کد خبر : 158778
تاریخ انتشار : شنبه 11 دسامبر 2021 - 15:13
-

پامپئو: ما آزادی را تضمین کردیم!

پامپئو: ما آزادی را تضمین کردیم!

وزیر خارجه سابق آمریکا عصر شنبه در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» بارها به دستورکار سیاست خارجی «اول آمریکا» اشاره و از «دستاوردهای سیاسی» دولت پیشین دفاع کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه پولیتیکو، مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا که نامزد ریاست جمهوری بالقوه ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، در سخنرانی مفصل خود مشخص

پامپئو: ما آزادی را تضمین کردیم!

وزیر خارجه سابق آمریکا عصر شنبه در «کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کار» بارها به دستورکار سیاست خارجی «اول آمریکا» اشاره و از «دستاوردهای سیاسی» دولت پیشین دفاع کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نشریه پولیتیکو، مایک پامپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا که نامزد ریاست جمهوری بالقوه ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، در سخنرانی مفصل خود مشخص کرد که به شدت به سمت حامیان دونالد ترامپ متمایل است.

پامپئو با ذکر آنچه “دستاوردهای” دولت ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا می‌خواند، با تشویق حاضران در نشست مواجه شد. او گفت: خبر خوب امروز برای من این است که وقتی شما دیپلمات هستید، وقتی شما هفتادمین وزیر خارجه هستید، باید در مسیری حرکت کنید. من اینطور نیستم. من الان دیپلمات نیستم و می‌خواهم از آن مسیر خارج شوم.

مایک پامپئو در ادامه حملاتی به چین داشت و بعد از دستور دونالد ترامپ برای ترور سردار قاسم سلیمانی دفاع کرد. او در انتقاد از دموکرات‌ها با بیان اینکه “آنها تظاهر می‌کنند که به مشاغل در آمریکا اهمیت می‌دهند” به اقدام دولت بایدن در لغو مجوز اصلی خط لوله پیشنهادی “کیستون ایکس‌ال” تاخت.

او همچنین از جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا که اکنون نماینده تغییرات اقلیمی بایدن است، بابت اینکه ژانویه گفته بود کارگران سوخت فسیلی که شغل خود را از دست داده‌اند می‌توانند “صفحات خورشیدی بسازند” انتقاد کرد.

پامپئو همچنین سوابق اقتصادی و مهاجرتی دولت ترامپ را با سیاست خارجی این دولت ترکیب کرد. او گفت: اول آمریکا برای آمریکا درست است. زمانی که آمریکا نترس و جسور و قوی باشد، کل دنیا سود می‌برد.

وزیر خارجه سابق آمریکا گفت: دموکرات‌ها می‌خواهند بودجه پلیس را قطع کنند، در حالی که آنها کنگره را حصارکشی می‌کنند. این وارونه است. همچنین لغو آزادی تجمع مسالمت‌آمیز ما و سانسور ارتباطات آنلاین ما کاملا با درک بنیانگذاران ما درباره آمریکا متضاد است.

کنفرانس سالانه اقدام سیاسی محافظه‌کار که از ۲۵ تا ۲۸ فوریه برگزار میشود، توجهات زیادی را به خود جلب کرده است چرا که دونالد ترامپ هم قصد دارد یکشنبه در آن سخنرانی کند.

مایک پامپئو در ادامه سخنانش گفت، گرچه مقام‌ها و حامیان ترامپ از همه طرف هدف حمله قرار می‌گرفتند و با عناوینی چون “دقلک، اسفناک، کوته‌فکر متعصب و مقاومت شر” توصیف می‌شدند، اما او بابت “مبارزه” خود و “دستاوردها” مفتخر است.

به گفته او، دولت ترامپ “مقاومت شدیدی” مقابل سوسیالیسم و انتقادهای آنلاین انجام داد و “آزادی آمریکایی” را تضمین کرد. پامپئو مدعی شد که دولت ترامپ برای کارگران در سراسر آمریکا به ایجاد اشتغال پرداخت. این وزیر دولت ترامپ همچنین اشاره کرد که سیاست مرزی دولت پیشین به آمریکایی‌ها فرصت افزایش درآمد و مراقبت از خانواده‌هایشان را داد.

پامپئو همچنین در حوزه سیاست خارجی به جنجالی‌ترین تصمیم دولت ترامپ که خروج از توافق آب و هوایی پاریس بود اشاره کرد. به ادعای او، این پیمان خطری برای بشریت به دنبال دارد و آن را “یک شوخی ویران کننده مشاغل” توصیف کرد. او گفت: زمانی که بایدن دوباره وارد این پیمان شد، می‌توانم به شما این را بگویم که شی جینپینگ (رئیس جمهوری چین) هر لحظه لبخند می‌زند و کارگران آمریکایی می‌بازند.

مایک پامپئو همچنین با اشاره به سیاست جنجالی آمریکا در خاورمیانه، گفت واشنگتن از منافعش دفاع کرد و به حمایت از اسرائیل پرداخت. او همچنین با اشاره به انتقاداتی مبنی بر اینکه اقدامات خصومت‌بار ارتش آمریکا علیه ایران و جابجایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس باعث بروز جنگ می‌شود، گفت، جنگی نشد!

این دیپلمات پیشین جمهوری‌خواه، همچنین توافق‌هایی میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی را “ایجادکننده صلح واقعی” در این منطقه توصیف کرد.

این دیپلمات سابق آمریکایی در ادامه رجزخوانی کرد که تحریم‌های عمدتا نمادینی که چین و ایران علیه او اعمال کرده‌اند، مدرکی است که نشان می‌دهد رویکرد خصمانه او در قبال “دشمنان” کارآمد بوده است. او گفت: هرگز فراموش نکنید، چین به ما بیشتر نیاز دارد تا ما به آنها. رئیس جمهور ترامپ این را فهمید، سیاست خارجی ما این را درک کرد و ما از کارگران آمریکایی مقابل شکار حزب کمونیست چین حفاظت کردیم.

او همچنین به تعاملات ترامپ با کره‌شمالی از جمله دو نشست با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی اشاره کرد. پامپئو در رابطه با برنامه هسته‌ای کره‌شمالی بعد از این نشست‌ها گفت: تقریبا هیچ آزمایشی صورت نگرفت. این سیاست خارجی واقعی است.

پامپئو همچنین از اظهارات بایدن که گفته بود “آمریکا بازگشته است” انتقاد کرد. او پرسید: آمریکا به چه چیزی بازگشته است؟

او سپس گفت که بایدن سهل‌گیری بسیاری در قبال ایران خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح