کد خبر : 113562
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 21:14
-

هم‌مرزی خراسان جنوبی با افغانستان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت است

هم‌مرزی خراسان جنوبی با افغانستان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مرز ندارد و هم‌مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان فرصتی است که باید به بهترین نحو ممکن از آن برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت استفاده شود. محمدحسین نیکنام، امروز یکشنبه ۳۰ آبان در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی

هم‌مرزی خراسان جنوبی با افغانستان فرصتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت است

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سلامت مرز ندارد و هم‌مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان فرصتی است که باید به بهترین نحو ممکن از آن برای سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت استفاده شود.

محمدحسین نیکنام، امروز یکشنبه ۳۰ آبان در آیین تکریم رییس سابق و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: از ویژگی‌های خراسان جنوبی هم مرز بودن با افغانستان است و این هم‌مرزی با کشوری که مشکلات زیادی دارد از یک جهت تهدید است اما اگر مبتکرانه به این جایگاه جغرافیایی نظر کنیم، فرصت‌های خوبی را فراهم می‌کند؛ ما نسبت به برادران مظلوم افغانستانی خودمان مسوولیت داریم زیرا آمریکا داشته‌های مختصر این کشور را هم تخریب کرده است.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: وقتی کشورهای بیگانه در کشوری حضور می‌یابند، سناریوهای مختلفی را دنبال می‌کنند و هرچند گفته می‌شود آمریکا در افغانستان شکست خورد اما در برخی جاها هم موفق بود زیرا خانواده‌ها را متلاشی و فرهنگ را نابود کرد و اعتیاد را اشاعه داد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: سلامت مرز نمی‌شناسد و ما نمی‌توانیم نسبت به همسایگان خود بی‌تفاوت باشیم زیرا بسیاری از بیماری‌ها نظیر مالاریا و فلج اطفال از همان کشورها به این طرف مرز می‌آید.

نیکنام گفت: ما باید نسبت به بهداشت و سلامت همسایگان خود حساس باشیم زیرا سرمایه‌گذاری در سلامت آنها، سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت خود ما است.

وی اظهار کرد: مدیریت نظام سلامت و خدمت به مردم استانی با تاریخ غنی و ظرفیت‌های بالا، حساس است و اگر سلامت را به شکل کامل و مطلوب جمعی، روانی و اجتماعی ببینیم کمتر فعالیتی در استان است که به بخش سلامت ارتباطی نداشته باشد.

مدیرکل همکاری‌های بین‌الملل وزارت بهداشت، بهره‌گیری از شبکه بهداشت در سراسر کشور را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سلامت مردم، عوامل اجتماعی و بهره‌گیری از خیرین نقش مهمی در مدیریت حوزه سلامت در هر استانی دارد.

وی تصریح کرد: اگر یک سیستم بهداشتی به شکل مطلوب عمل کند فقط ۲۵ درصد می‌تواند در سلامت فرد تاثیر بگذارد و ۷۵ درصد بقیه مباحث فرابخشی است که دانشگاه در این زمینه نقش ویژه‌ای دارد.

در این آیین ضمن قدردانی از “محمد دهقانی فیروزآبادی” در مدت سه سال مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سید “محمد موسوی میرزایی” به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند معرفی شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح