کد خبر : 98492
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 20:41
-

چالش‌های حمل‌ونقل در دریای خزر

چالش‌های حمل‌ونقل در دریای خزر

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت درباره چالش هایی که در حوزه حمل و نقل دریایی دریای خزر وجود دارد بیان کرد: مهمترین مشکل این است که در وهله نخست خطوط منظم دریایی نداریم و در وهله دوم، کشتی های کامیون بر در این حوزه دریایی خزر در اختیار نداریم. به گزارش ایسنا،

چالش‌های حمل‌ونقل در دریای خزر

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت درباره چالش هایی که در حوزه حمل و نقل دریایی دریای خزر وجود دارد بیان کرد: مهمترین مشکل این است که در وهله نخست خطوط منظم دریایی نداریم و در وهله دوم، کشتی های کامیون بر در این حوزه دریایی خزر در اختیار نداریم.

به گزارش ایسنا، احسان قمری درباره چالش هایی که در حوزه حمل و نقل دریایی دریای خزر وجود دارد بیان کرد: مهمترین مشکل این است که در وهله نخست خطوط منظم دریایی نداریم و در وهله دوم، کشتی های کامیون بر در این حوزه دریایی خزر در اختیار نداریم.برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت وگو در خصوص مشکلات حمل و نقل و بیمه فعالان تجارت خارجی با احسان قمری، مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت کشور به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وی در برنامه رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه در حوزه تجارت خارجی دارای حمل و نقل زمینی، ریلی، دریایی و هوایی هستیم گفت: این چهار بخش را در قالب چهار پروژه زیرساختی در نظر گرفته ایم.

او با اشاره به اینکه اولویت نخست در رفع مشکلات حمل و نقل، در حوزه دریایی است اظهار کرد: در حوزه دریای خزر از نظر تجارت و حمل و نقل از پنج کشور ساحلی این دریا، روسیه مقام نخست را با حدود ۶۹ درصد حمل و نقل کالا و جمهوری اسلامی ایران نیز مقام دوم را با حدود ۳۰ درصد از تجارت در اختیار دارند. در حقیقت ۹۹ درصد از حمل و نقل دریایی حوزه دریای خزر را این دو کشور در اختیار دارند و سه کشور باقیمانده یک درصد از این تجارت را سهیم هستند.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه باید ظرفیت موجود در دریای خزر را حفظ و افزایش دهیم، اعلام کرد: این ظرفیت در حال حاضر رو به افزایش است؛ به نحوی که در سال 1398 حدود 35 درصد در آن سهم داشتیم اما در سال گذشته به ۳۹ درصد رسیده است. این ظرفیتی که صادر کنندگان برای صادرات کالا دارند سبب توجه ویژه به حمل و نقل دریایی می شود.

وی درباره نبود خطوط منظم دریایی گفت: صادر کننده به ویژه در بخش کالاهای فسادپذیر همچون مواد غذایی تعهداتی به خریدار خارجی دارد که در موعد مقرر محصول را به بازار کشور هدف برساند و بنابراین توقع دارد شرکت کشتیرانی در موعد مقرری که اعلام می کند کشتی را حرکت دهد و در زمان معین به کشتی برسد اما به دلیل نبود خطوط منظم، گاهی ممکن است کشتیرانی به تعهدات خود عمل نکند.

منبع: ايسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح