کد خبر : 106420
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 15:23
-

نگاه حزبی دولت‌ها آفت تشکل‌های سیاسی دانشجویی است

نگاه حزبی دولت‌ها آفت تشکل‌های سیاسی دانشجویی است

ایسنا/یزد یک فعال سیاسی دانشجویی در یزد ضمن گلایه از نگاه حزبی دولت‌ها به تشکل‌های سیاسی دانشجویی، گفت: دانشگاه‌ها نباید سیاست‌زده شوند. «علی رادمنش» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا نگاه حزبی به تشکل‌های دانشجویی را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و گفت: وقتی یک حزب در انتخابات پیروز می‌شود، دولت، نگاه و توجه‌ی

نگاه حزبی دولت‌ها آفت تشکل‌های سیاسی دانشجویی است

ایسنا/یزد یک فعال سیاسی دانشجویی در یزد ضمن گلایه از نگاه حزبی دولت‌ها به تشکل‌های سیاسی دانشجویی، گفت: دانشگاه‌ها نباید سیاست‌زده شوند.

«علی رادمنش» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا نگاه حزبی به تشکل‌های دانشجویی را یکی از مشکلات در این حوزه عنوان کرد و گفت: وقتی یک حزب در انتخابات پیروز می‌شود، دولت، نگاه و توجه‌ی ویژه‌ای به تشکل دانشجویی آن حزب دارد به‌ عنوان‌ نمونه در حال حاضر که حزب اصلاح‌طلب در داخل دولت جایگاهی ندارد، به تشکل‌های دانشجویی این حزب توجهی نمی‌شود و آنان در حال انزوا هستند که این یکی از آفات تشکل‌های دانشجویی است.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه یزد با تاکید بر این که دانشگاه نباید سیاست‌زده شود، گفت: دانشجویان باید آزادی بیان داشته باشند و بتوانند به‌راحتی صحبت‌هایشان را مطرح کنند تا دانشجویان دیگر هم از صحبت‌های آن‌ها استفاده ببرند و با استفاده از آن، خط ‌فکری خودشان را پیدا کنند.

وی از دیگر مشکلات دانشگاه را تبدیل دانشگاه به محل بازی احزاب سیاسی عنوان کرد و گفت: زمانی که دولتی عوض می‌شود، رئیس دانشگاه نیز به ‌سرعت تغییر می‌کند و این یکی از مشکلات بزرگ کشور ماست و باید بدانیم که دانشگاه محل علم است، نه محل بازی احزاب سیاسی.

رامنش اضافه کرد: هنگامی که فرد مسئول گزینه‎های پیشنهادی خود را برای ریاست دانشگاه معرفی می‌کند، نباید در صدد این باشد که جو دانشگاه را صرفا به صورت موافق با خود پیش ببرد و دانشجویان نیز همسو با او باشند که در آینده، هجمه‌ای علیه او قرار نگیرد بلکه رئیس دانشگاه باید برای یک دوره‌ی چند ساله انتخاب شود تا بتواند برنامه‌های خود را در داخل دانشگاه اجرا کند.

وی در ادامه از راه‌اندازی دو کارگروه آب و اقتصاد در این انجمن اسلامی خبر داد و گفت: در کارگروه آب، مشکلات آب شرب و صنعتی استان با بهره‌گیری از نظرات جمعی متشکل از متخصصان این حوزه، اساتید و دانشجویان برجسته، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی در خصوص این کارگروه اقتصادی تصریح کرد: این کارگروه در رابطه با مشکلات اقتصادی جامعه و دانشجویان فعالیت می‌کند و از اهداف آن می‌توان به ارتقای کسب‌ و کار دانشجویان و عموم مردم اشاره کرد.

رادمنش افزود: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته، ایجاد پل ارتباطی بین استان یزد و کشور بولیوی است که بخشی از این فعالیت‌ها با رویکرد مطرح شده در حال انجام است.

این فعال سیاسی مشکل دیگر استان را پرونده‌های فساد اقتصادی که توسط برخی از مسئولین محافظه‌کار چشم‌پوشی می‌شود، ذکر و تصریح کرد: یکی از دلایل نافرجام ماندن این پرونده‌ها، اینست که دنباله‌ی این پرونده‌ها به یک مسئول عالی‌رتبه یا یک نهاد و دستگاه مربوط می‎شود و قوۀ قضاییه به‌تنهایی نمی‌تواند به این مسائل رسیدگی کند لذا توجه و اهتمام ویژه‌ی استاندار را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: استان یزد، فاقد محل تفریح است به شکلی که هیچ محلی برای گردش جوانان یافت نمی‌شود و اگر دولت توان مالی ایجاد مراکز تفریحی برای استان یزد را ندارد باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند و مدیریت این ساز و کار هم نباید بخشخصوصی را به ایجاد محلی با تفریحات پرهزینه برای مردم سوق دهد.

رادمنش در پایان با بیان این که انتقاد سازنده به همراه ارائه راهکار و پیشنهاد است، اظهار کرد: زمانی که به هر سازمانی نقدی وارد می‎شود باید بتوانیم در کنار بیان نقد، راهکاری را نیز پیشنهاد بدهیم و معتقدیم که نقد به تنهایی نمی‌تواند سازنده باشد.
منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح