کد خبر : 86897
تاریخ انتشار : جمعه 12 نوامبر 2021 - 21:33
-

وضعیت نامساعد پوشش واکسیناسیون ۱۲ منطقه زنجان

وضعیت نامساعد پوشش واکسیناسیون ۱۲ منطقه زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ۱۲ منطقه در شهر زنجان در وضعیت سیاه پوشش زیر ۵۰ درصد و قرمز پوشش ۵۰ الی ۶۰ درصد از لحاظ تزریق واکسن کرونا قرار دارند. پرویز قزلباش عصر امروز (۲۲ تیرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار

وضعیت نامساعد پوشش واکسیناسیون ۱۲ منطقه زنجان

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: ۱۲ منطقه در شهر زنجان در وضعیت سیاه پوشش زیر ۵۰ درصد و قرمز پوشش ۵۰ الی ۶۰ درصد از لحاظ تزریق واکسن کرونا قرار دارند.

پرویز قزلباش عصر امروز (۲۲ تیرماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری زنجان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون مرگ اثبات شده ناشی از دریافت واکسن کرونا در استان زنجان گزارش نشده است.

وی با اشاره به گردش قابل توجه ویروس کرونا در بین شهروندان زنجانی، افزود: نسبت به هفته‌های گذشته در روند سرپایی و بستری بیماران کرونایی شاهد افزایش محسوسی هستیم؛ گفتنی است به ازای هر فرد مثبت ۹.۶ نفر برای ساماندهی و مدیریت بهتر پیگیری می‌شود.

این مسئول در رابطه با پوشش واکسیناسیون کرونا در مناطق مختلف زنجان، افزود: در مناطق کوی‌ فرهنگ، اسلام‌آباد، خیام، امجدیه و بیسیم، واکسیناسیون زیر ۵۰ درصد بوده و در مناطق کوی اندیشه، کوی‌ قائم، پونک، کوچه‌مشکی، چهارراه سعدی، سعدی جنوبی، فرودگاه، شهرک الهیه و بخش‌هایی از کوی فرهنگ ۵۰ الی ۶۰ درصد پوشش واکسیناسیون را شاهد بودیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با روند بیماری کرونا در شهرستان‌های استان زنجان، گفت: روند ابتلا در شهرستان‌های طارم، ابهر و ایجرود، خطی بوده و در شهرستان‌ زنجان شرایط پایدار و در شهرستان‌های سلطانیه، خرمدره، خدابنده و ماهنشان وضعیت دارای نوسان است.

قزلباش با تاکید بر لزوم اعتمادسازی روزافزون و مداوم برای واکسیناسیون گروه‌های هدف، افزود: گروه‌های هدف در صورت دریافت پیامک برای دریافت واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی در رابطه با  آخرین وضعیت میانگین استانی درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن و مراکز به تفکیک شهرستان‌های استان زنجان، خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرستان‌های ایجرود و سلطانیه ۴۵ درصد، شهرستان‌های زنجان و ابهر  ۴۴ درصد، خرمدره  ۴۳ درصد و شهرستان‌های ماهنشان، خدابنده و طارم نیز ۴۲ درصد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در ادامه این جلسه، با بیان اینکه هنوز مشکل تهیه وسایل سرمایشی برای مراکز واکسیناسیون حل نشده است، اظهار کرد: به جز شهرستان‌های ابهر در سایر شهرستان‌های استان زنجان در بحث تامین نیروهای مراکز واکسیناسیون مشکلاتی وجود دارد.

محمدرضا صائینی در رابطه با طرح ثبات سرباز برای خدمت‌رسانی در مراکز تجمعی واکسیناسیون، افزود: این طرح کمک شایانی به روند واکسیناسیون می‌کند، ولی هنوز اجرا نشده و ارتش باید نیروهای موردنیاز را آموزش دهد تا در صورت لزوم از آنان در این مراکز استفاده شود.

وی از تهیه ۱۰ دستگاه ژنراتور برق برای مراکز واکسیناسیون استان زنجان خبر داد و افزود: برای هر پایگاه واکسیناسیون به یک دستگاه ژنراتور برق نیاز داریم، زیرا گاهی شاهد قطع برق در این مراکز هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بحث خدمت‌گذار هنوز هم حل نشده است، خاطرنشان کرد: برای ایمنی در برابر بیماری کرونا باید ۹۵ درصد افراد جامعه واکسینه شوند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح