کد خبر : 81291
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 22:55
-

هشدار به عوامل سرقت کابل های مخابراتی و تخریب زیرساخت ها در خراسان شمالی

هشدار به عوامل سرقت کابل های مخابراتی و تخریب زیرساخت ها در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تعدد و تکثر مصادیق سرقت کابل های مخابراتی و تخریب زیرساخت های مربوطه، این موضوع را از جمله عوامل ایجاد نارضایتی شهروندان برشمرد و با اشاره به نقش ذاتی دستگاه قضایی در مسیر صیانت از حقوق عامه و پیگیری مطالبات عمومی شهروندان به عوامل مجرمانه در

هشدار به عوامل سرقت کابل های مخابراتی و تخریب  زیرساخت ها در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به تعدد و تکثر مصادیق سرقت کابل های مخابراتی و تخریب زیرساخت های مربوطه، این موضوع را از جمله عوامل ایجاد نارضایتی شهروندان برشمرد و با اشاره به نقش ذاتی دستگاه قضایی در مسیر صیانت از حقوق عامه و پیگیری مطالبات عمومی شهروندان به عوامل مجرمانه در این خصوص به شدت هشدار داد.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: ماهیت و ابعاد مختلف این موضوع پیش از این در کارگروه های تخصصی و طی جلسات مهم با حضور عوامل اجرایی، امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی ذی ربط و دستگاه قضایی در استان بررسی شد و برخی از متهمین اصلی نیز در همان مراحل اولیه و ابتدایی شناسایی و دستگیر شدند و مراتب کماکان در دست پیگیری است و به طور تبع با تداوم و تشدید اقدامات، متهمین دیگری نیز دستگیر خواهند  شد.

وی درباره تشریح اقدامات قضایی انجام شده در این حوزه تصریح کرد: تاکنون ۱۵۰ فقره پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و مراتب در شعب ویژه دادسراهای عمومی و انقلاب به دقت و با حساسیت مضاعف مورد رسیدگی قرار گرفته و ۵۱ فقره از آن موارد به جلب دادرسی منتهی شده و دستگاه قضایی با اقدام و عمل به موقع به هیچ وجه اجازه نخواهد داد تا بیش از این روند خدمات عمومی به شهروندان دچار اختلال شود و با  توجه به آثار سوء متأثر از این نوع افعال مجرمانه طبعا با مرتکبین جرم بر اساس قانون و بدون اغماض و مماشات برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به برخی مشکلات مربوط به واگذاری اراضی واقع در حریم شهرها از سوی اداره کل راه و شهرسازی جهت اجرای پروژه های عمرانی، اقتصادی و …خواستار تقویت و تشدید اقدامات نظارتی و مراقبتی به منظور پیشگیری از بروز موارد مشابه شد.

وی خطاب به اداره کل راه و شهرسازی و دیگر دست اندرکاران مرتبط با موضوع واگذاری اراضی به اشخاص تأکید کرد: با تشدید نظارت ها و پایش فرایندها از بروز هر گونه سوء استفاده احتمالی جلوگیری کنند و قبل از هر چیز صلاحیت افراد متقاضی را به دقت احراز و سپس بطور مستمر بر فرایند اقدامات در راستای تحقق  اهداف مورد نظر در قرارداد ها در مواعد پیش بینی شده نظارت کنند.

جعفری در ارتباط عدم ایفای تعهدات اشخاص از جمله بخش خصوصی در اراضی واگذار شده که مقرر بوده طبق قرارداد منعقده با دستگاه واگذار کننده در مواعد مشخص، تعیین تکلیف شود؛ هشدار داد.

وی با بیان اینکه این اراضی باید در اسرع وقت به بیت المال مسترد شود از تعیین ضرب الأجل دو هفته ای به اشخاص مخاطب واگذاری اراضی، در خصوص برگرداندن داوطلبانه اراضی یاد شده به بیت المال خبر داد.

جعفری افزود: چنانچه اشخاص مزبور پس از انقضاء موعد یاد شده این اراضی را به بیت المال اعاده نکنند در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و با عوامل تضییع کننده حقوق بیت المال به شدت برخورد خواهد شد.

هشدار رئیس کل دادگستری استان به عوامل سوء استفاده کننده از منابع برق استان

جعفری با اشاره به فصل گرما و کمبود منابع آبی و مصرف بالای برق و آب در استان و برخی سوء استفاده هایی که از این مجرا شکل می گیرد؛ به عوامل سوء استفاده کننده و افراد قانون شکن در این حوزه هشدار داد.

رئیس کل دادگستری استان به شهروندان توصیه کرد: در شرایط خاص فعلی و با وجود مشکلات عدیده ای که در سطح کشور و استان وجود دارد و متأسفانه خاموشی های متوالی را نیز در پی داشته؛ انتظار داریم شهروندان عزیز مصرف منابع برق و آب را به گونه ای مدیریت کنند تا شاهد پیاپی خاموشی برق و محدودیت منابع آبی و در نتیجه  ایراد خسارت به زیرساخت ها نباشیم.

وی قانون را فصل  الخطاب همه دانست و تأکید کرد: تمامی اشخاص حقیقی  و حقوقی از هر گونه افعال خلاف قانون خودداری کنند.

جعفری همچنین حسب مورد از تکلیف ادارات آب منطقه ای و آب و فاضلاب و  نیز از اعمال مستمر نظارت های لازم از سوی دادستان ها بعنوان مدعی العموم  در راستای شناسایی عوامل انشعاب غیرمجاز و تشکیل پرونده قضایی برای افراد خاطی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی این اداره کل، وی تصریح کرد: سازوکار اقدام و عمل با جدیت در حال بررسی است و بر اساس گزارش مراجع یاد شده دادستان ها نیز مکلف هستند مراتب را پیگیری و با تشکیل پرونده قضایی با مرتکبین جرائم در این حوزه وفق مقررات و با قاطعیت برخورد کنند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح