کد خبر : 76126
تاریخ انتشار : شنبه 6 نوامبر 2021 - 19:07
-

کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در خراسان‌ جنوبی

کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در خراسان‌ جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس‌ پلیس‌ فتای‌ خراسان‌ جنوبی‌ از کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در ۳ ماهه اول سال ‌جاری نسبت‌ به‌ مدت مشابه‌ سال‌ قبل‌ در استان خبر داد. سرهنگ‌ علی محمدپور با بیان‌ این که‌ خوشبختانه‌ میزان‌ کل‌ وقوع‌ جرایم‌ سایبری‌ نسبت‌ به‌ مدت‌ مشابه‌ سال‌ قبل‌ ۲۳ درصد کاهش‌ داشته‌ است‌، اظهار داشت:

کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در خراسان‌ جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس‌ پلیس‌ فتای‌ خراسان‌ جنوبی‌ از کاهش‌ ۲۳ درصدی‌ وقوع‌ جرائم‌ سایبری در ۳ ماهه اول سال ‌جاری نسبت‌ به‌ مدت مشابه‌ سال‌ قبل‌ در استان خبر داد.

سرهنگ‌ علی محمدپور با بیان‌ این که‌ خوشبختانه‌ میزان‌ کل‌ وقوع‌ جرایم‌ سایبری‌ نسبت‌ به‌ مدت‌ مشابه‌ سال‌ قبل‌ ۲۳ درصد کاهش‌ داشته‌ است‌، اظهار داشت: انجام مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی، برگزاری کلاس‌های آموزشی برای جوامع هدف، اجرای رمز دوم پویا، طراحی و توزیع تولیدات آموزشی، تهیه هشدارهای سایبری و… نقش بسزایی در کاهش جرایم داشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، وی افزود: کاربران فضای مجازی باید با بهره‌گیری از محتوای تولیدی کاربردی پلیس فتا، همواره دانش سایبری خود را ارتقاء داده و دست کلاهبرداران و شیادان اینترنتی را برای همیشه کوتاه کنند.

رئیس‌ پلیس‌ فتای خراسان‌ جنوبی‌ بیان کرد:‌ بیشترین‌ جرائم‌ سایبری‌ استان به ترتیب‌ در زمینه‌ کلاهبرداری‌های‌ رایانه‌ای، برداشت‌های‌ اینترنتی‌ غیر مجاز، مزاحمت‌ اینترنتی و تهدید، هتک‌ حیثیت‌ و نشر اکاذیب، تبلیغ‌ و فروش‌ اجناس‌ ممنوعه‌ از طریق‌ رایانه‌ و اینترنت‌ است‌.

محمد پور با اشاره‌ به‌ اینکه‌ ۷۱ درصد جرائم‌ سایبری‌ مربوط‌ به‌ جرایم‌ مالی‌ سایبری‌ است،‌ تصریح کرد: کلاهبرداری‌ با شگرد فروش‌ کالا با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از قیمت واقعی آن و همچنین دریافت بیعانه در سایت‌ های‌ ثبت‌ آگهی‌ رایگان‌ و شبکه‌ های‌ اجتماعی،‌ از رایج‌ ترین‌ روش‌ های‌ کلاهبرداری‌ در فضای‌ مجازی‌ است‌.

رئیس‌ پلیس‌ فتای خراسان‌ جنوبی‌ خاطر نشان کرد: از شهروندان گرامی تقاضا داریم هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند و پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت سایبری هموطنان و آسودگی خاطر آنها به کار خواهد بست؛ لذا کاربران می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌ رسان‌های ‌موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس‌فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کامیون حامل مرغ زنده فاقد مجوز در”خوسف” متوقف شد

سرهنگ کاظم صادقی، فرمانده انتظامی خوسف گفت: ماموران انتظامی در بازرسی از یک کامیون باری، هزار و ۱۱۶ قطعه مرغ زنده فاقد مجوز بهداشتی در این شهرستان کشف کردند.

وی اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان خوسف در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و طیور، هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی به یک کامیون باربری مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان کرد: مأموران با هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از کامیون، هزار و ۱۱۶ قطعه مرغ قاچاق و فاقد مجوز بهداشت کشف کردند که ارزش ریالی طیور قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر ۷۱۰ میلیون ریال برآورد شد.

فرمانده انتظامی خوسف افزود: ماموران در این رابطه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

صادقی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

شلیک به خودروی حامل تریاک

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: مأموران انتظامی شهرستان نهبندان در بازرسی از سواری پراید ۱۹۸ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک کشف، و ۲ متهم رادستگیر کردند.

وی بیان کرد: مأموران انتظامی نهبندان با دریافت اخباری مبنی بر حمل مواد افیونی توسط سوداگران مرگ در این شهرستان، پیگیری موضوع و دستگیری متهمان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران هنگام گشت زنی در محورهای فرعی شهرستان نهبندان سواری پراید حامل مواد مخدر را مشاهده و پس از شناسایی دقیق، با علائم هشدار دهنده به راننده آن دستور ایست دادند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: راننده پراید پس از مشاهده مأموران پلیس متواری شد که مأموران در یک عملیات ضربتی با رعایت قانون به کارگیری سلاح با شلیک چند گلوله خودرو را متوقف کردند که در بازرسی از آن ۱۹۸ کیلو و ۵۵۰ گرم تریاک کشف شد.

فرشید خاطرنشان کرد: مأموران در این رابطه یک خودرو توقیف و ۲ متهم را دستگیر کردند که متهمان دستگیر شده به همراه پرونده به مراجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد مخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ درمیان بگذارند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح