کد خبر : 118289
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 15:39
-

پاشینیان خواستار مداخله گسترده جامعه بین‌الملل شد: “منطق دالان” یعنی چه؟!

پاشینیان خواستار مداخله گسترده جامعه بین‌الملل شد: “منطق دالان” یعنی چه؟!

نخست وزیر ارمنستان گفت، آذربایجان سیاست تهاجم مداوم را علیه ارمنستان اتخاذ کرده است و این موضوع باید کانون گفت‌وگوهای جامعه بین‌الملل باشد. به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت رادیو ارمنستان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت: آذربایجان که در “سرخوشی پس از جنگ” به سر می‌برد، گمان می‌کند که به خاطر پیروزی‌اش در

پاشینیان خواستار مداخله گسترده جامعه بین‌الملل شد: "منطق دالان" یعنی چه؟!

نخست وزیر ارمنستان گفت، آذربایجان سیاست تهاجم مداوم را علیه ارمنستان اتخاذ کرده است و این موضوع باید کانون گفت‌وگوهای جامعه بین‌الملل باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت رادیو ارمنستان، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان گفت: آذربایجان که در “سرخوشی پس از جنگ” به سر می‌برد، گمان می‌کند که به خاطر پیروزی‌اش در جنگ، می‌تواند امتیازات دیگری بگیرد؛ اما این ایده، در دنیای مدرن جایی ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه، ارمنستان، در مقابل، تمام تلاش خود را برای ایجاد آرامش در منطقه انجام می‌دهد، گفت، یک عضو جامعه بین‌الملل، باید حد و مرزهایی داشته باشد، جامعه بین‌الملل نیز باید مراقب این حد و مرزها باشد، چرا که در غیر اینصورت “شاهد زوال روابط بین‌المللی خواهیم بود. ”

به گزارش خبرگزاری تاس، “دالان زنگزور” قرار است خاک اصلی جمهوری آذربایجان را از طریق “زنگزور” در ارمنستان به نخجوان، در آن طرف ارمنستان متصل کند. الهام علی‌اف، رئیس‌جمهوری آذربایجان، وعده داده که “بدون توجه به تمایل ارمنستان” و در صورت لزوم، با زور، این دالان را ایجاد کند. وزارت خارجه ارمنستان این اظهارات را محکوم کرد و تاکید کرد که این اظهارات به صلح و ثبات منطقه آسیب می‌زند.

پاشینیان گفت: گویا آذربایجان بر سر مناطقی از ارمنستان، ادعای ارضی دارد. دالان زنگزور چه معنایی دارد؟! زنگزور شرقی یعنی چه؟! چه کسی این اسامی را انتخاب کرده و این کار چه معنایی دارد؟! “منطق دالان” یعنی چه؟! ما بارها گفته‌ایم و بازهم تاکید می‌کنیم مسائل را با “منطق دالان” بررسی نخواهیم کرد.

وی اما افزود که این گفته، به معنای خودداری ارمنستان از دستور کار ایجاد ارتباطات منطقه‌ای نیست.

پاشینیان گفت: “اتفاقا، شاید ارمنستان بیشتر (از آذربایجان) به بازگشایی ارتباطات منطقه‌ای تمایل داشته باشد و به عقیده من، آذربایجان دارد “منطق دالان” را توسعه می‌دهد تا جلوی این فرایند (ارتباطات منطقه‌ای) را بگیرد.”

وی اظهار داشت که ارمنستان اجازه این کار را نخواهد داد.

نخست وزیر ارمنستان همچنین به مسئله سرزمین‌های محصور آذربایجان اشاره کرده و خاطرنشان کرد که وجود آن‌ها در خاک ارمنستان نیاز به بررسی قانونی دارد.

وی در عین حال تاکید کرد که ارمنستان و آذربایجان تنها می‌توانند سندی مبنی بر ایجاد کمیسیونی برای تعیین مرزها و تحدید حدود امضا کنند.

پاشینیان گفت: این مناقشه، باید بیش از این به صحنه بین‌الملل راه یابد، چرا که این فقط مسئله روابط آذربایجان و ارمنستان نیست؛ مسئله قوانین بین‌المللی و نظم جهانی در میان است. ما باید متوجه شویم که آیا نظم جهانی جدیدی روی کار آمده که در آن، هر کس بخواهد می‌تواند هر کجا که خواست بایستد؟! بگذارید اینطور بگویم، آیا کشور ثالثی، این حق را دارد که در هر کجای قلمرو جمهوری آذربایجان که خواست، قرار بگیرد؟ یا آذربایجان به همه همسایگانش این پیغام را می‌دهد که هر کجا که بخواهد می‌ایستد؟! آیا این برگ جدیدی از دفتر قوانین بین‌المللی است؟! این موضوع باید به صورت جدی در مجامع بین‌المللی بررسی شود. مزدورها جدیدا حق فعالیت دارند؟!

به گفته پاشینیان، به همین دلیل است که ارمنستان این مسئله را به چندین مرجع در سطح بین‌المللی ارجاع داده است، از جمله دیوان بین‌المللی دادگستری.

او گفت: ما معتقد هستیم که رفتار آذربایجان باید بیش از پیش مورد بررسی قرار گیرد، نه فقط در قالب سه جانبه و در سازمان پیمان امنیت جمعی، در سازمان ملل، لاهه و دادگاه حقوق بشر اروپا. من در نشست دموکراسی، که به صورت مجازی برگزار می‌شود شرکت خواهم کرد و این مسئله را مطرح خواهم کرد. اقدامات باکو و کشورهای حامی‌اش، حمله به حاکمیت، دولت، استقلال و دموکراسی ارمنستان است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح