کد خبر : 209822
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 5 مارس 2024 - 2:34
-

ویلچر برقی: مسیری نوین به سوی آینده حرکت!

ویلچر برقی: مسیری نوین به سوی آینده حرکت!

ویلچر برقی وسیله ای است که به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد خود می تواند پروسه جابجایی افراد از مکانی به مکان دیگر را بسیار آسان و راحت کند. خوشبختانه این روزها پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا کیفیت زندگی معلولین و افراد کم توان نسبت به قبل به شکل چشمگیری افزایش داشته باشد.

ویلچر برقی وسیله ای است که به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد خود می تواند پروسه جابجایی افراد از مکانی به مکان دیگر را بسیار آسان و راحت کند. خوشبختانه این روزها پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا کیفیت زندگی معلولین و افراد کم توان نسبت به قبل به شکل چشمگیری افزایش داشته باشد. این ویلچرها در انواع ویلچر برقی تاشو، ایستا، مسافرتی، مبله و… به بازار عرضه می شوند و هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند. در ادامه قصد داریم بیشتر درباره تاثیر ویلچرهای برقی روی افزایش کیفیت زندگی معلولین صحبت کنیم.

ویلچر برقی دستگاهی است که به کمک انرژی الکتریکی ذخیره شده درون باتری کار می کند و به همین دلیل نسبت به ویلچرهای دستی عملکرد سریع تر و بهتری دارد. بنابراین طبیعی است که دیگر افراد برای استفاده از این وسیله احتیاجی به اعمال نیرو و هدر دادن انرژی زیاد نداشته نباشند.

تا پیش از اینکه علم و تکنولوژی تا این اندازه پیشرفت داشته باشد، افرادی که به هر دلیلی دچار کم توانی یا ناتوانی کامل در حرکت بودند، به نوعی جزء اقشار محدود و محروم از امکانات به شمار می رفتند و نمی توانستند آنگونه که باید در جامعه حضور موثر و پررنگی داشته باشند. چرا که این افراد برای بیرون رفتن از خانه و حضور در مکان های مختلف نیاز به کمک دیگران داشتند.

استفاده از ویلچرهای ساده و دستی نیز نمی توانست آنچنان که باید ارزشی برای این افراد خلق کند. بنابراین ویلچرهای برقی به بازار آمدند تا این مشکلات را برای همیشه از بین ببرند. با وجود این محصولات دیگر افراد می توانند با امید و انگیزه رو به جلو حرکت کنند و خیلی راحت تر به فعالیت های اجتماعی خود برسند.

آن ها می توانند به کمک ویلچر برقی و بدون نیاز به حضور دیگران، به هر جایی که می خواهند بروند و امور ضروری و کارهای مهم خود را به تنهایی انجام دهند. حضور در سمینارها، محیط های کاری، سفرهای کاری و تفریحی و… با وجود این ویلچرها بسیار راحت شده است. بنابراین ویلچر برقی را می توان یک تحول بزرگ در صنعت توانبخشی به شمار آورد.

با ویلچر برقی، هر مسیری را با اعتماد طی کنید

اگر با ویژگی های ویلچر برقی به خوبی آشنا باشید، قطعا می توانید با اعتماد کامل خود را به آن بسپارید. برای فردی که از نظر جسمی، دامنه حرکت وسیعی ندارد و نمی تواند مانند افراد عادی به راحتی حرکت کرده و جابجا شود، موضوع امنیت یک موضوع بسیار مهم است. اینکه این افراد باید برای جابجایی از ویلچری استفاده کنند که در عین کاربری آسان، امنیت آن ها را تامین کند بسیار حائز اهمیت است.

ویلچرهای دستی معمولا به دلیل طراحی ساده تر و امکانات کمتر، از نظر ایمنی چندان قابل اعتماد نیستند. امکان واژگونی این ویلچرها در مسیرهای ناهموار بشدت بالاست. این در حالی است که می توان در مسیرهای سخت و ناهموار، جاده های آسفالت، تپه ها و… به راحتی از ویلچر برقی استفاده کرد.

ویلچر برقی به شکلی طراحی شده که فرد می تواند هنگام استفاده از آن تعادل زیادی داشته باشد و از روی ویلچر سقوط نکند. همچنین این ویلچرها سرعت عمل بیشتری دارند و مسیر پیش رو را راحت تر طی می کنند. پس اگر جزء افرادی هستید که مدت زمان زیادی را در بیرون از خانه سپری می کنید و در این میان باید از مسیرهای مختلفی عبور کنید، بهتر است برای ایمنی خودتان هم که شده به سراغ ویلچرهای برقی بروید که می توانند شما را به راحتی از هر مسیری عبور دهند.

مزایای ویلچر برقی

قبل از هر چیزی باید بدانید که ویلچر برقی تنوع گسترده ای دارد. این تنوع باعث می شود تا هر محصولی علاوه بر ویژگی های عمومی و کلی، در برخی قابلیت ها و امکانات نیز منحصر به فرد و متمایز از دیگر محصولات باشد. به عنوان مثال؛ ویلچر برقی تاشو محصولی است که بخش های مختلف آن به راحتی جمع شده و در یک فضای کم جا می شود تا بتوان آن را به هر جایی که لازم است با خود همراه کرد. اما برای شناخت بیشتر ویلچر برقی و امکانات آن در ادامه قصد داریم به مهم ترین مزایای این محصول اشاره کنیم:

  • برای استفاده از ویلچر برقی نیازی به کمک یا حضور دیگران نیست.
  • برای به حرکت در آوردن و استفاده از آن احتیاجی به انرژی و نیروی دستی نیست.
  • قابلیت استفاده در هر مسیری را دارد.
  • حتی معلولین عزیزی که امکان استفاده از دست خود را ندارند می توانند از ویلچر برقی استفاده کنند.
  • این ویلچر قابلیت دور زدن دارد. حتی در فضاهای محدود هم می توان از این قابلیت استفاده کرد.
  • به دلیل وجود باتری های قوی می تواند سریع تر طی مسیر کند و بنابراین افراد می توانند تقریبا به همه کارهای خود در روز برسند.
  • ویلچرهایی همچون ویلچر برقی مسافرتی و ویلچر برقی تاشو وزن کمی دارند، به راحتی جمع و جابجا می شوند.

انواع ویلچر برقی

ویلچر برقی در مدل های متنوعی به بازار عرضه می شود. این موضوع باعث شده تا افراد بتوانند با توجه به شرایط جسمی و شدت معلولیت و همچنین میزان بودجه خود بهترین و مناسب ترین نوع ویلچر برقی را تهیه کنند. از انواع ویلچر برقی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • ویلچر برقی پله رو: این ویلچرها عبور و مرور از پله ها را برای معلولین بسیار آسان و راحت می کنند.
  • ویلچر برقی مبله: این ویلچرها دارای نشیمنگاه بسیار راحتی هستند و از خسته شدن فرد در اثر نشستن طولانی مدت روی ویلچر جلوگیری می کنند.
  • ویلچر برقی ایستا: این ویلچرها قابلیت تنظیم ارتفاع دارند تا افراد بتوانند در حالت ایستا و بدون اعمال فشار روی بدن به کارهای خود برسند. مسلما نشستن طولانی مدت افراد روی ویلچر می تواند مشکلاتی نظیر گرفتگی و اسپاسم در عضلات را تشدید کند. اما این نوع ویلچر از بروز چنین مشکلی جلوگیری می کند.
  • ویلچر برقی برانکاردی (تخت شو): می توان آن ها را با زاویه 180 درجه باز کرده و به حالت یک برانکارد یا تخت کوچک درآورد.
  • ویلچر برقی تاشو: این ویلچر برقی نیز همانطور که پیش از این اشاره کردیم قابلیت تاشو دارد و فضای کمی را اشغال می کند.
  • ویلچر برقی مسافرتی: این نوع ویلچر نیز مانند مدل تاشو به راحتی جمع شده و به علت سبک وزن بودن به راحتی حمل می شود.
  • ویلچر برقی کودکانه: این محصولات نیز از نظر ابعاد و اندازه کوچک هستند تا کودکان در سنین پایین تر بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.
  • ویلچر برقی ریموت دار: از جدیدترین مدل های ویلچر برقی مجهز به ریموت کنترل هستند. بنابراین فرد می تواند تمام اعمال نظیر خاموش و روشن شدن ویلچر، تغییر جهت، تنظیم سرعت و… را به کمک این ریموت به راحتی انجام دهد.

نکات مهم در خرید ویلچر برقی

اگر تصمیم به خرید ویلچر برقی دارید، بهتر است در این مورد نکاتی را در نظر داشته باشید. توجه به این نکات هنگام خرید به شما کمک می کند تا با دقت بیشتری محصول موردنظرتان را انتخاب کنید. در ادامه به مهم ترین این نکات اشاره می کنیم.

میزان راحتی ویلچر برقی

معلولین عزیز به ویژه افرادی که از ناحیه کمر به پایین دچار مشکل ناتوانی در حرکت هستند، ناچارند برای انجام کارهای روزمره ساعات زیادی را روی ویلچر بنشینند. اگر این ویلچر به اندازه کافی راحت نباشد، مسلما استفاده از آن نیز بسیار آزاردهنده و سخت می شود. پس در درجه اول باید میزان راحتی ویلچر را بررسی کنید. جنس پشتی و صندلی ویلچر باید نرم و راحت باشد. علاوه بر این، صندلی ویلچر باید از نظر ابعاد و عمق، استانداردهای بالایی داشته باشد تا بتوان طولانی مدت و بدون مشکل روی آن نشست.

وزن ویلچر برقی

به هر اندازه که ویلچر برقی وزن کمتری داشته باشد، کاربر بهتر می تواند در هنگام حرکت تعادل خود را روی آن حفظ کند. همچنین اگر ویلچر سبک وزن باشد، در صورتی که شارژ باتری ویلچر تمام شود فرد می تواند به کمک دست ها راحت تر ویلچر را به حرکت وا دارد و انرژی زیادی صرف این کار نکند.

جاپایی و زیردستی تاشو ویلچر برقی

اگر جاپایی و زیردستی ویلچر قابلیت تاشوندگی داشته باشند، مسلما فرد به هنگام سوار شدن و بلند شدن از روی ویلچر راحت تر خواهد بود. چرا که در این مواقع این قسمت ها جمع می شوند و دست و پاگیر نیستند. برخی از جاپایی ها نیز دارای محافظ ساق پا هستند. ترجیحا بهتر است برای خرید ویلچر برقی به سراغ این مدل محصولات بروید.

نوع و کیفیت چرخ های ویلچر برقی

قطعا بخش مهم یک ویلچر برقی که روی عملکرد آن تاثیر مستقیم می گذارد، مدل و میزان کیفیت چرخ های آن است. اگر قرار است از ویلچر برقی در سرویس بهداشتی و حمام هم استفاده کنید، لازم است محصولی را انتخاب کنید که چرخ های آن کوچک باشند. همچنین در میان انواع چرخ ویلچر، چرخ های پنوماتیک به آسانی پنچر نمی شوند، دوام بالایی دارند و می توانند فشار دست اندازها را بهتر کنترل کنند. این یعنی احتمال واژگونی ویلچر و آسیب دیدن به فرد کمتر خواهد بود.

نوع باتری ویلچر برقی

هر چه باتری کیفیت بیشتری داشته باشد می تواند شارژ را برای مدت زمان بیشتری ذخیره کند. پس در زمان خرید به نوع باتری و امکان شارژ سریع آن توجه داشته باشید.

با توجه به آپشن ها و امکانات مختلف، قیمت ویلچر برقی متغیر خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

روز برفی

پشتیبانی سامانه کاتب

پشتیبانی سامانه کاتب

شب برفی

درب ریلی توکار

سایت ایدوتک

خرید پلکسی

سئو سایت پزشکی

تیتر باران

کفپوش عایق برق

قیمت آسانسور

شب پاتوق

درب کمدی شیراز

8magazine

نگین 100

بروکر الیمپ ترید

آزمایشات طب کار بدو استخدام

نگین فارسی

علائم دفع سودا از بدن

داکت

خرید نهال

تشک دو نفره

اجاره خودرو

چوب پلاست

فایروال

طراحی سایت فروشگاهی در قزوین

آموزش نحوه صدور و ثبت چک ضمانت از گروه حقوقی قرار

بانک کتاب

قیمت یاب خریدینو

قیمت خرید پترولیوم کک

پشتیسار

قیمت باطری ماشین

تدریس خصوصی زبان انگلیسی

وارد کننده صاعقه گیر الکترونیکی ساختمان

کلید حرارتی زیمنس (خرید از وارد کننده)

آراد برندینگ

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

اهمیت استفاده از رپورتاژ

شیشه ماشین

دکتر علی پرند

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح