کد خبر : 168856
تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 دسامبر 2021 - 12:00
-

واشنگتن: فروش ۲۸۰ موشک پیشرفته به عربستان با موافقت بایدن است

واشنگتن: فروش ۲۸۰ موشک پیشرفته به عربستان با موافقت بایدن است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که معامله تسلیحاتی واشنگتن و عربستان برای فروش ۲۸۰ موشک میان برد هوا به هوا به ریاض طبق میل رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته است. به گزارش ایسنا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرقمنبع: ايسنامنبع: ايسنا الأوسط با اشاره به موافقت مجلس سنای این کشور با

واشنگتن: فروش ۲۸۰ موشک پیشرفته به عربستان با موافقت بایدن است

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که معامله تسلیحاتی واشنگتن و عربستان برای فروش ۲۸۰ موشک میان برد هوا به هوا به ریاض طبق میل رئیس جمهوری آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، یک مقام وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه الشرقمنبع: ايسنامنبع: ايسنا الأوسط با اشاره به موافقت مجلس سنای این کشور با فروش ۲۸۰ موشک به عربستان به ارزش ۶۵۰ میلیون دلار بر موضع ثابت واشنگتن در قبال حمایت از عربستان در مقابل تهدیدات تاکید کرد.

این مقام آمریکایی که ترجیح داد نامش فاش نشود، گفت: معامله تسلیحاتی که دولت آمریکا چهارم نوامبر با آن موافقت کرد در چارچوب تعهد جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور نسبت به تقویت برخورداری عربستان از ابزارهای لازم برای دفاع از خودش صورت گرفت.

وی افزود: این معامله شامل ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا به ارزش حدود ۶۵۰ میلیون دلار است و طبق توافق وزارت خارجه و وزارت دفاع تهیه و سپس به کنگره ارائه شد.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این معامله در راستای تجهیز انبار موشک‌های دفاعی هوا به هوای عربستان سعودی صورت گرفت و همچنین تضمین می‌کند که این کشور ابزاری برای دفاع از خود در برابر افزایش تعداد حملات هوایی به خاک این کشور، توسط “حوثی‌ها” (انصارالله) در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه عربستان سعودی از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به “دفع” بیش از ۳۷۵ حمله از خارج مرزهای این کشور شده است، اما این حملات همچنان مایه نگرانی است و بیش از ۷۰ هزار شهروند آمریکایی مقیم عربستان هستند.

وزارت دفاع آمریکا ۱۴ آبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور با فروش ۲۸۰ فروند موشک هوا به هوا از نوع AIM-۱۲۰C به عربستان سعودی موافقت کرده است.

پس از آن سه تن از اعضای مجلس سنا اعلام کردند که گروهی از اعضای این مجلس با اولین معامله تسلیحاتی بزرگ با عربستان سعودی در دوره ریاست جمهوری بایدن، به دلیل ادامه حملات عربستان در یمن، مخالف هستند.

کاخ سفید نیز در واکنش به این موضع اعلام کرد که به شدت با تصمیم مجلس سنا برای ممانعت از اجرای قرارداد پیشنهادی فروش موشک‌های هوا به هوای میان‌برد به عربستان سعودی مخالف است.

در نهایت در جلسه رای‌گیری مجلس سنای آمریکا که ۱۶ آذر برگزار شد، ۶۲ سناتور به قرارداد فروش موشک‌ها به عربستان که شامل ۲۸۰ موشک هوا به هوای پیشرفته میان‌بُرد “AIM-۱۲۰C-۷/C-۸” و ۵۹۶ سکوی پرتاپ “LAU-۱۲۸” می‌شود، رای مثبت دادند و ۲۵ سناتور هم با این قرارداد مخالفت کردند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح