کد خبر : 108194
تاریخ انتشار : شنبه 20 نوامبر 2021 - 21:36
-

کاهش دسترسی به مواد و تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل کمبود پروازهای خارجی

کاهش دسترسی به مواد و تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل کمبود پروازهای خارجی

استادیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد شاهرود با بیان اینکه گاهی برای پیش بردن مناسب یک پژوهش نیاز به ابزارها یا مواد آزمایشگاهی خارجی داریم، گفت: طی دو سه ماه اخیر به دلیل کمبود پروازها و موضوع بیماری کرونا که پیش آمد، دسترسی به این تجهیزات سخت‌تر شده است. بهروز یحیایی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم‌ترین

کاهش دسترسی به مواد و تجهیزات آزمایشگاهی به دلیل کمبود پروازهای خارجی

استادیار دانشگاه علوم پزشکی آزاد شاهرود با بیان اینکه گاهی برای پیش بردن مناسب یک پژوهش نیاز به ابزارها یا مواد آزمایشگاهی خارجی داریم، گفت: طی دو سه ماه اخیر به دلیل کمبود پروازها و موضوع بیماری کرونا که پیش آمد، دسترسی به این تجهیزات سخت‌تر شده است.

بهروز یحیایی در گفت‌وگو با ایسنا، به مهم‌ترین چالش‌های پژوهش در سال ۹۸ پرداخت و توضیح داد: با توجه به حوزه‌های گسترده‌ای که در پژوهش وجود دارد و حوزه‌های اختصاصی که ما فعالیت می‌کنیم، انواعی از مسائل و چالش‌ها پیش روی یک پژوهشگر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در سال‌های اخیر و مخصوصاً در سال ۹۸، ما و همکاران پژوهشگرمان در دانشگاه و مرکز تحقیقاتی بیشتر با چالش کمبود بودجه‌های تحقیقاتی – چه از طرف دانشگاه و چه از طرف ستادهای حمایت از پژوهشگران- روبه‌رو بودیم و چنان چه کار پژوهشی انجام داده و نیاز به تأمین مالی داشتیم، این تأمین و گرفتن حمایت در این حوزه بزرگ‌ترین چالش ما بود.

این پژوهشگر خاطرنشان کرد: البته کمبود بودجه هیچ‌وقت باعث نشده افرادی که دستی در پژوهش دارند از کار خود  باز بمانند و قاعدتاً ما این مسیر را با عشق و علاقه طی می‌کنیم. در واقع تمام وجود پژوهشگر باید با چالش‌های مختلف عجین باشد تا بتواند راه را هموار کند در غیر این صورت کم می‌آورد. این در حالی است که این موضوع در رسیدن به نتیجه نهایی در امر پژوهش هم صادق است.

یحیایی افزود: ما اولین مرکز حقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی  را در واحد شاهرود راه‌اندازی کردیم و طی یک سال گذشته فعالیت‌های مختلفی داشتیم که اصلی‌ترین این فعالیت‌ها، مبارزه با بیماری‌های سرطانی و استفاده از نانو ذرات بیولوژیکی برای درمان سلول‌های سرطانی است.

وی عدم امکان برقراری ارتباط مناسب با دانشگاه‌های خارج از کشور را یکی دیگر از چالش‌های پژوهش در سال ۹۸ عنوان و تأکید کرد: سطح پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور برای ارتباط علمی و پژوهشی با محققان ایرانی باید افزایش پیدا کند در حالی که آن‌ها نسبت به پذیرش ایده‌ها و مقالات ما و نیز پذیرش همکاری برخوردهای سخت‌گیرانه‌تری دارند.

رئیس مرکز تحقیقات نانوذرات بیولوژیک در پزشکی واحد شاهرود اظهار کرد: قاعدتاً اکثر مواد آزمایشگاهی را در ایام تحریم‌ها هم می‌توانستیم به دست بیاوریم اما این مواد دارای قیمت‌های بسیار بالایی بود. این در حالی است که اخیراً – طی دو سه ماه گذشته- به دلیل کمبود پروازها و … این امکان سخت‌تر شده به طوری که یک شرکت ایرانی که همیشه از آن یک کیت آزمایشگاهی را دریافت می‌کردیم، به ما قول داده‌اند چندین ماه بعد از عید و با قیمت نامشخص این کیت را به دست ما برسانند.

یحیایی در پایان اضافه کرد: خیلی از مسائل را می‌توانیم با تولیدات داخلی حل کنیم اما قاعدتاً اگر بخواهیم پژوهش مناسبی انجام دهیم نیاز به ابزارها و مواد آزمایشگاهی خارجی هم داریم که باید به ترتیبی به آن‌ها هم دسترسی داشته باشیم.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

قیمت فنس

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

مبانی حقوق مهندسی

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

قیمت فنس

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

جعبه سازی

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

گن بعد از جراحی ژینکوماستی

آموزش خرید بیت کوین

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

بهترین فیلم های 2023

تقویت انتن موبایل

مانیتور دنا

شیشه ماشین

عرضه کننده سیم خاردار،فنس،ورق های شیروانی با قیمت عمده

خرید اکانت کلش

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

شرکت کیمیا همرنگ

خرید تابلو برق

اسرارالشفاء

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح