کد خبر : 81351
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 نوامبر 2021 - 23:05
-

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تکمیل تونل کبیرکوه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. مهندس «عبدالله بهادری» در بازدید اصلانی بازرس کل استان از تونل کبیرکوه اظهار کرد: تونل کبیر کوه به لحاظ حجم عملیات اجرایی تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این

پیشرفت ۷۰ درصدی تونل کبیرکوه

ایسنا/ایلام مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: تکمیل تونل کبیرکوه در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مهندس «عبدالله بهادری» در بازدید اصلانی بازرس کل استان از تونل کبیرکوه اظهار کرد: تونل کبیر کوه به لحاظ حجم عملیات اجرایی تا کنون نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای این میزان عملیات ۲۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این میزان هزینه طبق فهرست بهای سال‌های گذشته پرداخت شده و تکمیل این تونل در حال حاضر  نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز خواهد داشت، تصریح کرد: طول تونل اصلی کبیر کوه ۴۷۵۰متر است که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول اجرای لاینینگ(پوشش بتونی سقف و دیوارها) است  که ۶۰۰ متر از لاینینگ نیز در حال حاضر انجام گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام ادامه داد: از سمت شهرستان دره‌شهر  برای دسترسی به تونل اصلی کبیر کوه۶.۵ کیلومتر جاده‌سازی در حال انجام است که در آن  ۸ دستگاه تونل دیگرجمعاً به طول ۱۸۵۰متر حفاری شده و هم اکنون پیمانکار دراین قسمت مشغول عملیات لاینینگ تونل ها است.
بهادری تصریح کرد:  تونل کبیرکوه از چند لحاظ چه سطح استان و چه در سطح ملی از اهمیت بالایی بر خوردار است، این تونل گردنه سخت گذر کبیر کوه بین شهرستانهای دره شهر و آبدانان را که نزدیک ۱۸۰ پیچ و قوص پرحادثه را دارد حذف کرده و دسترسی شهرستانهای شمال و جنوب استان و حتی درآینده با بهره برداری از طرح هایی چون راه ارتباطی سیروان- بدره و سایر پروژه های راه سازی دیگر تردد بین استانهای کرمانشاه به خوزستان را تسهیل و کوتاه تر می کند و همچنین به عنوان یک راه عمود بر راههای موازی دیگر دسترسی استانهای مرکزی به مرزهای غربی نظیر مرز چیلات را امکان پذیر می‌کند.

«مهدی اصلانی» بازرس کل استان در این بازدید اظهار کرد: اداره کل بازرسی استان احداث پروژه تونل کبیر کوه را مانند سایر پروژه ها از چند جنبه از جمله مباحث فنی، میزان و نحوه پرداختها، مدت زمان اجرا و … مورد بحث و بررسی قرار داده و هر جا که لازم باشد راهکارهای لازم در زمینه های مختلف به دستگاه اجرایی ارائه خواهد شد و در مجموع هدف همه ما احداث یک پروژه استاندارد و با کیفیت برای توسعه استان و کشور و استفاده نسل‌های آینده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح