کد خبر : 89406
تاریخ انتشار : شنبه 13 نوامبر 2021 - 22:52
-

چهره سیاهی از کرمانشاه نشان ندهیم

چهره سیاهی از کرمانشاه نشان ندهیم

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از مردم استان خواست تا به جای بازنشر کلیپ جرائم خشن در فضای مجازی، آن را برای پلیس و دستگاه قضایی ارسال کنند. شهرام کرمی در نشست ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار که امروز(23 تیر) در دادگستری استان تشکیل شد، بااشاره به وقوع چند فقره درگیری

چهره سیاهی از کرمانشاه نشان ندهیم

ایسنا/کرمانشاه دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از مردم استان خواست تا به جای بازنشر کلیپ جرائم خشن در فضای مجازی، آن را برای پلیس و دستگاه قضایی ارسال کنند.

شهرام کرمی در نشست ستاد کنترل مجرمین حرفه ای و سابقه دار که امروز(23 تیر) در دادگستری استان تشکیل شد، بااشاره به وقوع چند فقره درگیری و نزاع اراذل و اوباش در کرمانشاه طی روزهای گذشته، اظهارکرد: این نزاع‌ها در فضای مجازی بازتاب داشت و مردم را نگران کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه قضایی با چنین مواردی برخوردی شدید و قاطع خواهد داشت و طی این چند روز هم تمام عوامل این درگیری ها دستگیر شده اند و اکنون در بازداشت موقت بسر می برند.

دادستان کرمانشاه افزود: به مردم قول می دهیم که تا آخر پرونده این مجرمین را پیگیری کنیم و مجازات قانونی و قاطع و بازدارنده ای را برای آنها در نظر بگیریم.

وی در ادامه درخصوص بازنشر چنین جرائمی در فضای مجازی هم گفت: از مردم می خواهیم که  اگر کلیپ هایی را از مصادیق ناامنی مانند نزاع و درگیری و … در اختیار دارند، آنها را تحویل پلیس دهند تا پیگیری لازم انجام شود.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: زمانی که این کلیپ ها در فضای مجازی منتشر می شود، مردم احساس ناامنی می کنند و از حیث فرهنگی هم خدشه ای به چهره شهر و دیارمان وارد می شود.

وی افزود: از سوی دیگر انتشار کلیپ  جرائم خشن باعث خواهد شد تا دستگیری مجرمین سخت شود، چراکه وقتی متوجه می شوند در فضای مجازی اسامی و تصاویر آنها منتشر شده مخفی می شوند و یا اینکه به استان های دیگر فرار می کنند و این مسئله کار را برای دستگیری آنها سخت می کند.

کرمی اضافه کرد: اگر مردم کلیپ جرائم خشن را در اختیار پلیس  قرار دهند، مطمئن باشند که پیگیری های لازم انجام خواهد شد و مجازات سختی را برای آنها خواهیم داشت.

در ادامه این نشست، نصرت الله مرادی مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کرمانشاه نیز باتوجه به بازتاب کلیپ برخی جرائم خشن در فضای مجازی استان،  پیشنهاد تشکیل “شورای فضای مجازی” استان را در زیرگروه مجموعه شورای تامین داد.

وی در ادامه افزود: همچنین برای پرونده های خشن و مهمه باید شعبه خاصی تشکیل شود و پیگیری سریعتری برای آنها انجام گیرد.

حسین مظهری رئیس دادگاه تجدید نظر استان کرمانشاه نیز در ادامه با اعلام اینکه در کرمانشاه هر ماه چند فقره جرائم مهمه رخ می دهد، عنوان کرد: انتظار می رود که آخرین روند رسیدگی به این پرونده های ویژه را برای افکار عمومی توضیح دهیم.

دیگر مسئولین حاضر در این نشست نیز باتوجه به بازتاب گسترده کلیپ های جرائم خشن در فضای مجازی خواستار آن شدند که با ورود سریع پلیس آن را مدیریت کنند.

همچنین در این نشست عنوان شد که پائین بودن سطح آگاهی بسیاری از مردم نسبت به مجازات هر جرم بویژه استفاده از سلاح گرم و سرد باعث شده تا گاها ترسی از انجام این جرائم را نداشته باشند، این درحالی است که طبق قانون استفاده از سلاح گرم و سرد برای ترساندن مردم محاربه محسوب می شود و در شرایطی حتی حکم اعدام برای فرد مجرم در نظر گرفته می شود که بسیاری از آن اطلاع ندارند. بنابراین باید اطلاع رسانی های لازم در خصوص مجازات جرائم مختلف به مردم صورت گیرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح