کد خبر : 84860
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 11 نوامبر 2021 - 1:52
-

وقتی که صادرات فرش از نفت بیشتر بود!

وقتی که صادرات فرش از نفت بیشتر بود!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش تعاون در اجرای برنامه اشتغال میلیونی تاکید کرد و گفت: ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان تر و کم هزینه تر از سایر بخشهای اقتصادی است. عبداله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، هنر صنعت فرش دستباف را یک صنعت اشتغالزا دانست

وقتی که صادرات فرش از نفت بیشتر بود!

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف بر ضرورت استفاده از ظرفیت بخش تعاون در اجرای برنامه اشتغال میلیونی تاکید کرد و گفت: ایجاد شغل در بخش تعاون ارزان تر و کم هزینه تر از سایر بخشهای اقتصادی است.

عبداله بهرامی در گفت و گو با ایسنا، هنر صنعت فرش دستباف را یک صنعت اشتغالزا دانست که موجب امنیت اجتماعی زنان و خانوارها می شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای صنعت فرش دستباف گفت: اگر همت دولت سیزدهم پشت صنعت فرش دستباف باشد و از ظرفیت تعاونی های تولیدی که متمرکز وصاحب ایده، قابل نظارت و عدالت محورند استفاده شود با اطمینان و عدد و رقم می توان گفت که در عرض یکسال یک میلیون شغل دائم در حوزه فرش ایجاد می کنیم که این یک میلیون شغل، حداقل چهار میلیون اشتغال مکمل را در کنار خودش دارد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های فرش دستباف ارزان بودن ایجاد شغل را از جمله مزیت‌های بخش تعاون ذکر کرد و گفت:از زمان تشکیل وزارت تعاون تاکنون، زیرساختها، اعضا و چارچوبها برای ایجاد اشتغال مهیا شده است، تنها استارت و حمایت اولیه را می طلبد که بتوانیم اهداف اشتغال در این بخش را محقق کنیم.

به گفته بهرامی،  در صورت حمایت اولیه با توجه به فراهم بودن زیرساختها، بالای یک میلیون شغل که تولیدات بازار محور دارند در کشور ایجاد خواهد شد.

این مقام تعاونی، صنعت فرش را از جمله مشاغل مکمل در بحث دامداری و کشاورزی دانست که موجب جلوگیری از مهاجرت به شهرها و خالی از سکنه شدن روستاها می شود و خاطرنشان کرد: فرش دستباف شغل مکمل کشاورزی و دامداری است و اگر به جایگاه اولیه خود برگردد سهم بسزایی در تولید، اشتغال، ارزآوری و صادرات غیر نفتی دارد.

بهرامی در پایان با اشاره به ارزش‌افزوده ۸۵ درصدی فرش دستباف، تصریح کرد: در دهه هفتاد صادرات فرش از صادرات نفت بیشتر بود و جایگاه ممتازی در GDP کشور داشت. امروز با توجه به پتانسیلهای بالای این صنعت، باید بازارهای جدید پیدا کنیم و برای ارتقای جایگاه فرش ایران، حضور گسترده تری در بازارهای هدف داشته باشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح