کد خبر : 122738
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 نوامبر 2021 - 22:16
-

واگذاری ۲۰۸ میلیون متر مکعب پساب به صنعت

واگذاری ۲۰۸ میلیون متر مکعب پساب به صنعت

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ۲۰۸ میلیون متر مکعب در سال به صنعت در قالب ۲۵ قرارداد واگذار کرده‌ایم گفت: همچنین ۴۹ میلیون متر مکعب پساب به شهرداری در قالب ۹ قرارداد واگذار شده است. به گزارش ایسنا، حمیدرضا کشفی امروز در مراسم

واگذاری ۲۰۸ میلیون متر مکعب پساب به صنعت

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه ۲۰۸ میلیون متر مکعب در سال به صنعت در قالب ۲۵ قرارداد واگذار کرده‌ایم گفت: همچنین ۴۹ میلیون متر مکعب پساب به شهرداری در قالب ۹ قرارداد واگذار شده است.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کشفی امروز در مراسم احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان به روش به متقابل با اشاره به نحوه بازچرخانی پساب و سیاست‌های شرکت آب و فاضلاب طی چند سال گذشته گفت:محدودیت‌های منابع آبی در کشور طی سالیان گذشته از یکطرف و محدودیت‌های منابع مالی، ما را بر آن داشت که برای تامین آب روش‌ها و پروژه‌هایی را آغاز کنیم بر این اساس از ابتدای دهه ۹۰ بحث قراردادهای بیع متقابل را در صنعت آبفا شروع کردیم.

وی افزود: به لحاظ قراردادی و توسعه اتفاقات خوبی رقم خورد به طوی که برای این کار مستندات قانونی نیز در نظر گرفته شده و دولت مکلف شد با استفاده از ساز و کارهای مختلف میزان سطح پوشش فاضلاب را ۲۵ درصد افزایش دهد و برای این منظور از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، واگذاری پساب، استفاده از منابع پساب برای توسعه و تکمیل طرح‌های فاضلاب شهری با پیش بینی منابع و مصارف آن در قانون بودجه سنواتی استفاده کند.

به گفته‌ ی وی قراردادهای نسل جدید ۲۰ تا ۳۰ سال سرمایه گذاری می‌شود و برای بهره برداری از پساب تصفیه خانه ها استفاده می‌شود که در صنعت بسیار کاربرد دارد. همچنین در ماده ۲ تشکیل قانون آب و فاضلاب این اجازه داده شده که اشخاص حقیقی و حقوقی در این شرکت‌ها سرمایه گذاری و مشارکت کنند.

وی با بیان این که در پایان سال ۱۳۹۷ بخشنامه برنامه ریزی پساب توسط وزیر نیرو ابلاغ شد و شرکت‌های آبفا پنجره واحد واگذاری پساب‌ها هستند و شرکت‌های آب منطقه‌ای بحث‌های جایگزینی را دنبال می‌کنند گفت: اجرای طرح‌ها به روش بیع متقابل شرایط مطلوبی دارد و حجم سرمایه گذاری جذب شده از این طریق به ارزش حال حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود که بیشترین تعداد قرارداد در استان اصفهان است.

انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری احداث تاسیسات فاضلاب ۲۵ روستای استان اصفهان

در ادامه هاشم امینی –  مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان – با بیان اینکه برای اولین بار در کشور اجرای تاسیسات فاضلاب در روستاها با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شد، اظهار کرد: این پروژه با سرمایه گذاری شرکت ذوب آهن اصفهان به روش بیع متقابل به مبلغ ۲۸۹ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال انعقاد این تفاهم نامه ۲۵۵ کیلومتر شبکه فاضلاب در ۲۵ روستا و توسعه تصفیه خانه فولادشهر اجرایی می شود.

امینی گفت: در چند سال اخیر بالغ بر ۲۶۶۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه توسعه و احداث تاسیسات فاضلاب در سطح استان اصفهان انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به روش های مختلف سرمایه گذاری بخش خصوصی در بخش فاضلاب در استان افزود: ۱۱۹۰ میلیارد تومان به روش بیع متقابل، ۱۴۰۰ میلیارد تومان در قالب فایناس خارجی و ۴۶ میلیارد تومان فایناس داخلی برای ایجاد زیرساختهای تاسیسات فاضلاب در استان توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.

وی با اشاره به جمعیت تحت پوشش این طرح تصریح کرد: با اجرای تاسیسات فاضلاب در ۲۵ روستای فلاورجان  جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند می شوند که این امر تاثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی و کاهش آلاینده های زیست محیطی دارد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل مجاورت فلاورجان با رودخانه زاینده رود، احداث تاسیات فاضلاب در روستاهای آن ضروری است، خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از آلودگی آبهای سطحی و زیرزمینی تاسیسات فاضلاب در روستاهای فلاورجان در دستور کار قرارگرفت که این مهم با سرمایه گذاری بخش خصوصی مهیا شد.

امینی با بیان اینکه استان اصفهان همواره در زمینه راه اندازی تاسیسات فاضلاب در کشور پیشتاز بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر ۳۲ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارد، ۸۱۳۲ کیلومتر طول شبکه فاضلاب، ۴۸۵ کیلومتر طول خطوط انتقال فاضلاب  و نیز تعداد انشعابات نصب شده فاضلاب ۶۹۵ هزار و ۲۶۸ فقره در استان اصفهان است که این امر بیانگر پیشرو بودن اصفهان در اجرای در تاسیسات فاضلاب درکشور است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح