کد خبر : 102002
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 18 نوامبر 2021 - 21:14
-

چگونه از تب‌سنج استفاده کنیم؟

چگونه از تب‌سنج استفاده کنیم؟

ایسنا/زنجان امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر پیشگیری از انتقال بیماری بسیار ضروری است که یکی از مهمترین علائم بیماری و روش‌ تشخیص آن داشتن تب بالا است. به گزارش ایسنا، طی ماه‌های اخیر شیوع بالای بیماری کرونا بسیاری از کشورهای دنیا از جمله

چگونه از تب‌سنج استفاده کنیم؟

ایسنا/زنجان امروزه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و انتقال این بیماری از فردی به فرد دیگر پیشگیری از انتقال بیماری بسیار ضروری است که یکی از مهمترین علائم بیماری و روش‌ تشخیص آن داشتن تب بالا است.

به گزارش ایسنا، طی ماه‌های اخیر شیوع بالای بیماری کرونا بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران را درگیر خود کرده به طوری که سازمان جهانی بهداشت این بیماری را پاندومی اعلام کرده است.

تب بالا، سرفه خشک، تنگی نفس، بی‌حالی و سردرد  از جمله شایع‌ترین علائم کووید – ۱۹ بوده که در مواردی در بزرگسالان و کودکان با اسهال، استفراغ و دل درد نیز همراه است.

در ایران و سایر کشورها برای تشخیص بیماران مبتلا به کرونا و برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر افراد، تب آنها چک می‌شود و براساس آن، بیمار شناسایی شده و تحت آزمایش و درمان قرار خواهد گرفت.

ممکن است تاکنون نیازی به استفاده از تب‌سنج در منزل نداشتید ولی اکنون برای رفع دلهره و اضطراب ناشی از بیماری کرونا و پیشگیری از مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی، استفاده صحیح از تب‌سنج برای اندازه‌گیری درست تب در خانه اهمیت بسیاری دارد.

میزان تب برای کرونا براساس  روش اندازه‌گیری پیشانی ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر، زیر زبان ۳۸.۵ درجه سانتی‌گراد و بالاتر و زیر بغل ۳۷.۸ درجه سانتی‌گراد و بالاتر است.

دماسنج جیوه‌ای شیشه‌ای، نواری یا پلاستیکی، دماسنج  دیجیتال لمسی، دیجیتال غیرلمسی و دیجیتال گوشی از جمله انواع دماسنج (تب‌سنج) است.

دماسنج جیوه‌ای شیشه‌ای؛ دماسنج را ضدعفونی کرده و رو به پایین تکان بدهید تا جیوه حداقل تا سطح ۳۵.۵ درجه سانتی‌گراد پایین بیاید؛ سپس آن را زیر بغل یا زیر زبان بیمار قرار دهید. بعد از ۳ دقیقه آن را بیرون آورده و به صورت افقی نگه دارید تا خط جیوه را ببینید که روی آن چه عددی قرار گرفته است.

دماسنج نواری یا پلاستیکی: دماسنج را ۶۰ ثانیه روی پیشانی قرار دهید و از روی تغییر خطوط و رنگ آن‌ها درجه حرارت را بخوانید قابل ذکر است این دماسنج کاربرد آسانی دارد ولی به اندازه سایر دماسنج‌ها دقیق نیست.

دماسنج دیجیتال لمسی: با توجه به نوع طراحی این نوع دماسنج‌ها، می‌توان از آن در دهان (زیر زبان)، مقعد، زیر بغل و گوش استفاده کرد.

دماسنج دیجیتال غیرلمسی: این دماسنج‌ها از طریق لیزر با کمی فاصله از سطح پیشانی ظرف یک تا سه ثانیه درجه حرارت بدن را نمایان می‌کند.

دماسنج دیجیتال گوشی: این دماسنج از اشعه مادون قرمز برای اندازه‌گیری دمای بدن از طریق مجرای گوش استفاده می‌کند و نسبت به دیگر دماسنج‌های دیجیتال دقت بیشتری دارد. نوک دماسنج را در درون کانال گوش قرار داده و نتیجه اندازه‌گیری ظرف یک ثانیه مشخص می‌شود.

نکات مهم برای استفاده از تب‌سنج؛ دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون و آب گرم بشویید؛ از دماسنج تمیز و ضدعفونی شده ( در دماسنج‌های لمسی) استفاده کنید؛ پنج دقیقه قبل از سنجش دما، نه چیزی بخورید و نه بنوشید و پس از استفاده از دماسنج لمسی، حتما آن را تمیز کنید.

دمای بدن انسان در طول ساعات مختلف شبانه‌روز، کمی تغییر می‌کند و معمولا هنگام عصر بین نیم تا یک درجه بالاتر است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح