کد خبر : 106753
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 16:09
-

همدانی‌ها پرچم‌دار مصرف دخانیات/ خودمراقبتی را از کودکی آغاز کنیم

همدانی‌ها پرچم‌دار مصرف دخانیات/ خودمراقبتی را از کودکی آغاز کنیم

ایسنا/همدان رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بر آغاز خود مراقبتی و سبک شیوه زندگی مناسب از دوران کودکی تاکید کرد و گفت: اگر خودمراقبتی را از دوران کودکی آغاز کنیم آثار مطلوب آن در بزرگسالی مشخص می‌شود. دکتر راضیه سادات میر معینی در گفت‎‌وگو با ایسنا، اظهار

همدانی‌ها پرچم‌دار مصرف دخانیات/ خودمراقبتی را از کودکی آغاز کنیم

ایسنا/همدان رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا بر آغاز خود مراقبتی و سبک شیوه زندگی مناسب از دوران کودکی تاکید کرد و گفت: اگر خودمراقبتی را از دوران کودکی آغاز کنیم آثار مطلوب آن در بزرگسالی مشخص می‌شود.

دکتر راضیه سادات میر معینی در گفت‎‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از دوران کودکی باید به سلامت جسم و روان اهمیت دهیم و والدین در این راستا نقش بسیار موثری دارند.

وی با بیا اینکه در بحث بیماری‌های غیر واگیر خود مراقبتی نقش مهمی در پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر از جمله دیابت، فشار خون، پوکی استخوان، انواع سرطان‌ها و سایر مصادیق دارد، تصریح کرد: انسان‌ها با پیروی از شیوه صحیح زندگی می‌توانند از بروز اینگونه بیماری‌ها پیشگیری کنند.

وی ادامه داد: هنگامی که این گونه بیماری‌ها بروز پیدا می‌کند، تنها می‌توان پیگیر کنترل بیماری بود چرا که این گونه بیماری‌ها بعد از بروز تا پایان عمر همراه فرد مبتلا خواهدبود.

دکتر میر معینی خاطرنشان کرد: سبک زندگی صحیح و شیوه رفتار صحیح انسان را از بسیاری از بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد و این موضوع باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد.

وی به استرس و عصبی بودن برخی افراد اشاره کرد و گفت: اگر در دوران کودکی مهارت‌های لازم در نحوه رفتار به این افراد آموزش داده شود همچنین قدرت نه گفتن به آنها آموزش داده شود، آنها در بزرگسالی قدرت حل مساله را خواهند داشت و با حفظ خونسردی مسائل را برطرف می‌کنند و این در حالیست که افراد استرسی  و عصبی در بزرگسالی به فشار خون و سایر بیماری‌های مرتبط مبتلا می‌شوند.

دکتر میرمعینی خاطرنشان کرد: هنگامی که یک فرد خدمات آموزشی در خصوص نحوه رفتار و شیوه زندگی توسط متخصصین دریافت می‌کند، از آن زمان به بعد مدت زمان زیادی فرد به تنهایی مسئول خود مراقبتی است، بنابراین این آموزش‌ها هنگامی موثر است که فرد خود را ملزم به اجرای آنها کند.

رئیس گروه پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیردار همدان را جزو پرچم داران مصرف دخانیات در کشور معرفی کرد و گفت: مصرف دخانیات خطرات زیادی را به دنبال داشته و برخی انواع سرطان‌ها در زمینه ارتباط مصرف دخانیات با این بیماری‌ها ثابت شده است.

وی ادامه داد: زمانیکه یک فرد سیگاری، سیگار مصرف می‌کند به مدت دو ساعت مواد مضر ناشی از مصرف سیگار در بدن فرد وجود داشته همچنین دود آن نیز برای اطرافیان خطر آفرین است.

دکتر میر معینی با بیان اینکه هنگامی که یک فرد مبتلا به دیابت، فشارخون و سایر مصادیق مبتلاست و رژیم غذایی به وی داده می‌شود، تصریح کرد: این رژیم غذایی یک رژیم غذیی سخت نیست، بلکه یک رژیم غذایی سالم است که سایر افراد سالم خانواده می‌توانند از این رژیم غذایی با هدف خودمراقبتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه برخی بیماری‌ها با ژنتیک افراد در ارتباط است، گفت: رعایت رژیم غذایی قبل از بروز بیماری می‌تواند احتمال بروز بیماری را کاهش دهد.

وی خاطرنشان کرد :  رعایت رژیم غذایی باید از دوران کودکی پایه ریزی شود تا در بزرگسالی از سلامت جسم و روان برخوردار باشند و به این ترتیب کودک از دوران کودکی به ذائقه سالم غذایی عادت می‌کند.

به گزارش ایسنا؛ بر اساس تعریف سازمان جهانی بهداشت خود مراقبتی به مجموعه عملکردهایی گفته می‌شود که هر فردی برای حفظ سلامت جسمی و روانی، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و اقدامات درمانی مناسب برای بهبود خود به کار می‌گیرد و به همین مناسبت ۲۷آبان تا ۳آذر را هفته جهانی خود مراقبتی نامیده‌اند.

به طور کلی خود مراقبتی رفتار و شیوه‌ای از زندگی است که جنبه‌های مختلف مانند پیشگیری از بروز بیماری، بهداشت‌غذایی، ورزش و … را در بر می‌گیرد، در واقع خودمراقبتی زنجیره رفتارهایی است که از صدمات به جسم و روان پیشگیری می‌کند و هر کسی به عنوان سرمایه انسانی ارزشمند جامعه برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای نیازمند آن است و شناخت لایه‌ها و برنامه‌های خودمراقبتی به عنوان یک سیاستگذاری مطمئن در حوزه سلامت باید گسترش یابد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح