کد خبر : 116283
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 23 نوامبر 2021 - 15:19
-

پای تبلیغات به خواب‌ مردم باز می‌شود!

پای تبلیغات به خواب‌ مردم باز می‌شود!

محققان و متخصصین حوزه خواب در مورد یک روش جدید بازاریابی هشدار داده‌اند و آن تزریق تبلیغات به رویاها است. به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریزم، سه محقق از دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه مونترال مقاله‌ای در مورد هک کردن رویاها در مجله‌ی Aeon منتشر کردند و هشدار دادند که بر طبق بررسی‌های

پای تبلیغات به خواب‌ مردم باز می‌شود!

محققان و متخصصین حوزه خواب در مورد یک روش جدید بازاریابی هشدار داده‌اند و آن تزریق تبلیغات به رویاها است.

به گزارش ایسنا و به نقل از فیوچریزم، سه محقق از دانشگاه هاروارد، موسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه مونترال مقاله‌ای در مورد هک کردن رویاها در مجله‌ی Aeon منتشر کردند و هشدار دادند که بر طبق بررسی‌های اخیر، ۷۷ درصد از بازاریابان قصد دارند از فناوری تبلیغات در خواب طی سه سال آینده استفاده کنند.

محققان نوشتند:‌ شرکت‌های بازاریابی آشکارا در حال آزمایش روش‌های جدیدی برای هدایت خریدارها از طریق خواب و رویا هستند. دستکاری رویاها برای منافع تجاری به سرعت در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

دستکاری رویا وضعیتی است که در آن یک محرک پیش یا در حین خواب بر محتوای رویای فرد اثر می‌گذارد و از طریق دستگاههای پوشیدنی امکان پذیر است.

دو نفر از محققان این مقاله پیش از این بر دستگاهی کار می‌کردند که برای برقراری ارتباط در طول خواب طراحی شده بود و می‌توانست رویای افراد را “هک” کند.

یکی از نگرانی‌های به خصوص محققان در مورد یک کمپین تبلیغاتی بود که مردم را به شرکت در مطالعه‌ای موسوم به “دستکاری هدفمند رویا” دعوت می‌کرد.

این سه محقق اوایل سال جاری در نامه‌ای سرگشاده شرکت‌های تبلیغاتی که قصد داشتند رویای افراد را “هک”‌ کنند مورد انتقاد قرار دادند. ۴۰ دانشمند دیگر نیز این سند را امضا کردند. نویسندگان این مقاله همچنین خاطرنشان کردند که کمیسیون فدرال تجارت که بر تبلیغات در ایالات متحده نظارت دارد باید قوانین خود را به روزرسانی کرده و در برابر پیام‌های پنهان در تبلیغات بایستد و دستکاری رویا را ممنوع کند.

به گفته‌ی نویسندگان، پیش از آن که دیر شود باید اقدام کنیم زیرا اگرچه دستکاری رویا کاربردهایی برای درمان اختلال اضطراب پس از سانحه دارد اما شرکت‌های فناوری که ساعت‌های هوشمند، اپلیکیشن و ابزارهای پوشیدنی تولید می‌کنند و می‌توانند بر خواب ما نظارت کنند امکان فروش این داده‌ها را دارند و قادرند به این وسیله رویاها را دستکاری کنند.

و از همه بدتر آن است که شما چیزی به خاطر نمی‌آورید. محققان برای توضیح بیشتر این موضوع به مطالعه‌ای اشاره کردند که در آن افراد سیگاری هنگام خواب در معرض ترکیبی از بوی بد و بوی سیگار قرار گرفتند. مصرف سیگار در این افراد کاهش یافت اما آن‌ها چیزی به خاطر نمی‌آوردند.

به طور کلی این هشداری برای کنترل این فناوری است پیش از آن که تکمیل شود. آن چه در آینده رخ خواهد داد بستگی به اقدامات ما برای محافظت از رویاهایمان دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح