کد خبر : 156957
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دسامبر 2021 - 22:32
-

٨٠ میلیارد دلار ثروت غول‌های فناوری چین دود شد

٨٠ میلیارد دلار ثروت غول‌های فناوری چین دود شد

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد ۱۰ نفر از پولدارترین چهره های دنیای فناوری چین در سال ۲۰۲۱ جمعا ۸۰ میلیارد دلار از ثروتشان را از دست دادند. به گزارش ایسنا، این کاهش ثروت که معادل یک چهارم از ثروت آنها بوده است، بزرگترین کاهش سالانه ثروت از سال ۲۰۱۲ به شمار می رود که

٨٠ میلیارد دلار ثروت غول‌های فناوری چین دود شد

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ نشان می دهد ۱۰ نفر از پولدارترین چهره های دنیای فناوری چین در سال ۲۰۲۱ جمعا ۸۰ میلیارد دلار از ثروتشان را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، این کاهش ثروت که معادل یک چهارم از ثروت آنها بوده است، بزرگترین کاهش سالانه ثروت از سال ۲۰۱۲ به شمار می رود که شاخص بلومبرگ بررسی پولدارترین مردم جهان را آغاز کرد.

کالین هوانگ، موسس شرکت پین دوئودوئو ۴۲.۹ میلیارد دلار معادل دو سوم از ثروتش را در سال ۲۰۲۱ به دنبال سقوط ۷۰ درصدی ارزش سهام این پلتفرم تجارت الکترونیکی از دست داد. ثروت جک ما، موسس علی بابا که به دنبال اقدام مقامات چین برای کنترل امپراتوری تجاری وی چندان در انظار عمومی ظاهر نمی شود، حدود ۱۳ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

وضعیت چِنگ وی، موسس شرکت دی دی گلوبال هم تماشایی بود. در هفته های پیش از عرضه سهام شرکت دی دی در آمریکا، سرمایه گذاران به خرید سهام این شرکت در معاملات بازار ثانویه پرداختند و ارزش این شرکت تاکسی اینترنتی را به ۹۵ میلیارد دلار و ارزش سهم چِنگ را به ۶.۷ میلیارد دلار رساندند. اما این دوران شکوفایی و رونق کوتاه بود. پس از این که مقامات چینی تحقیقاتی را درباره این شرکت اعلام کردند و از این شرکت خواستند از بازار سهام نیویورک خارج شود، ارزش سهامش بیش از ۶۰ درصد کاهش پیدا کرد و ثروت چِنگ را به ۱.۷ میلیارد دلار تقلیل داد.

افزایش تحقیقات ضد انحصارطلبی رگولاتورهای چینی از زمان توقف غیرمنتظره عرضه سهام گروه مالی آنت در سال ۲۰۲۰، به شکل فزاینده ای متداول شده است. شرکتهای فناوری از جمله علی بابا، تنسنت هولدینگز، میتوآن و پین دوئودوئو شاهد افت ارزش سهامشان پس از جریمه شدن به دلایل مختلفی چون شیوه های انحصارگرایانه، مختل کردن نظم بازار و عدم اعلام قراردادها بوده اند.

ژانگ ییمینگ، موسس بایت دنس یکی از موارد نادر در میان چهره های فناوری برجسته چین است که ثروتش امسال رشد کرده و بر اساس ارزش سهام سافت بانک، ۱۹.۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. شاید تاحدودی به این علت باشد که شمار سهامداران بایت دنس را محدود نگه داشت و به این ترتیب این شرکت از مشکلات بازار در امان ماند. خود ژانگ هم تلاش کرد در زمان سرکوبهای رگولاتوری توجه چندانی را جلب نکند. وی در ماه مه اعلام کرد از سمت مدیرعامل بایت دنس کناره گیری می کند و سپس ماه پیش از هیات مدیره این شرکت خارج شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از مدیران فناوری چینی دست به اقدام مشابه زدند. سو هوآ، هم موسس اپلیکیشن پخش زنده “کوآیشو تکنولوژی” مقام مدیرعاملی را در نوامبر تنها ۹ ماه بعد از عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت در هنگ کنگ واگذار کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح