کد خبر : 155666
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 9 دسامبر 2021 - 11:14
-

هم اندیشی سواد رسانه ای و فضای مجازی ویژه اساتید حوزه در قم برگزار شد

هم اندیشی سواد رسانه ای و فضای مجازی ویژه اساتید حوزه در قم برگزار شد

هم اندیشی سواد رسانه ای و فضای مجازی، ویژه اساتید و مدرسان حوزه در 4 کارگروه تخصصی با موضوعات تولید محتوا در رسانه،رسانه شناسی،دین و رسانه و فضای مجازی و مدیریت رسانه و خانواده در قم برگزار شد. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم،در این هم اندیشی که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه

هم اندیشی سواد رسانه ای و فضای مجازی ویژه اساتید حوزه در قم برگزار شد
هم اندیشی سواد رسانه ای و فضای مجازی، ویژه اساتید و مدرسان حوزه در 4 کارگروه تخصصی با موضوعات تولید محتوا در رسانه،رسانه شناسی،دین و رسانه و فضای مجازی و مدیریت رسانه و خانواده در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم،در این هم اندیشی که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد، 4 کارگروه تخصصی به بررسی ابعاد مختلف سواد رسانه ای و فضای مجازی و ضرورت ورود حوزه های علمیه به این عرصه مهم پرداختند.
میثم رمضان علی دبیر کارگروه رسانه شناسی و یکی از اساتید سواد رسانه ای در این هم اندیشی عنوان کرد:سواد رسانه ای با رویکرد آموزش،تبیین نمی شود بلکه نیاز به مهارت دارد.
وی اظهار کرد:سواد رسانه ای یک رویداد مهم مهارتی است،برای کسب سواد رسانه ای در ابتدا باید،رسانه را به خوبی شناخت سپس به مدیریت آن پرداخت.
رمضان علی بیان کرد:حوزه های علمیه باید با سواد رسانه ای در مسیر تبلیغ و ترویج دین،آشنا باشند و از منابع موجود استفاده کرده و در حوزه دین،سواد رسانه ای را کاربردی کنند.
وی عنوان کرد:متاسفانه در حوزه مکتوب،آثار کمی در خصوص سواد رسانه ای موجود است و بیشتر پایان نامه و فعالیت های پژوهشی در دسترس قرار دارد.
دبیر کارگروه رسانه شناسی در هم اندیشی سواد رسانه ای و فضای مجازی افزود:باید در مورد رسانه و سواد رسانه ای به تولید محتوا بپردازیم،البته محتوا قبل از آن که تبدیل به اثر پژوهشی و کتاب شود باید به خوبی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.
وی تاکید کرد:در تضارب آراء و هم اندیشی می توان به محتوای خوبی دست یافت وگرنه خروجی پخته و مناسبی نداریم.
در ادامه حجت الاسلام والمسلمین بهرامی دبیر کارگروه دین،رسانه و فضای مجازی عنوان کرد:ضرروت شناخت ماهیت و چیستی و هنجار شناختی رسانه بر کسی پوشیده نیست.
وی بیان کرد:سواد رسانه ای،پاسخگوی بسیاری از شبهات و آسیب ها و مسائل جامعه است و بدون سواد رسانه ای نمی توان در عرصه تبلیغ به موفقیت دست یافت.
دبیر کارگروه دین،رسانه و فضای مجازی افزود:ما به تربیت رسانه ای و مدیریت جامع نیاز داریم،وگرنه رسانه به ابزاری مخرب تبدیل می شود و می تواند جامعه را به سقوط بکشاند.
محسن باقری نیز دبیر کارگروه رسانه و خانواده و از اساتید حوزه و دانشگاه بیان کرد:باید زیرساختهای لازم برای استفاده از فضای مجازی در خانواده و جامعه فراهم شود.
وی اظهار کرد:تکلیف محوری و آموزش دو رکن مهم در مدیریت رسانه و فضای مجازی است،همان گونه که رسانه بر روی افراد تاثیر می گذارد انسان ها نیز می توانند بر روی رسانه و فضای مجازی تاثیر بگذارند.
همچنین دکتر رفیع الدین اسماعیلی از اساتید و دبیر کارگروه تولید محتوا در رسانه اظهار کرد:برگزاری هم اندیشی های تخصصی در جمع حوزویان نشان از بالندگی و رشد فکری و نویدبخش اتفاقات و تحولات خوبی است.
وی گفت:باید نگرش ما به رسانه و فضای مجازی و تولید محتوا،انسان محور باشد نه تکنولوژی محور، اگر چنین رویکردی را در پیش گرفتیم می توانیم بر اساس نیاز،گام برداریم.
اسماعیلی بیان کرد:نباید در سواد رسانه ای و مدیریت فضای مجازی،مخاطب شناسی را فراموش کرد بدون شناخت مخاطب نمی توان در این عرصه توفیقی داشت.منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح