوره‌های مختلف پرسشگری ویژه پرسشگران، اجرای طرح‌های نظرسنجی دوره‌های مختلف انتخابات مجلس و ریاست جمهوری در مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، برگزاری کارگاه‌های تلاوت و تدبر در قرآن و کارگاه‌های مهارت‌های زندگی، اردوی با قرآن در طبیعت و مسابقه کتابخوانی در سازمان فعالیت‌های قرآنی، برگزاری کارگاه‌های مختلف تبیین اندیشه‌های حضرت امام با حضور اندیشمندان و اجرای اردوی طریق جاوید در مرکز امام و انقلاب، اجرای نشست‌های تخصصی دانشجویی پیرامون مسائل آسیب‌های اجتماعی، نشست نقش دانشگاه‌ها در پیشبرد گام دوم انقلاب از ابتدای مهرماه سال جاری و نشست‌های تخصصی راهکارهای موفقیت و فرصت‌ها و فراغت‌ها ویژه دانشجویان از دیگر برنامه‌های معاونت فرهنگی است.

حوزه پشتیبانی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی مهم ترین رسالت خود را تامین و توسعه منابع در راستای تحقق اهداف واحد می‌داند و سعی دارد با توسعه و تحول اداری مبتنی بر توان داخلی، دانش روز و پژوهش، جذب و افزایش منابع مالی پایدار، ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع، افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌های شغلی و توسعه تسهیلات رفاهی موجبات تعالی واحد را فراهم آورد.

بهره مندی از اعضای جهادی موثر، متخصص، کارآمدی و منابع مالی پایدار با سیاست ارتقای ساختار تشکیلاتی و هرم منابع انسانی، ارتقاء انگیزه کاری، توسعه و بکارگیری روزآمد فناوری اطلاعات، تنوع مالی و افزایش منابع مالی پایدار و توسعه فضاها و تجهیزات از اهداف است.

آموزش‌های جهاددانشگاهی با شعار آموزش، تحول و نوآری و با هدف توسعه منابع انسانی و متناسب سازی قابلیت‌های تخصصی افراد با دگرگونی و و تحولات علمی، فرهنگی و اقتصادی بنیان نهاده شده تا در سایه آن کارآیی لازم برای پذیرش و ایفای موثر وظایف اجتماعی و شغلی کسب شود.

در این راستا در کنار آموزش‌های بلندمدت، توجه ویژه به آموزش‌های کوتاه مدت از جایگاهی ویژه در میان فعالیت‌های جهاددانشگاهی برخوردار است که این فعالیت‌ها به دو گروه آموزش‌های تخصصی و عمومی تقسیم می‌شود.

موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی شعبه بیرجند نیز یکی از مراکز وابسته به دانشگاه جامع علمی کالربردی است که با هدف تربیت و ارتقای سطح مهارت نیروی انسانی متخصص و مورد نیاز کشور با اخذ مجوز از شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سال ۸۲ با پذیرش ۱۸ دانشجو در رشته مترجمی زبان انگلیسی کار خود را آغاز کرد.

در حال حاضر ماموریت این مرکز آموزشی ارائه آموزش‌های لازم در حوزه فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی است. آرزو داریم این حرکت رو به جلو که نیروی محرکه آن عشق به انقلاب و جمهوری اسلامی و مردم است، با اقتدار و سربلند به راه خود ادامهه دهد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح