کد خبر : 114088
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 نوامبر 2021 - 21:51
-

واکسنی که کروناویروس را دست‌کم یک سال خنثی می‌کند با موفقیت روی موش‌ها تست شد

واکسنی که کروناویروس را دست‌کم یک سال خنثی می‌کند با موفقیت روی موش‌ها تست شد

پژوهشگران “دانشگاه پیتسبرگ”(University of Pittsburgh) اخیرا اظهار کرده‌اند واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند که می‌تواند حداقل یک سال ویروس را خنثی کند. به گزارش ایسنا وبه نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران آمریکایی اعلام کرده‌اند این واکسن که می‌تواند به مدت یک سال ویروس را خنثی کند روی موش‌ها تست موفق داشته و احتمالا طی ماه‌های

واکسنی که کروناویروس را دست‌کم یک سال خنثی می‌کند با موفقیت روی موش‌ها تست شد

پژوهشگران “دانشگاه پیتسبرگ”(University of Pittsburgh) اخیرا اظهار کرده‌اند واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ توسعه داده‌اند که می‌تواند حداقل یک سال ویروس را خنثی کند.

به گزارش ایسنا وبه نقل از دیلی‌میل، پژوهشگران آمریکایی اعلام کرده‌اند این واکسن که می‌تواند به مدت یک سال ویروس را خنثی کند روی موش‌ها تست موفق داشته و احتمالا طی ماه‌های آتی مجوز آزمایش انسانی آن صادر خواهد شد.

این واکسن شامل پروتئین‌هایی است که در بدن تزریق می‌شوند تا بدن آنتی‌بادی‌هایی را تولید کند که با ویروس کرونا مبارزه می‌کنند. این واکسن از طریق یک “پچ” شامل ۴۰۰ سوزن‌ کوچک دارای قند به بدن بیمار تزریق می‌شود.

محققان این واکسن را بر روی موش‌ها آزمایش کرده‌اند و تخمین می‌زنند که این واکس می‌تواند این ویروس کشنده را به مدت حداقل یک سال خنثی کند.

این واکسن احتمالا طی ۱۲ الی ۱۸ ماه  آینده در دسترس خواهد بود و وقتی تایید شود ده‌ها هزار دوز از آن روزانه تولید خواهد شد.

این واکسن “پیت کو وک”(PittCoVacc) نام دارد و نخستین واکسن برای بیماری کووید-۱۹ است که توسط دانشمندان مستقل مورد بررسی قرار گرفته است. این یافته‌ها در مجله “The Lancet’s EBioMedicine ” منتشر شده است.

محققان اکنون متقاضی تأییدیه سازمان غذا و داروی ایالات متحده هستند تا بتوانند آزمایشات انسانی را طی چند ماه آینده آغاز کنند.

پروفسور “لوئیز فالو”(Louis Falo)، نویسنده ارشد مطالعه از دانشگاه پیتسبرگ گفت: رسیدن به مرحله آزمایشات انسانی معمولاً به یک یا چند سال زمان نیاز دارد.

تیم پیتسبورگ طی این مطالعه توانست به سرعت عمل کند زیرا آنها پیش از این همه بیماری‌های فراگیر و اپیدمی دنیا را مورد بررسی قرار داده بودند.

پروفسور “آندره گامبوتو”(Andrea Gambotto) از دانشگاه پیتسبرگ گفت: ما دقیقاً می‌دانیم که برای مبارزه با این بیماری چگونه باید عمل کنیم.تجربیات قبلی نظیر بیماری سارس در سال ۲۰۰۳ و مرس در سال ۲۰۱۴ نکات بسیاری به ما آموخت. ما دریافتیم که یک پروتئین خاص به نام “پروتئین اسپایک”(spike protein) ، در ایجاد ایمنی بدن در مقابل ویروس نقش مهمی ایفا می‌کند.

این تیم همچنین از روش جدیدی به نام “آرایه میکرونیدل”(microneedle array) برای ارسال دارو به بدن استفاده کردند. این آرایه یک پچ شامل ۴۰۰ سوزن کوچک است که پروتئین و شکر را به بدن ارسال و سیستم ایمنی را قوی می‌کند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح