کد خبر : 117385
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 23:48
-

پایتختی کتاب فرصتی برای توسعه فعالیت کتابخانه دانش آموزی شیراز است

پایتختی کتاب فرصتی برای توسعه فعالیت کتابخانه دانش آموزی شیراز است

ایسنا/فارس مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب، آن را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌ها و رشد کیفی کتابخانه دانش آموزی دانست. فرهاد اسماعیلی در جلسه هیئت امنای کتابخانه دانش آموز شیراز، گفت: عقبه کتابخانه دانش آموز مدارس است و عقبه مدارس کلاسهای درس در کل استان است لذا فعالیت ها

پایتختی کتاب فرصتی برای توسعه فعالیت کتابخانه دانش آموزی شیراز است

ایسنا/فارس مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس، انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب، آن را فرصتی مناسب برای توسعه فعالیت‌ها و رشد کیفی کتابخانه دانش آموزی دانست.

فرهاد اسماعیلی در جلسه هیئت امنای کتابخانه دانش آموز شیراز، گفت: عقبه کتابخانه دانش آموز مدارس است و عقبه مدارس کلاسهای درس در کل استان است لذا فعالیت ها این کتابخانه باید در مدارس نمود داشته باشد.

وی با بیان اینکه مرکزیت کتابخانه دانش آموز باید حفظ شود، افزود: برای کتابخانه دانش آموز در سطح وزارتخانه باید ساختار تعریف شود و این مهم نشان دهنده جایگاه مهم کتاب خوانی است.

اسماعیلی خواستار مدیریت نیروها در این کتابخانه شد و گفت: باید بهترین نیروها جذب این کتابخانه شود تا با یک کار تخصصی، بهترین خدمات به مردم و دانش آموزان ارائه شود.

او با اشاره به پایتختی کتاب شهر شیراز نیز گفت: از شرایط این  پایتختی برای کتابخانه دانش آموز و سایر کتابخانه ها باید استفاده کرد و در این راه تعامل با دیگر دستگاههای مرتبط ضروری است.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس، اهمیت کتابخانه دانش آموز را در «کتاب خوان کردن دانش آموزان» دانست و افزود: باید دنبال راه حل بود که چگونه می توان دانش آموزان را کتاب خوان کرد و در این مسیر وظیفه مسوولان آموزش و پرورش، بسیار مهم است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد:  توجه به ذائقه دانش آموزان در تالیف کتاب ها را باید مد نظر داشت و دانش آموزان را باید از منظر خودشان دید؛ بنابراین روش های جدید تالیف کتاب به لحاظ «مخاطب سنجی و ذائقه سنجی» در این راستا مهم است.

وی همچنین با تقدیر از رئیس سازمان دانش آموزی در مدیریت این سازمان و جذب نیروهای کارآمد در کتابخانه دانش آموز، گفت: روزی که مسوولیت ها را واگذار کردیم، باید اقداماتی که در کتابخانه انجام شده برای مردم ملموس باشد.

در ابتدای این نشست محسن کلاری رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در کتابخانه دانش آموز در سال جاری را ارائه کرد.

کلاری اظهار داشت: کتابخانه دانش آموز در سال ۱۳۹۴ به سازمان دانش آموزی سپرده شد و تاکنون حدود ۴میلیارد ریال برای تجهیز، حفظ و نگهداری آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کتابخانه با یک مخزن حدود ۲۰۰هزار جلدی از انواع کتاب های تخصصی، عمومی و کمک درسی، آبروی فرهنگی شهر شیراز به عنوان فرهنگی ترین شهر کشور، محسوب شده و باید همواره از آن حفظ و حراست کرد.

کلاری خواستار توجه مسوولان شهر شیراز و خیرین به کتابخانه دانش آموز شد و گفت: اگر یک هم افزایی میان سازمان های فرهنگی شهر به وجود آید، می توان این کتابخانه را به لحاظ منابع، غنی و غنی تر کرد که این مهم همت مدیران فرهنگ دوست و علاقه مند به کتاب را می طلبد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح