کد خبر : 127831
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 نوامبر 2021 - 13:08
-

کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ قطعه تارا

کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ قطعه تارا

گروه صنعتی ایران‌خودرو در گزارش امروز (یکشنبه) خود به دو موضوع آغاز تولید انبوه اتوبوس آمبولانس‌های ساخت داخل و همچنین در بخشی دیگر به صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ دست قالب قطعات تارا اشاره کرده است که هر دو دستاورد مهمی به حساب می‌آید. به گزارش ایسنا، پیش از این در قراردادی که

کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ قطعه تارا

گروه صنعتی ایران‌خودرو در گزارش امروز (یکشنبه) خود به دو موضوع آغاز تولید انبوه اتوبوس آمبولانس‌های ساخت داخل و همچنین در بخشی دیگر به صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار دلاری با ساخت ۲۵ دست قالب قطعات تارا اشاره کرده است که هر دو دستاورد مهمی به حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، پیش از این در قراردادی که فی‌مابین سازمان اورژانس کشور و بزرگ‌ترین خودروساز تجاری خاورمیانه منعقد شد، ایران خودرو دیزل متعهد شد در مدت سه ماه، نمونه اولیه این خودرو را تحویل دهد، اما با همت متخصصان این گروه خودروسازی، در مدت ۳۵ روز این پروژه به مرحله بهره برداری رسید و تولید انبوه آن آغاز شد.

براین اساس نخستین اتوبوس آمبولانس ساخت ایران، دارای شاسی یک تکه بوده که ظرفیت جاگذاری ۹ تخت بیمارستانی را دارا است. این اتوبوس آمبولانس از موتور پرقدرت OM۴۵۷ با ۳۵۰ اسب بخار توان بهره می‌برد و همچنین دارای سرویس بهداشتی، مدیکال باکس کامل اورژانس و سایر امکانات و تجهیزات روز آمبولانس است.

ایران خودرو دیزل با داخلی‌سازی محصولات و استفاده از ظرفیت‌های سازندگان داخلی در تکمیل این محصول، کاهش ارزبری بسیار بالایی در هر دستگاه اتوبوس آمبولانس ایجاد کرده است.

همچنین در بخش دیگری از گزارش ایران‌خودرو آمده است که این خودروساز بزرگ کشور با مشارکت تیم مهندسی شرکت ساپکو و سازندگان داخلی، ۲۵ دست از قالب‌های برخی قطعات خودروی تارا بومی‌سازی شد که این اقدام صرفه‌جویی ۶۰۰ هزار دلاری را به دنبال داشته است. برای نخستین بار در کشور فرآیند قالب‌سازی قطعات مجموعه جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی به همراه قاب  روی فرمان طراحی و بومی سازی شد.

این ٢۵ دست از قالب‌های مذکور اعم از قالب‌های تزریق پلاستیک، دایکاست منیزیمی و قالب‌های فریم و فوم، توسط شرکت‌های توانمند زنجیره تامین ایران خودرو، داخلی‌سازی شده است؛ این در حالی است ‌که تمامی قالب‌های یادشده از ابتدای فعالیت ساپکو تاکنون، از کشورهای آلمان، فرانسه، پرتغال، ایتالیا، کره و چین تامین شده است.

از مهم‌ترین مزیت‌های داخلی‌سازی قالب‌های مجموعه قطعات جلو آمپر داشبورد، غربیلک فرمان با کلیدهای کنترلی (MFC) به همراه قاب‌های روی فرمان، کاهش ارزبری ۶۰۰ هزار دلاری، حذف هزینه‌های آزمون‌های این قالب‌ها در خارج از کشور، سهولت در اعمال تغییرات مهندسی و کاهش زمان اجرا تا اخذ بازخوردها است.

همچنین با بومی‌سازی دانش قالب‌های قطعات یادشده، بسترهای لازم برای ساخت قالب‌های مجموعه قطعات کلیدهای  کنترلی صوتی و کروز کنترل خودرو فراهم شده است.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح