کد خبر : 117548
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 نوامبر 2021 - 1:46
-

پیگیری رئیس جمهور از آخرین وضعیت کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

پیگیری رئیس جمهور از آخرین وضعیت کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار چهارمحال‌وبختیاری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آخرین وضعیت کرونا در این استان را پیگیری کرد. اقبال عباسی ۱۹ فروردین‌ماه در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در محل کارخانه پرتودهی گاما با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و

پیگیری رئیس جمهور از آخرین وضعیت کرونا در چهارمحال‌وبختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانسی با استاندار چهارمحال‌وبختیاری و رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، آخرین وضعیت کرونا در این استان را پیگیری کرد.

اقبال عباسی ۱۹ فروردین‌ماه در جلسه‌ای با حضور رئیس‌جمهور به صورت ویدئو کنفرانس در محل کارخانه پرتودهی گاما با ارائه گزارشی از وضعیت شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری و اقدامات صورت گرفته  در این حوزه، اظهار کرد: در ابتدا پیش‌بینی می‌شد چهارمحال‌وبختیاری به علت موقعیت جغرافیایی، گردشگر پذیر بودن، مراودات کاری مردم با استان‌هایی هم‌چون خوزستان و اصفهان و ترانزیتی بودن محورهای این استان آمار بالایی از ابتلا به کروناویروس را به خود اختصاص دهد، اما خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته وضعیت در حال حاضر مطلوب است.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان همچنین در اجرای طرح غربالگری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد و نزدیک به  ۱۰۰  درصد مردم چهارمحال و بختیاری نسبت به کرونا ویروس غربالگری شدند.

وی با اشاره به اینکه  ۶۰۰  نفر هم‌اکنون در راستای اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: این استان در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بسیار موفق عمل کرد، از آغاز اجرای این طرح ورودی به استان حدود ۹۰ درصد و ترددها نیز حدود ۸۵ درصد کاهش داشت و بیش از  ۳۰۰  واحد صنفی متخلف نیز پلمب شد.

عباسی در ادامه در خصوص وضعیت منطقه اقتصادی چهارمحال و بختیاری نیز توضیح داد: پیش‌بینی شده است حدود  ۴۰۰  واحد سلولوزی و  ۱۵۰  واحد صنایع تبدیلی با محوریت کارخانه پرتودهی گاما در این منطقه مستقر شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مقدمات لازم برای بازگشایی واحدهای تولیدی و برخی از اصناف از ۲۳ فروردین‌ماه در چهارمحال و بختیاری طبق پروتکل‌های بهداشتی فراهم شده است، افزود: خوشبختانه اصناف و مردم تاکنون همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان استانی داشته‌اند و از تمامی مصوبات ستاد استانی و ملی تبعیت می‌کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس در شرایط فعلی می‌تواند خطرآفرین باشد از رئیس‌جمهور درخواست کرد، زمان بازگشایی مدارس تا عادی شدن شرایط به تعویق بیوفتد، زیرا والدین نیز نگرانی‌های بسیاری از این بابت دارند، همچنین نمی‌توان فاصله مناسب را بین دانش‌آموزان در کلاس‌های درس کوچک رعایت کرد و همین مسئله می‌تواند موجب شیوع کرونا ویروس در بین دانش‌آموزان شود.

عباسی در پایان با دعوت از رئیس‌جمهور برای سفر به چهارمحال و بختیاری، تصریح کرد: طرح‌های اقتصادی و عمرانی خوبی از جمله پتروشیمی لردگان، کارخانه پرتودهی گاما و بیمارستان بروجن در این استان آماده افتتاح است.

حدود ۷۰ درصد گروه‌های پرخطر در مرحله دوم غربالگری شدند

همچنین مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با ارئه گزارشی از اقدامات بهداشتی و درمانی در حوزه مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: قبل از شیوع کرونا ویروس در کشور و چهارمحال و بختیاری کمیته علمی و اپیدمیولوژی در دانشگاه علوم پزشکی استان تشکیل و مدل‌های مختلف برای برخورد با این ویروس طراحی شد.

وی افزود: هم‌زمان با آغاز شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری ضدعفونی و گندزدایی معابر و مکان‌های عمومی در دستور کار قرار گرفت و در این راستا با توجه به کمبود مواد ضدعفونی از مواد جایگزین که در بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله مورد استفاده قرار می‌گرفت برای ضدعفونی شهرها و روستاها استفاده کردیم.

شیرانی با اشاره به اینکه بیماریابی از روزهای اول در چهارمحال و بختیاری با جدیت دنبال شد، یادآور شد: این استان رتبه اول در غربالگری را به خود اختصاص داده است، همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ درصد گروه‌های پرخطر مانند مادران باردار، افراد دارای اضافه وزن، بیماران قلبی- عروقی، دیابتی، فشارخون و … در مرحله دوم مورد غربالگری قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۰ درصد از مبتلایان به کرونا ویروس مربوط به کادر درمان استان بوده است و یک نفر نیز در خط مقدم مبارزه با کرونا جان خود را از دست داد.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل اصلی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور کمبود نیروی انسانی است از رئیس جمهور درخواست کرد: بسیاری از نیروهای ما به صورت قراردادی و شرکتی با ما فعالیت می‌کنند و در این ایام فداکاری و ایثار خود را نشان دادند، می‌طلبد جهت قدردانی از زحمات آن‌ها نسبت به تبدیل وضعیت این نیروها اقدام شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح