کد خبر : 100095
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 نوامبر 2021 - 22:57
-

چرایی راه‌اندازی کلینیک ویژه کرونا در منطقه‌ای مسکونی و پرتردد تهران

چرایی راه‌اندازی کلینیک ویژه کرونا در منطقه‌ای مسکونی و پرتردد تهران

رییس بیمارستان ابن سینا ضمن اشاره به روند خدمت رسانی کلینیک ویژه کرونا زیر نظر این بیمارستان، چرایی احداث این کلینیک در منطقه مسکونی و پرتردد “صادقیه” تهران را تشریح کرد. آرش انیسیان، رییس بیمارستان ابن سینا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای عبور از بحران کرونا یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها این است که از تماس

چرایی راه‌اندازی کلینیک ویژه کرونا در منطقه‌ای مسکونی و پرتردد تهران

رییس بیمارستان ابن سینا ضمن اشاره به روند خدمت رسانی کلینیک ویژه کرونا زیر نظر این بیمارستان، چرایی احداث این کلینیک در منطقه مسکونی و پرتردد “صادقیه” تهران را تشریح کرد.

آرش انیسیان، رییس بیمارستان ابن سینا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: برای عبور از بحران کرونا یکی از مهم‌ترین توصیه‌ها این است که از تماس نزدیک افراد با یکدیگر جلوگیری کنیم. یکی از آلوده‌ترین مکانها برای ابتلا و شیوع این بیماری اورژانس بیمارستان‌ها است به دلیل اینکه بیماران با مشکلات مختلف به بیمارستان می‌آیند و در یک سالن انتظار قرار می‌گیرند و خدمات اورژانس نیز به دلیل اولویت بندی‌ها با تاخیر ممکن است ارائه شود بر همین اساس زمانی که بیماران کنار یکدیگر هستند زیاد است.

وی افزود: ابتکاری به خرج دادیم و همان طور که در دستورالعمل‌های وزارت بهداشت نیز آمده برای جداسازی اورژانس بیماران تنفسی از سایر بیماران در قالب کلینیکی به نام “نفس” در خارج از فضای معمول بیمارستان و در مجاورت آن اقدام کردیم. این کلینیک با معماری منطبق بر استانداردهای قرنطینه و ایزولاسیون برای بیماران احداث شده است.

رییس بیمارستان ابن سینا ادامه داد: بیماران در بدو ورود تریاژ و ارزیابی و سپس پزشک بیماران را ویزیت می کند؛ اگر نیاز به اقدامات تشخیصی باشد برای تشخیص کرونا نمونه آزمایش در این کلینیک انجام و بیماران برای سی‌تی اسکن ارجاع و در مرحله بعد وارد سالن قرنطینه می‌شوند. پس از آماده شدن جواب آزمایش و سی‌تی اسکن و مشخص شدن ابتلا به بیماری کرونا، فرد تعیین تکلیف می‌شود.

انیسیان تاکید کرد: اگر فرد مبتلا به کرونا باشد با داشتن علائم شدید در بیمارستان بستری می شود و برای سایر افراد قرنطینه در منزل انجام می‌شود به این شکل که بیماران ثبت می شوند و هر روز با آنها تماس گرفته می شود و شرایط آنها ارزیابی خواهد شد. اگر نیاز به مراجعه مجدد باشد در منزل به بیماران خدمات ارائه می شود و پزشک و پرستاران ترجیحا به منزل بیمار مراجعه می کنند و اقدامات درمانی انجام می‌دهند.

 

 

 

 

 

رییس بیمارستان ابن‌سینا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه اگر فرد مبتلا خدمات بیشتری نیاز داشته باشد و علائم وی پیشرفت کند راهنمایی خواهد شد افزود: گاهی این بیماران در قرنطینه دو هفته‌ای دچار مشکلات روحی می‌شوند و در این مرحله با تعیین وقت قبلی روان شناسی مشخص می کنیم که به صورت آنلاین و یا تلفنی مشاوره می دهد و خدمات مورد نیاز ترجیحا در منزل ارائه می‌شود.

وی افزود: این کلینیک ۱۰۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه‌گذاری شده و زمین آن متعلق به شهرداری منطقه ۵ است که در اختیار بیمارستان ابن سینا قرار گرفته است؛ امیدواریم پس از بحران کرونا بتوانیم خدمات این کلینیک را در قالب‌های مورد نیاز ادامه دهیم.

انیسیان در پاسخ به این سوال که خدمات در منزل به بیماران چگونه ارائه می‌شود؟ گفت: این خدمات توسط خود پرسنل کلینیک و پرستاران و پزشکان ارائه می شود و در صورت نیاز می توان از سایر مراکز نیز نیرو به کار گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا این کلینیک در مکانی پرتردد و در مجاورت بافت مسکونی میدان صادقیه احداث شده است و امکان ساخت آن در مکانی دورتر از محدوده مسکونی وجود نداشت؟ اظهار کرد: بیمارانی که مشکوک به کرونا هستند باید دسترسی راحت و سریعی داشته باشند و منطقه صادقیه یکی از آلوده‌ترین منطقه‌ها از نظر کرونا است لذا وجود این کلینیک کمک می کند کسانی با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا کمتر در شهر تردد کنند.

وی ادامه داد: این کلینیک برای غربالگری و درمان سرپایی در نظر گرفته شده است و به صورت شبانه روزی فعالیت می‌کند و روزانه ظرفیت پذیرش تا ۳۰۰ نفر را دارد. افراد بستری در منزل نیز خدمات دریافت می کنند و با توجه به شرایط می توانیم برای این بخش برنامه ریزی کنیم چرا که این بخش خدمات اورژانس و غیرقابل مدیریت نیست لذا اگر لازم باشد از سایر مراکز و پزشکان داوطلب نیز کمک می گیریم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح