کد خبر : 122428
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 21:54
-

هر اقدامی برای تقویت دامپزشکی استان انجام می دهیم

هر اقدامی برای تقویت دامپزشکی استان انجام می دهیم

استاندار خراسان رضوی گفت:سازمان دامپزشکی در خصوصی‌سازی پیشگام است و ما نیز هر کمکی لازم باشد در این خصوص خواهیم داشت. به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در خصوصی‌سازی پیشگام است و ما نیز هر

استاندار خراسان رضوی گفت:سازمان دامپزشکی در خصوصی‌سازی پیشگام است و ما نیز هر کمکی لازم باشد در این خصوص خواهیم داشت.
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با رئیس سازمان دامپزشکی کشور، اظهار کرد: سازمان دامپزشکی در خصوصی‌سازی پیشگام است و ما نیز هر کمکی لازم باشد در این خصوص خواهیم داشت. بهداشت و سلامت نکته مهمی بوده که ایران در این زمینه جز کشورهای نامدار است. سازمان دامپزشکی کارشناسان حرفه‌ای خوبی دارد که زحماتشان قابل تقدیر است.
وی افزود: روش سنتی پرورش دام کار صحیحی نیست و باید از روش‌های نوین بهداشتی و تغذیه‌ای برای پرورش دام و افزایش بهره‌وری در تولید استفاده کرد. شما خط مقدم بهداشت هستید و هرچه شما بهداشت را ارتقا دهید بیماری‌های انسانی کم می‌شود و هرچه امنیت غذایی ارتقا یابد مشکلات کمتر خواهد شد.
در ادامه علیرضا رفیعی‌پور  رئیس سازمان دامپزشکی کشور، عنوان کرد: مدیریت بهداشتی از مزرعه تا سفره در حال انجام است و با مدیریت بهداشتی بهره‌وری را افزایش دادیم. در سال‌های قبل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات سنگینی به صنعت طیور وارد کرد و اگر خراسان رضوی نیز درگیر بیماری می‌شد، به قطع یقین سال قبل با اتفاقات ناگواری در حوزه تامین تخم مرغ در کشور روبرو می‌شدیم، اما با اقدامات صورت گرفته توانستیم از بحران کمبود تخم مرغ عبور کنیم.
وی ادامه داد: سال گذشته در زمینه آنفلوآنزا و تب برفکی سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و در پایان رخداد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 96 تمام مسئولان متوجه عمق خسارت شدند و در مجموع با اقدامات و تمهیدات صورت گرفته طی یک سال گذشته می‌توانیم ادعا کنیم که در حوزه بیماری‌های دام، طیور و آبزیان در سال جاری 16 تا 70 درصد کاهش داشته باشیم.
رفیعی‌پور بیان کرد: کاهش بیماری‌ها به این دلیل است که نگاه کارشناسی داشته و داریم و هر استان را مانند یک کشور می‌دانیم. تلاش شد تا دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها با توجه به شرایط بومی هر استان و منطقه پی‌ریزی شود و در این دستاورد هر 5 منطقه کشور باعث موفقیت ما شدند. در امنیت غذایی و اقتصادی و تجارت بین‌الملل مسئولیت داریم و از این رو به عنوان حاکمیت یک بازوی اقتصادی استانداران هستیم. ذکر این نکته نیز مهم است که اگر بیماری‌های دام و طیور در کشور پیدا شوند در لیست سیاه تجارت جهانی قرار می‌گیریم و در تجارت بین الملل دچار مشکل می‌شویم.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، تصریح کرو: در گام دوم انقلاب واژه‌های جوانی و جوان‌گرایی، دانش و واگذاری امور به مردم بیان شده که با افتخار اعلام می‌کنم تمامی آن‌ها در دامپزشکی متبلور است.
در بخش دیگری از این دیدار احمد شریعتی، مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: برای رونق تولید و تسهیل در آن ارتباط خوبی با تشکل‌های مرتبط داریم و درصدد تقویت این ارتباط هستیم. خراسان رضوی بین 8 تا 10 درصد تولیدات کشور را در اختیار دارد اما همجواری با سایر کشورها که وضعیت مناسبی به لحاظ بهداشتی ندارند، نگرانی ما را افزایش می‌دهد.
وی اضافه کرد: یکی از اقدامات مناسب انجام شده برگزاری جلسات مکرر با تشکل‌ها و اتحادیه‌ها بوده که در همین راستا تفاهم‌نامه‌هایی را نیز با دیگر سازمان‌ها برای از بین بردن مشکلات این تشکل‌ها منعقد کرده‌ایم.
شریعتی ضمن قدردانی از سیاست تمرکززدایی و تفویض اختیار سازمان دامپزشکی کشور، خاطرنشان کرد: بر این اساس، واردات گوشت از چابهار و دام زنده از کشورهای همجوار آغاز شده است. بیماری‌های مشترک دارای اهمیت بالایی هستند و عمدتا در صورت بروز، مشکلات فراوانی اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را با خود به دنبال دارند و لازم است به هر شکل ممکن از بروز آن‌ها پیشگیری شود.
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های نظارتی دامپزشکی استان در ایام نوروز، عنوان کرد: در ایام عید 120 اکیپ با 240 نیرو در حال خدمت هستند تا بهداشت فرآورده‌های خام دامی و امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی تامین شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح