کد خبر : 96050
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 16 نوامبر 2021 - 19:28
-

کاهش آلودگی زیست محیطی با استفاده از سوخت حاصل از پسماند

کاهش آلودگی زیست محیطی با استفاده از سوخت حاصل از پسماند

ایسنا/اصفهان نتایج طرح «ارزیابی فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت‌ حاصل از پسماند (RDF) به عنوان سوخت کمکی کارخانجات سیمان» نشان می‌دهد که نمونه‌های RDF دریافتی شهر اصفهان در مجموع شرایط نسبتاً مناسبی برای بکارگیری در صنعت سیمان دارند. امیرحسین نوارچیان- عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با

کاهش آلودگی زیست محیطی با استفاده از سوخت حاصل از پسماند

ایسنا/اصفهان نتایج طرح «ارزیابی فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت‌ حاصل از پسماند (RDF) به عنوان سوخت کمکی کارخانجات سیمان» نشان می‌دهد که نمونه‌های RDF دریافتی شهر اصفهان در مجموع شرایط نسبتاً مناسبی برای بکارگیری در صنعت سیمان دارند.

امیرحسین نوارچیان- عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با ایسنا در توضیح این طرح پژوهشی، اظهار کرد: طرح پژوهشی «ارزیابی فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت‌ حاصل از پسماند (RDF) به عنوان سوخت کمکی کارخانجات سیمان» با همکاری سازمان پسماند شهرداری اصفهان به منظور استفاده از سوخت حاصل از پسماند(RDF) به‌عنوان سوخت کمکی برای کارخانه‌های سیمان در صنعت مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: یکی از منابع مهم انرژی در دنیای امروز، سوخت‌های مشتق از پسماند (RDF) است. بکارگیری RDF به عنوان یک منبع سوخت، علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف منابع انرژی موجود، مزایای بسیار دیگری همچون جلوگیری از آلودگی منابع آب و خاک، کمک به کاهش گرمایش جهانی و کاهش هزینه دفع پسماند را به همراه دارد. یکی از بهترین گزینه‌ها برای بکارگیری RDF، استفاده از آن به عنوان سوخت کمکی در کوره سیمان است. سیمان یکی از پرمصرف ترین صنایع از نظر انرژی است و دوم اینکه شرایط دمایی و همچنین زمان ماند در کوره سیمان شرایط مناسبی را برای به حداقل رساندن مواد سمی تولید شده در حین سوختن RDF فراهم می‌آورد.

عضو هیات علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان افزود: نتایج آنالیزهای این پژوهش نشان داد که استاندارد آلاینده های این سوخت در حد طبیعی است و مشکل زیست محیطی ایجاد نمی‌کند. آزمون‌های متعددی بر روی هشت نمونه RDF دریافتی از سازمان پسماند اصفهان انجام شد که عبارتند از تعیین میزان رطوبت و درصد مواد فرار، تعیین درصد خاکستر، آنالیز مواد موجود در خاکستر، تعیین ارزش حرارتی، آنالیز گازهای حاصل از احتراق و تعیین رفتار تجزیه حرارتی نمونه ها….

استاد گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه روزانه هزاران تُن پسماند در شهرهای بزرگ از جمله کلانشهر اصفهان تولید می‌شود که پس از جداسازی پسماند تر و خشک، بخش زیادی از آن در زمین دفن می شود و آلودگی زیست محیطی ایجاد می کند، تصریح کرد: با بازیافت و تبدیل بخشی از آنها به سوخت می‌توان علاوه بر کاهش آلودگی خاک و آب، مصرف سوخت‌های فسیلی از جمله گاز را در کارخانه‌های صنعتی کم کرد.

نوارچیان ادامه داد: در حال حاضر از این سوخت در کشور استفاده نمی شود، درحالی که کشورهای پیشرفته از این ماده در نیروگاه های برق استفاده می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه اصفهان با اشاره به پژوهش انجام شده در این خصوص، خاطرنشان کرد: در این زمینه توسط تعدادی از پژوهشگران دانشگاه اصفهان به بررسی این موضوع و چگونگی اجرای آن در کارخانه سیمان اصفهان پرداختند.

طرح دکتر امیرحسین نوارچیان- استاد گروه مهندسی شیمی دانشگاه اصفهان با عنوان «ارزیابی فنی و اقتصادی و زیست‌محیطی استفاده از سوخت‌ حاصل از پسماند (RDF) به عنوان سوخت کمکی کارخانجات سیمان» موفق به کسب رتبه اول طرح پژوهشی در محور محیط زیست در چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح