کد خبر : 142294
تاریخ انتشار : شنبه 4 دسامبر 2021 - 16:28
-

کاهش سالانه 5 تا 10 درصد جمعیت روستایی اردستان

کاهش سالانه 5 تا 10 درصد جمعیت روستایی اردستان

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: سالانه 5 تا 10 درصد جمعیت روستایی شهرستان اردستان به دلیل خشکسالی و موارد دیگر کاهش می‌یابد. به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان در اردستان، سید ایمان فتوحی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در یک سال گذشته با تخصیص اعتباری که اختصاص داده شد، طرح

کاهش سالانه 5 تا 10 درصد جمعیت روستایی اردستان

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان گفت: سالانه 5 تا 10 درصد جمعیت روستایی شهرستان اردستان به دلیل خشکسالی و موارد دیگر کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه اصفهان در اردستان، سید ایمان فتوحی امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در یک سال گذشته با تخصیص اعتباری که اختصاص داده شد، طرح هادی در 15 روستای شهرستان اردستان اجرا شده است. همچنین با تخصیص 400 تن قیر رایگان حدود 51 هزار مترمربع آسفالت در پنج روستا اجرا شده است. همچنین یکهزار و 100 متر کانیوگذاری و 2 هزار و 800 مترمربع سنگ فرش انجام شده است.

وی افزود: در سفر شاملو – معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور به شهرستان قول مساعد دادند که معادل 20 میلیارد ریال قیر به منطقه تخصیص پیدا کند. همچنین در این سفر مبلغ 50 میلیارد ریال برای مصلی بزرگ اردستان در نظر گرفته شده است که امیدواریم اختصاص پیدا کند. همچنین نماینده مردم اردستان در مجلس مبلغ 100 میلیارد ریال را جهت بهسازی روستاهای شهرستان در نظر گرفتند که در صورت تخصیص، به همین میزان از سوی بنیاد مسکن تأمین هزینه خواهد شد.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان، گفت: با توجه به اینکه تمامی خانه‌های روستایی شهرستان اردستان بافت فرسوده دارد و در این خصوص فعالیت چندانی نشده است با بررسی‌هایی که صورت گرفت حدود یک هزار و 500 واحد مسکونی غیر مقاوم در روستاهای این شهرستان شناسایی شده که نیازمند بازسازی است.

فتوحی اضافه کرد: بیشتر روستاها شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بافت فرسوده دارند که در این راستا سال گذشته بنیاد مسکن با اعزام کارشناسان نسبت به شناسایی، اطلاع رسانی و هشدار به مالکان آن‌ها اقدام کرده است.  همچنین برای بازسازی و مقاوم‌سازی واحدهای غیرمقاوم تسهیلات 250 میلیون ریالی، برای تکمیل ساختمان تسهیلات 100 میلیون ریالی و برای تخریب 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به کاهش سالانه 5 تا 10 درصد جمعیت روستایی شهرستان اردستان به دلیل خشک‌سالی و موارد دیگر گفت: بنیاد مسکن در این خصوص طرح‌های بهسازی روستا و واگذاری زمین را انجام داده است، ولی مشکل عمده مردم در بحث خدمات و آب است که در این خصوص دستگاه‌های متولی بیشتر باید فعالیت داشته باشند.

سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان جمعیت روستایی شهرستان اردستان را بیش از 14 هزار نفر برشمرد و ادامه داد: حدود یک‌سوم جمعیت شهرستان اردستان را مردم روستایی تشکیل می‌دهند. البته در برخی از روستاهای منطقه افزایش جمعیت را داشتیم، ولی به طورکلی در حال کاهش جمعیت در مناطق روستایی هستیم.

فتوحی در خصوص پروژه مسکن خیران به عنوان مطالبه مردمی اردستان گفت: پروژه 60 واحد مسکن انجمن خیران تکمیل و واحدهای آن تحویل داده شده است، ولی موضوع آماده‌سازی محوطه آن‌که باید توسط شهرداری انجام شود به کندی پیش می‌رود.

وی با بیان اینکه سال گذشته تسهیلاتی برای ساختمان‌های آسیب دیده از حادثه سیل پرداخت نشد گفت: سیلاب ناشی از نخستین بارش‌های بهاری امسال به 97 واحد مسکونی روستایی حدود 43 میلیارد ریال آسیب‌زده و خسارت تندباد به 15 واحد مسکونی دیگر نیز یک میلیارد و 500 ریال برآورد می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

آراد برندینگ

نظر سنجی انتخابات 1403

زنگوله

اخبار سلامت

دیزل ژنراتور

صیغه نامه برای هتل

پریفرم

سایت مدیر اکسپرت

خرید انواع هدایای تبلیغاتی خلاقانه

خرید دتکتور گاز از نماینده رسمی ایران

خرید صندل عمده

نحوه محاسبه اقساط

قیمت خرید تلویزیون زیر 5میلیون

صندلی آرایشگاه

زير نويس ساز

لمینت متحرک دندان

اهمیت استفاده از رپورتاژ

بهترین صرافی های ارزدیجیتال

New punjabi songs

سامانه خودنویس

آزمایشات طب کار بدو استخدام

مرجع خرید و فروش هماتیت

سازمان امور مالیاتی

مانیتور دنا

شیشه ماشین

تشک دو نفره

دکتر علی پرند

https://nipoto.com/ethereum

خرید تابلو برق

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت

  شیائومی 

 سامسونگ 

 گوشی 

 مارک  

اینتل 

 گواهینامه

  قرمز  گورمن

  تبلت  آیفون 

 طراحی

  لایکا  تایوان 

 یوتیوب  

دوربین

  اندروید  

تاشو  

چین

  گلکسی

  پیکسل 

 ساعت 

 ای‌بی 

 هوشمند 

 سطح  

جدید  

شرکت 

 معرفی  

تجاری

  طرح