کد خبر : 165821
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 دسامبر 2021 - 18:26
-

چگونگی مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی

چگونگی مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به چگونگی مراقبت از فرزندان در برابر تهدیدهای فضای مجازی، گفت: والدین الگوی فرزندان خود در فضای مجازی بوده و باید نسبت به رفتار و ساعات حضور خود در این شبکه‌ها کنترل داشته باشند. فرزاد توکلی با تاکید بر مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی، مراقبت و

چگونگی مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی

ایسنا/گیلان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به چگونگی مراقبت از فرزندان در برابر تهدیدهای فضای مجازی، گفت: والدین الگوی فرزندان خود در فضای مجازی بوده و باید نسبت به رفتار و ساعات حضور خود در این شبکه‌ها کنترل داشته باشند.

فرزاد توکلی با تاکید بر مدیریت رفتار فرزندان در فضای مجازی، مراقبت و نظارت بر رفتار آنها را جزء لاینفک این حوزه دانست و اظهار کرد: تا قبل از شیوع ویروس کرونا طبق آمار از حدود ۱۸ میلیون کودک در کشور تنها ۴۰ درصد از آنها به فضای مجازی دسترسی داشتند، به طوری که حدود ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار کودک فعال در شبکه‌های اجتماعی داشتیم و این کودکان بیش از ۶ ساعت از وقت‌شان را در این فضا می‌گذراندند و پس از شیوع کرونا دانش‌آموزان نیز به این جمعیت اضافه شده و برآورد می‌شود هم اکنون ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کودک در شبکه‌های مجازی مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعت با اشاره به چگونگی مراقبت از فرزندان در برابر تهدیدهای فضای مجازی، افزود: در بحث تهدیدهای فضای مجازی دو مسئله وجود دارد. یکی بحث سایبربولینگ یا مردم آزاری اینترنتی که می‌تواند شامل یک تهدید ساده، اخاذی، سوء استفاده جنسی و … شود. سوال این است که خانواده‌ها چگونه متوجه شوند که فرزندان‌شان در دام این مهاجمین قرار گرفته‌اند؟ در این خصوص والدین باید نسبت به رفتار فرزندان مراقب باشند، برای مثال وقتی می‌بینید آنها ساعات زیادی را در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی علی الخصوص در شب‌ها سپری می‌کنند این می‌تواند یک مخاطره باشد و باید به آن دقت کرد.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که والدین باید نسبت به تماس‌های ناشناس و بسته‌های پستی که برای فرزندشان می‌آید و همچنین قرارهایی که آن‌ها در فضای مجازی می‌گذارند نظارت و کنترل داشته باشند. آنها باید به فرزندان خود هشدار دهند وقتی وارد یک سامانه می‌شوند حتما از رمز قوی استفاده کنند و صفحاتی که فرزندان به آن نیاز دارند را نشان‌دار کنند تا آنها به راحتی دسترسی داشته باشند.

توکلی با اشاره به اینکه والدین باید کانال احساسی امنی بین خود و فرزندانشان ایجاد کنند، گفت: پدر و مادر باید با ایجاد دوستی میان خود و فرزندان به نحوی عمل کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکل برای فرزندان در فضای مجازی سریعا موضوع را با والدین خود در میان گذاشته و حتی پیشنهاد می‌شود والدین تجربه‌های خود را در این فضا به فرزندان انتقال و مخاطرات این فضا را برای آنها توضیح دهند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان پیرامون ابزارهایی که در این رابطه می‌تواند به والدین کمک کند، بیان کرد: یک بخشی از این ابزارها فیزیکی است، به عنوان مثال اگر مشاهده شد که فرزندان با حضور والدین در اتاق به سرعت کامپیوتر را خاموش و یا تبلت را جمع می‌کنند باید به آن توجه داشت. البته در حال حاضر نرم افزارهایی بر اساس قابلیت‌های مختلف برای نظارت بر رفتار فرزندان در فضای مجازی وجود دارد.

وی در گفت‌وگو با شبکه باران به سیم‌کارت‌های اختصاصی ویژه دانش‌آموزان به عنوان یکی از این ابزارها اشاره کرد و افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات توسط اپراتورهای تلفن همراه مبادرت به تهیه سیم‌کارت اختصاصی برای دانش‌آموزان نموده و این سیم‌کارت‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال در نظر گرفته شده و شامل لیست سفیدی از یک سری سایت‌ها است و به عبارتی اجازه نمی‌دهد دانش‌آموز با این سیم‌کارت وارد هر شبکه اجتماعی شود.

توکلی با اشاره به اینکه سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی علاوه‌بر رایگان بودن شامل تخفیف‌های مکالمه و دیتا هستند، افزود: علاوه‌بر سیم‌کارت، تبلت‌های دانش‌آموزی هم در داخل کشور تولید شده که هم شامل سیم‌کارت‌های دانش‌آموزی می‌شود و هم‌ابزارهایی به صورت پیش فرض روی آنها قرار گرفته است.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح