کد خبر : 124793
تاریخ انتشار : جمعه 26 نوامبر 2021 - 20:41
-

هوای شیراز ناسالم است/تعطیلی واحدها و فعالیت‌های آلاینده در فارس

هوای شیراز ناسالم است/تعطیلی واحدها و فعالیت‌های آلاینده در فارس

ایسنا/فارس معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس طی گزارشی اعلام کرد که هم‌اینک شاخص‌ها نشان‌دهنده وضعیت ناسالم هوای شیراز برای عموم شهروندان است و به همین دلیل کارگروه اضطرار تشکیل شده است. قاسم نهاوندی چهارشنبه ۲۷ اسفند در جلسه کارگروه شرایط اضطرار که به دنبال افزایش غلظت گرد و غبار در فارس و خصوصا شیراز،

هوای شیراز ناسالم است/تعطیلی واحدها و فعالیت‌های آلاینده در فارس

ایسنا/فارس معاون اداره کل حفاظت محیط زیست استان فارس طی گزارشی اعلام کرد که هم‌اینک شاخص‌ها نشان‌دهنده وضعیت ناسالم هوای شیراز برای عموم شهروندان است و به همین دلیل کارگروه اضطرار تشکیل شده است.

قاسم نهاوندی چهارشنبه ۲۷ اسفند در جلسه کارگروه شرایط اضطرار که به دنبال افزایش غلظت گرد و غبار در فارس و خصوصا شیراز، در اداره کل حفاظت محیط زیست فارس تشکیل شد، گفت: براساس تبصره ۳ ماده ۳ قانون هوای پاک، در صورت افزایش آلودگی هوا و ایجاد شرایط اضطرار، این کارگروه تشکیل می شود.

نهاوندی گفت: شاخص آلایندگی هوای شیراز در اواخر روز سه‌شنبه ۲۶ اسفند در شرایط بسیار ناسالم قرار داشته و نتایج داده‌ها در ابتدای صبح امروز چهارشنبه ۲۷ اسفند نیز نشان دهنده تداوم شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها است.

برپایه این گزارش، نماینده اداره کل هواشناسی استان فارس نیز در این جلسه اعلام کرد که امروز احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و گرد و غبار در شیراز و فارس پیش‌بینی نشده است.

او در عین حال اعلام کرد که روز پنجشنبه ۲۸ اسفند و با توجه به پیش‌بینی احتمال بارش‌های پراکنده، ممکن است با کاهش غلظت آلاینده‌ها مواجه باشیم اما به دلیل احتمال وزش باد در اوایل روز پنجشنبه و فعال شدن احتمالی کانون‌های محلی گرد و غبار، افزایش غلظت را شاهد خواهیم بود.

نماینده اداره کل هواشناسی استان فارس در این جلسه ابراز امیدواری کرد که تا پایان روز پنجشنبه ۲۹ اسفند، به تدریج شرایط هوا در فارس به وضعیت مطلوب برسد.

تصمیمات کارگروه اضطرار برای مواجهه با بحران آلودگی هوا

به گزارش ایسنا، در این کارگروه تصمیماتی اتخاذ و مقرر شد که؛ با توجه به احتمال فعال شدن کانون‌های محلی گرد و غبار در دو روز آتی، فعالیت معادن و مصالح معدنی در شعاع ۳۰ کیلومتری شهر شیراز تا روز جمعه متوقف شده و کارخانه سیمان نیز فعالیت‌های معدنی خود را طی این دو روز متوقف کند و سازمان صنعت و معدن  و اتحادیه و اصناف مربوطه مکلف به اطلاع‌رسانی و نظارت بر اجرای این تصمیم خواهند بود.

در این جلسه همچنین مقرر شد که؛ فعالیت های عمرانی شهرداری و زیرمجموعه و فعالیت های ساخت و ساز شهروندان متوقف شود و نظارت بر این روند و اعلام گزارش به کارگروه، بر عهده شهرداری شیراز خواهد بود.

ممنوعیت تردد خودروهای حامل مواد اولیه ساختمانی و نخاله در محدوده شهر شیراز تا روز جمعه ۲۹ اسفند با نظارت و مدیریت پلیس راهور فارس، اعطای مرخصی به کارمندان دارای سابقه بیماری قلبی و تنفسی، صدور اطلاعیه بهداشتی خطاب به شهروندان و آمادگی کامل دستگاه‌های امدادرسان طی روزهای آینده، از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

به گزارش ایسنا، در این جلسه شهرداری شیراز مکلف به غبارروبی از خیابان‌های شهر و آمادگی کامل برای مواجهه با شرایط بحران شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح